Eihän etupukin remmejä ole kiritty vakiosta, niitä vähän löysäämällä saa äkkiä suksipainetta vähenenttyä.
Tai powderprot suksina? Loisto sukset, mutta agressiiviset... Sopivasti höyläämällä/modaamalla saa vähän tuota leikkaavuutta vähemmälle.
Etupukin remmi ei otaollenkaan vastaan, kun kelkka on ilmassa ja etupukin iskari on ulkona on remmi hivenen löysällä. Mutta jos sen vetäsee seuraavaan reikään niin se vetää aikalailla kasaan sitä etupukkia. Powder proot sielläon suksina, haukkaavat niin helvetisti.
Mutta saattoi vaikuttaa myös sellainen homma että etupukki oli napsahtanu irtipoikki iskarin yläpään korvakkeen juuresta

... Löysäilin hakajousia päivällä ennen lähtöä ja rupesin ihmettelemään kun etupukin iskarin lisäsäiliö oli ottanu telaan kiinni. Perkele pukki poikki. Sitte meni par tuntia leipoessa että sai vehkeet nippuun ja etupukin vahvisteltua "äkkiä".
Äsken käytiin työntään 160kilsaa (kuru-kihniö-kuru, poikettii myös pyhäniemessä kahvilla). Jumalauta että on miehestä mehut pihalla. Ja polvinivelet huutaa hoosiannaa. Ainoo isompi tapahtuma matkalla taisi olla kun kaverin lynxin etusuksen kuningaspultti pyrki pihalle. Oli mutteri tippunu johonkin, sitä sitten pilkkosen pimeässä leivottiin kasaan. Varamutteri löytyi suksen yhdestä kiinnityspultista, suksi pysyi kahella kiinni, mutta ilman kuningaspulttia se suksi ei pysy

Kyllä se edelleenkin on raskas kääntää, hakajouset on ny 2-asennossa. Niinkauan kun kunto kesti oli mukava ajaa, vaikka lynxmiehille jäinkin auttamatta jokaisen tienylityksen välissä. Mutta parempi ajella omaan tahtiin ja hakea tuntumaa, kuin vetää hampaat irvessä ittensä petäjään. Voisihan se vähän auttaa tuota ajamista jos olisi edes 20kg kevyempi

. Ja olisi harrastanut muutakin liikuntaa kuin vain kaljatuopin nostelua. Onpahan ny tavotetta kesäks
