Race.fi  TamCar

kulahtanut T-5R

  • 19 Vastauksia
  • 3683 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 520
  • www.vrcf.fi
Vs: kulahtanut T-5R
« Vastaus #15 : 15.12.2018, 20:56:35 »
..ikäänkuin harrastepeli. Alustavia suunnitelmia mm:
-Mahdollisimman originaali, eli stereot vaihdettava
Ihanko museokelpoinen?

Näyttää olevan vanhemman mallin kyynärnoja :idiot2:  Oisko vaihettu keskikonsoli tms...
Multa saattais löytyä uudempi versio tähän, mutta vaatii ompeluhommia. Ei liene ongelma, jos sopivaa materiaalia löytyy eikä sitten ole x70:n?

Ja tarina jatkukoon, ABS:t tuli kuntoon kun vaihdoin pelkän ABS boksin, nyt on tracsit ja absit.
Hyvä että tuli kuntoon.  O0

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: kulahtanut T-5R
« Vastaus #16 : 16.12.2018, 17:49:11 »
Ihanko museokelpoinen?
Multa saattais löytyä uudempi versio tähän, mutta vaatii ompeluhommia. Ei liene ongelma, jos sopivaa materiaalia löytyy eikä sitten ole x70:n?
Hyvä että tuli kuntoon.  O0

-En vielä ihan museotasoista laitetta suunnittele, mutta alkuperäishenkinen.
--
Ja toi keskikyynärnoja pitäisi verhoilla alcantaralla. ilmeisen kallista, muttei mahdoton toteuttaa, sikäli en löydä
alkuperäistä alcantara verhoiltua osaa
--
Jep, ei tosiaan tarvinnut alkaa riehumaan jarruputkia irti ja katkomaan ilmausnippoja.  :D

autohistoria: 460->460t->440t->440i->745tic->855 -> 340+855 T-5R -> skoda->ford+pösö->citröen->V70T mk1->nyt: V70T mk1+S70+855 T-5R -> ?

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: kulahtanut T-5R
« Vastaus #17 : 08.01.2019, 18:22:47 »
Hetken hiljaiseloa vietetty, koska joulua ja muuta touhua ollut, nyt taas viikko vapaata, ja aikaa syventyä tähän.

Aloitin isotöisimmästä urakasta, eli raidetangon vaihdosta, katellaan kuvia  :o :


Volvon ohjeen mukaan ei tarvitse irrottaa kallistuksenvakaajaa, hyvinhän se irtosi sieltä. Eli takapää irti, ja etupultit noin 25mm. auki, ja vähän pyörittelyä. Uuden raidetangon tilasin Saksasta, postiin tuotuna 260€, ja viikon toimitusajalla. https://www.schwedenteile.de/ (loistavaa palvelua!)


Samalla vaivalla ajattelin vaihtaa ohjaustehostimen, sekä öljyn lämmönvaihtimen?  ;D letkut. Tehostimen letkuihin teetätin kaverilla helmiliitoksen kohtaan, jossa metalliputki muuttuu letkuksi. Lisäksi tulee vaihdettua huohotinsysteemin osat, joka vuotaa myös öljyä. Sekä startti tuntuu olevan finaalissa, eli sekin tulee uusittua.

-Uusia vikahavaintoja mm. jarrupoljinta painaessa syttyy ajovalot, kun ajovalokatkaisin 0-asennossa..  :2funny:
-Jostain syystä ABS valo syttyy kuitenkin taas kun auto liikkuu, aiemmin toimi täysin.
--> jatkuu


autohistoria: 460->460t->440t->440i->745tic->855 -> 340+855 T-5R -> skoda->ford+pösö->citröen->V70T mk1->nyt: V70T mk1+S70+855 T-5R -> ?

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: kulahtanut T-5R
« Vastaus #18 : 10.01.2019, 11:28:28 »
-Uusia vikahavaintoja mm. jarrupoljinta painaessa syttyy ajovalot, kun ajovalokatkaisin 0-asennossa..  :2funny:

Etujarruvalot :D

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: kulahtanut T-5R
« Vastaus #19 : 10.01.2019, 15:21:24 »
Etujarruvalot :D
Tuossa kaverin kanssa pohdittiin, että Saksan autobaanalla kätevä varuste, kun joutuu jarruttamaan hitaamman takia, niin samalla saa annettua "auto sivuun" merkkiä  :2funny:


Moottorin tukikumikin oli jo aika väsynyt, entinen oli ihan loppu

Noh, nyt on kuitenkin uusi raidetanko paikallaan, uusilla letkuilla, öljyillä, nivelillä ja tiivisteillä.

Todennäköinen syy käyntihäiriön vikakoodeihinkin löytyi, huohotinjärjestelmästä oli poistettu yksi pikkuputki imusarjan pään, ja turbon imupuolle tulevalta väliltä, molemmat reiät ilman mitään tulppaa... miksi näitä ei voi korjata kunnolla  :idiot2:

Uusi starttikin laitettu paikalleen, mallia Biltema. Mukana oli kuitenkin "Computer tested quality assured" paperi, joka antoi luottavaisen kuvan, että hyvä ja testattu, kunnes starttia yrittäessä kuuluu vaan "naks" olipa hyvä.. pari kertaa uudestaan naksnaks, ja käyntiin, saas nähdä pitääkö tuokin vielä irrottaa ja korjata  >:(

ABS koodit luettu taas, "141 faulty pedal sensor, short ground/voltage" sekä tälläkertaa etu tunnistimista ja takaa että signaali uupuu liikkeellelähtiessä. Erästä ABS:n johtosarjaa tutkailin jo aiemmin, nyt avasin siitä teipit pois, alta löytyi mahdollinen vikapaikka, koko johtonippu juotettu joskus kutistesukan sisään.
Jatkuu joskus -> ???



« Viimeksi muokattu: 10.01.2019, 15:26:23 kirjoittanut volvosami »
autohistoria: 460->460t->440t->440i->745tic->855 -> 340+855 T-5R -> skoda->ford+pösö->citröen->V70T mk1->nyt: V70T mk1+S70+855 T-5R -> ?

 

KKD Motorsport  Samppasport