Dodii, rouvan S80 pomppasi katsastuksessa raidetangon pään vuoksi. Oma moka, kun en tuolla autolla itse juuri aja eikä hiljaisen auton alustan vikoja näköjään kuule ajaessa samalla tavoin kuin takavetotraktorilla.
Oma resepti raidetangonpään vaihtoon (jos lukkomutteri suostuu lähtemään irti) on ollut nuppineula renkaaseen kummallekin puolelle ja mitataan auraus ihan vaan metrin mitalla nupit akselin etu- ja takapuolelle pyöriteltynä. Kannattaa pyörittää nupit eri asentoon mieluummin yläkautta

Sen jälkeen raidetangonpää vaihtoon ja säädetään samoihin arvoihin.
Noita mittaustietoja ei kannata verrata mihinkään taulukkoarvoihin, koska ei niitä edes mahdu mittaamaan pyörän navan korkeudelta. Mutta ellei missään ole väljää, on säätö saatavissa kohdilleen millin tarkkuudella ja kun vain yksi säätökohta (se raidentangopää) on käytetty auki, eivät muut kulmat muutu.
On tuo tähän saakka toiminut, vaikka S80:n kanssa en ole vielä moista tarvinnut, kun eihän tuo ole vasta kuin 10 vuotias / 200.000 km
Osien suhteen SAH pyytää pallosta 118 €, joten Motonetin suuntaan käy tie...