0
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hei Vieras!
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Korjaamo ja yleistekniikka
Takavetoiset
Taka-akselin nopeusanturit
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
1
Siirry alas
Taka-akselin nopeusanturit
6 Vastauksia
5560 Lukukerrat
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
jvVolvo
Grand Luxe
Viestejä: 334
www.vrcf.fi
Taka-akselin nopeusanturit
«
:
29.10.2018, 16:17:10 »
Kuinka montaa eri mallia noita on, vissiin ainakin kolme erilaista?
Peltikopallisen messinkipäinen, alukopassa kahta, pienellä pyöreällä nastalla sekä kahdella "raidalla" olevaa.
Onko väliä alukopassa kumpaa käyttää, ja mistä näitä kuuluu metsästää?
Kirjattu
Lankku
302 km/h@mile tiiliskivellä
Valvoja
Group A
Viestejä: 8032
Sairaan nopee
Vs: Taka-akselin nopeusanturit
«
Vastaus #1 :
31.10.2018, 23:09:42 »
Ei ole tullut välitettyä lukeeko joku anturi jotain kehää, hyvin on toimineet ristiin keskenään. Uudemmat anturit ovat toimineet myös vanhemman mittariston kanssa. Alkupään ABS-jarrullisen 96-hampainen kehä voi olla tiukka paikka peltikopan anturille(?), sellaista yhdistelmää ei ole ollut käytössä.
Alumiinikoppa on vm. -89 alkaen ja samalla 700-sarjalaisessa vaihtuu 12->48-hampaiseksi. Muistelisin, että samalla ABS-jarrullisessa kehä vaihtuu 96->48. 240:ssä alumiinikoppa taisi tulla vasta vm.-92 ja samalla hammaskehä vaihtui 48-hampaiseksi.
Kirjattu
245 -90 Englantilainen potilas 245 -90 D5 850 -94 D5 AWD 965 -95
+muut romppeet Ostetaan 245 Transfer
jvVolvo
Grand Luxe
Viestejä: 334
www.vrcf.fi
Vs: Taka-akselin nopeusanturit
«
Vastaus #2 :
09.11.2018, 04:45:18 »
Joo tuli laitettua 240:iin g80 12 hampaiseksi harvennetulla 48 kehällä. Peltikopalla olis anturi ottanut kiinni kehään, niin laitoin alukopalla missä oli rikki murjottu anturi. Uuden anturin tilasin nimarkilta noin kolmenkympin hintaan, paketissa luki fh12 abs
Kirjattu
Lankku
302 km/h@mile tiiliskivellä
Valvoja
Group A
Viestejä: 8032
Sairaan nopee
Vs: Taka-akselin nopeusanturit
«
Vastaus #3 :
09.11.2018, 11:07:10 »
Peltikoppaa on varaa painaa ruuvipenkissä hylsyjen tai holkkien kanssa sen verran, että saa ilmaraon.
Kirjattu
245 -90 Englantilainen potilas 245 -90 D5 850 -94 D5 AWD 965 -95
+muut romppeet Ostetaan 245 Transfer
R-Antti
Vieras
Vs: Taka-akselin nopeusanturit
«
Vastaus #4 :
22.04.2020, 14:14:19 »
Nostetaanpa vanhaa aihetta kun ei uutta viiti alottaa. Minkälainen homma on vaihtaa 740:n nopeusanturi? Aattelisin että ei vaadi hirveesti taitoja?
Kirjattu
Huikkoster
VRCF Ry jäsen 2025
Turbo+
Viestejä: 5836
www.vrcf.fi
Vs: Taka-akselin nopeusanturit
«
Vastaus #5 :
22.04.2020, 17:04:39 »
Panhard tanko on mukavasti tiellä ja anturi voi olla hyvin juminut paikalleen.
Muutenhan se on teoriassa 1 pultti ja liitin ja vaihto
Kirjattu
Lankku
302 km/h@mile tiiliskivellä
Valvoja
Group A
Viestejä: 8032
Sairaan nopee
Vs: Taka-akselin nopeusanturit
«
Vastaus #6 :
22.04.2020, 18:14:59 »
Riippuu siitä onko kyseessä vanhempi peltikopalla vai uudempi alumiinisella. Peltikoppaan anturinvaihto on helpointa kopanvaihdolla.
Kirjattu
245 -90 Englantilainen potilas 245 -90 D5 850 -94 D5 AWD 965 -95
+muut romppeet Ostetaan 245 Transfer
Tulostusversio
1
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Korjaamo ja yleistekniikka
Takavetoiset
Taka-akselin nopeusanturit