Vielä vähän aikaa sitten en olisi uskonut että tämän haaveen täyttämisen aika olisi nyt. Kuitenkin eteen tarjoutui mahdollisuus ostaa näkemättä kuvissa suhteellisen hyvältä näyttänyt ja pienillä päivityksillä ollut T5 ja tietysti tyhmänä päätin sen ostaa itselle. Haave tällaisesta on ollut jo 15-vuotiaasta asti mutta järki on sanonut että ei tuollaiseen kannata rahojaan laittaa. Volvokasvatus tulee useammasta sukupolvesta ja aina on saanut kuulla kun on ajellut bemareilla tai alfoilla. Yks tdi V70 mulla on ollut, mutta itselle mk1 V70 ei edustanut sitä haavetta 850 koska sisusta ei ollut yhtään omaan mieleen. Lapsuuden muistot 850-sarjaisesta mielessä ja kaikilla sukulaisilla lämpimät muistot 850 ajamisesta mutkaisilla teillä on houkutellut tämän kortin kokeilemaan.
Auton hakua edeltävänä iltana hieman jännitti että mitähän sitä tuli ostettua, mutta kun pääsin paikalle ja näin auton, fiilis muuttui luottavaiseksi innostukseksi. Auto näytti yleiskunnoltaan suhteellisen hyvältä. Automyyjä kertoi, että autoon oli juuri laitettu putkisto sekä jouset ja tehty öljyhuolto, siispä kovaa ajoa vain. Tein työtä käskettyä ja löin volvon käyntiin ja lähdin ajelemaan kohti kotia. 5min ajon jälkeen tuli jo se fiilis, että tällainen olisi pitänyt ostaa jo aiemmin.

Moottori+manuaalivaihteisto on toimiva yhdistelmä ja alusta sopivan jämäkkä. Parin päivän ajan olen autoa käynyt läpi ja vikalista tässä vaiheessa on suhteellisen lyhyt (mikä ei ollut todellakaan odotettavissa).
Tilanne tällä hetkellä:
-R-etupuskuri huonosti maalattuna
-Putkisto ilman takavaimenninta (kuuluu hyvin ulos mutta sisälle hiljainen)
-Moottoria epäilen vakioksi, jos joku tietää paremmin niin saa korjata. Tämä siis vain plussa itselle.
-Kuskin puolen lokarissa pieni ruosteen kuplinta, bemareihin tottuneelle ei mitään
-kuskin puolen peilinlämmitys ei pelaa
-takalasinnaarmutin jumiutunut
-pyöränkulmissa parantamista
Suunnitelma:
-pyöränkulmat jiiriin
-puskurin maalaus keväällä
-titanien/volansien etsintä talven aikana
-puolinahkapenkkien nahkamaalaus
-jakopääremppa vesipumppuineen
-mahdollisesti uusi etulokari jos löytyy valmiiksi oikean värisenä.
-kaarien sisäpokkauksien putsaaminen ja massaaminen
-takaluukun pumppujen ja verhoilun vaihto
-termarin vaihto (ei ihan kipua puoliväliin)
-Kaiuttimien toiminnan tutkimista ja parantelua.
-kovaa ajoa ja nauttimista sekä tutkiskelua.
-mittaristoon se tunnetun rattaan vaihto, ollut vasta noin 5-10tkm hajalla kun on kaikilla katsastusväleillä kilometrit lisääntynyt ja viimeisin katsastus ollut pari kk sitten.



