Proturbo  Autodiagnoosi

VEA D4/D5 tasapainoakselien meteli

  • 51 Vastauksia
  • 16597 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6384
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: VEA D4/D5 tasapainoakselien meteli
« Vastaus #45 : 16.03.2020, 12:21:34 »
Mulla oli V60CC D3, missä oli tasapainoakselit. Tämä ei tosin ole välttämättä vertailukelpoinen tieto, kun CC mallien D3 on kahdella turbollakin, kuten muiden mallien D4 moottorit.

Ai mistäkö tiedän? Siks kun ne ulisi ja ne vaihdettiin  :D

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VEA D4/D5 tasapainoakselien meteli
« Vastaus #46 : 16.03.2020, 23:39:36 »
Mulla oli V60CC D3, missä oli tasapainoakselit. Tämä ei tosin ole välttämättä vertailukelpoinen tieto, kun CC mallien D3 on kahdella turbollakin, kuten muiden mallien D4 moottorit.

Ai mistäkö tiedän? Siks kun ne ulisi ja ne vaihdettiin  :D

Sain sellaisen käsityksen että kyse oli 5syl D3 koneesta joka muuten liki sama kuin D4/D5 mutta eri iskun pituus. Tai sitten käsitin väärin..

Edit: ja käsitin väärn :facepalm:
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Clutchman

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: VEA D4/D5 tasapainoakselien meteli
« Vastaus #47 : 02.09.2020, 23:19:56 »
Nyt on sitten käyty vaihtamassa tasapainoaskelipaketti. Auto on V60 T4 aut. -17 ja kilsoja oli kertynyt 78000 km. Hinnaksi tuli 1075€ josta osan hinta oli 515€. Auto oli 6 tuntia korjaamolla ja nyt ei kuulu enä ärsyttävää vihellystä. :) Vanhan osan numero oli 31460630  ja UUDEN 31492532.

Pyysin mukaan vanhan osan että pääsisin sitä tutkimaan. Vaurioista voi päätellä että apuhammaspyörän voitelu on pettänyt. Tämä näkyy siistä että toisen askelin pää on sininen (käynyt kuumana) ja että sekä akselissa ja hammaspyörän laakeroinnissa on kulumaa.









Tutkittuani vanhat osat niin olen tyytyväinen että vaihdatin tasapainoakselit, ei pelkästään vihellyksen takia, vaan myös laakeroinnin vaurion takia.

Täältä löytyy amerikkalainen huoltotiedote "Ruotsalaisesta vihellyksestä".
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjPoO3dn8vrAhWwtYsKHVQgB1kQFjABegQIAhAB&url=https%3A%2F%2Fstatic.nhtsa.gov%2Fodi%2Ftsbs%2F2017%2FMC-10128175-9999.pdf&usg=AOvVaw0kQeNNdclI9SH0idX-47Xq

Enjoy The Silence while it last...
Pysyn ruotsalaisissa autoissa. No KERS or Google.

Poissa MikaV60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: VEA D4/D5 tasapainoakselien meteli
« Vastaus #48 : 03.09.2020, 11:46:46 »
Ei voi muuta sanoa kuin oho.  :o

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2710
Vs: VEA D4/D5 tasapainoakselien meteli
« Vastaus #49 : 03.09.2020, 14:06:31 »
Hyvä, kun tuli kuntoon!

Kuvat ovat ehkä vähän harhaan johtavia.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ikiteekkari75

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: VEA D4/D5 tasapainoakselien meteli
« Vastaus #50 : 22.05.2021, 19:54:23 »
Mahtaako kellään olla pääsyä korjaamon ohjeisiin akselipaketin vaihtamiseksi?

Poissa MikaV60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: VEA D4/D5 tasapainoakselien meteli
« Vastaus #51 : 09.03.2022, 12:50:23 »
Tasapainoakseli-hässäkkä vaihdettiin takuuseen 123tkm kohdalla ja ulina katosi. Katsotaan, kuinka pitkästi pääsee ennen kuin ulina on taas matkakumppanina.

Nyt kilsoja on 185000 ja ulina on pysynyt pois.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron