KL-varaosat  Race.fi

360 b200f turbotus?

  • 7 Vastauksia
  • 4562 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
360 b200f turbotus?
« : 20.11.2018, 23:02:13 »
.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2024, 22:09:54 kirjoittanut rande »

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 737
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 b200f turbotus?
« Vastaus #1 : 23.11.2018, 15:45:58 »
No, noillahan saat käytännössä toimivan turbovolvon, ei muuta kuin kasaamaan ja kattoo sitten mitä nippeleitä puuttuu.
Öljypohjaan joudut hitsaamaan turbon öljynpaluuputken ja sen on syytä olla noin 20mm halkaisijaltaan.

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: 360 b200f turbotus?
« Vastaus #2 : 23.11.2018, 15:51:29 »
Tai tekee siihen lohkoon, ymmärtääkseni noissa vapareissakin on paikka sille.
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 b200f turbotus?
« Vastaus #3 : 23.11.2018, 23:37:37 »
Pakosarja käy paikalleen, mutta ottaa moottorinkorvaan kiinni. Joko mutka ahtimen ja pakosarjan väliin (suosittelen) tai konekorvan muutos (en suosittele). Tai sit teet vaan tuubisarjan.

Kuulemma 360 LU-jet ja Renix sytkä toimisi 0,5bar paineilla sellaisenaankin orkkis suuttimilla. Suuttimet riittää juurikin 0,5bar n. 160-170hv.

Eli ahdin ja pakosarja vaan kiinni, IC ja ahtoputket ni pitäis liikkua pirteämmin. Sit nälkä kasvaa, ja seuraavaks menee kytkin vaihtoon (orkkis kestää n. 190-200hv/300Nm). Sit sinne turbon asetelma, ni laatikko on rajoilla (300hv/420Nm). :D

Nimimerkillä kaikki hajotettu moneen kertaan kun nälkä kasvoi :D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • ReRT
Vs: 360 b200f turbotus?
« Vastaus #4 : 24.11.2018, 01:15:55 »
Mul on jääratapirssissä jo useemman vuoden ollu le-jet+renix orkkispaketti, 0,5-0,6 painetta. Seos pysyy laajakaistan mukaan sopivana, ei nakuta. Orkkis kytkin pitää juuri tuon. Todellinen budjettivaihtoehto siis tämä
142 -73
S60R -04

Poissa rande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 b200f turbotus?
« Vastaus #5 : 25.11.2018, 10:41:39 »
Pakosarja käy paikalleen, mutta ottaa moottorinkorvaan kiinni. Joko mutka ahtimen ja pakosarjan väliin (suosittelen) tai konekorvan muutos (en suosittele). Tai sit teet vaan tuubisarjan.

Kuulemma 360 LU-jet ja Renix sytkä toimisi 0,5bar paineilla sellaisenaankin orkkis suuttimilla. Suuttimet riittää juurikin 0,5bar n. 160-170hv.

Eli ahdin ja pakosarja vaan kiinni, IC ja ahtoputket ni pitäis liikkua pirteämmin. Sit nälkä kasvaa, ja seuraavaks menee kytkin vaihtoon (orkkis kestää n. 190-200hv/300Nm). Sit sinne turbon asetelma, ni laatikko on rajoilla (300hv/420Nm). :D

Nimimerkillä kaikki hajotettu moneen kertaan kun nälkä kasvoi :D

Okei eli muutaman tunnin homma. Mites tarviiko ahdin veden kierron vai voiko jättää pois?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 360 b200f turbotus?
« Vastaus #6 : 25.11.2018, 11:54:10 »
Okei eli muutaman tunnin homma. Mites tarviiko ahdin veden kierron vai voiko jättää pois?
Ei ole välttämätön se vesikierto.
Jäitä housuun!

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 b200f turbotus?
« Vastaus #7 : 26.11.2018, 00:04:15 »
Mites tarviiko ahdin veden kierron vai voiko jättää pois?
Ei tosiaan ole välttämätön. Jos haluaa kytkeä niin ryöstä joko lohkosta joltain pakopuolen propulta (2/3syl nurkilla on proppu vesitilaan) ja siihen nippa ja toinen letku lämppärin putkeen. Tehtaalta taitaa olla paisarin letkun ja alavesiletkun välissä T-kappaleilla.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

KL-varaosat  Race.fi