Tuossa aikani kuluksi mittailin latausjännitteet skippadoosta kun takavalo ei oikein toiminut ja ajovalo vilkkui tyhjäkäynnillä ja himmeni kun antoi kaasua. Tyhjäkäynnillä työnsi 10,3V juuri ladattuun akkuun ja kaasulla 9,9V. Takavalona oli joku kiinalainen ledipolttimo jonka heitin kusimäkeen ja laitoin vanhan kunnon kakslankasen hehkupolttimon. Rupesin sitten kaivelemaan lataussäätimen sijoituspaikkaa, on verrattavissa 200-sarjan lämppärinmoottoriin joka on asennettu linjalla ensimmäisenä ilmaan leijumaan ja kaikki muu on kasattu ympärille.
Tosiaan kaikki katteet, tankinpäällisputket, tankki ja läppärungot piti irroittaa että pääsi kaivamaan jännitteensäätäjän esille. Säätimessä luki muuten kyljessä Ducati

. Noh, mittailin että kaikki diodit on ainakin vielä ihan järjissään, tein sitten vaan ylimääräsen maajohdon säätimen kyljestä suoraan akun miinusnapaan. Rojut kasaan ja käymään, samaa 10,3V näytti.
Mittasin kondensaattorin navasta 14,9V kelkan käydessä (ennen en ollut huomannut koko konkkaa), ja kun kelkka oli hetken käynyt tyhjää oli akullakin yhtäkkiä 14,5V. WTF? Hain biltemasta uuden 4ah akun vanhan 3ah exiden tilalle, het startin jälkeen puskee iloisesti 14,7V akulle. Ilmeisesti joku kenno paskana vanhasta akusta vaikka napajännite ilman kuormaa onkin 12,2V. Tulipahan harjoiteltua, pyramidin pultit oli aika löysällä joten hyvä että tuli purettua, positiivista ettei mistään löytynyt mitään ratkeamia. Vielä kun pääsis kunnolla ajamaan, peltopyörittelyssä toimi ainakin ihan jees.