KL-varaosat  Race.fi

S70 -97 autom 2.5 turboKäsijarru ongelma

• 19 Vastauksia
  • 6236 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

• Grand Luxe Touring
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: S70 -97 autom 2.5 turboKäsijarru ongelma
« Vastaus #15 : 05.10.2011, 05:53:51 »
Ei vaadi mitään habaa. Eivät vaan ole säädetty oikeaoppisesti levyjen oltua pois paikaltaan.
Vaijerikin vielä vaatii säädön hifistelynä.   ;)

Ja jotkut väittävät että olen hullu kun teen talvisin omalla 850 farkulla käppäri käännöksiä...
Oikein säädettynä molemmat pitää ja viime katsastuksessa 2,0Kn ja 1,5Kn.
Eli oikeanpuolista pitää vielä säätää paloista lähemmäs rumpua. :P
Vaijeri on 5 naksautusta ja pitää. (Max) 7 naksahdusta taas, lukossa on ja pysyy. ::)
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Amigo56

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 05.10.2011, 09:49:28 »
Kävin hiekkatiellä kokeilemassa käsijarruja ja sain ne muutaman kerran nykimisen jälkeen jarruttamaan melko topakasti.
Joskin taakseppäin ei oikeen tapahtunut muutosta.
Vein auton iltapäivällä konttorille ja lähdin katsastajan mukaan kierrokselle.
Kyselin kaverilta käsijarru ongelmasta ja hän vastasi että asia on heilläkin tiedossa ja että he toimivat sen mukaan.
Auto testeriin ja kaikki jarrut toimi erinomaisesti.
Katsastusmies sanoi että käsijarrun toimintakin on tosi hyvä.
Auto on jälleen katsastettu ja ajelu jatkuu.
Olen ottanut tavakseni vetäistä sen käsijarrun päälle kun pysäköin auton.
Kiitokset kaikille neuvoista ja kommenteista jopa siitä toisella kotimaisella kirjoitetusta, vaikka en siitä näin Keski-Suomalaisena oiken selvää saanutkaan. Hyvää syksyä kaikille.

Poissa Amigo56

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #17 : 05.10.2011, 10:05:05 »
Kokeilin käsijarrua hiekkatiellä ja sain sen toimimaan hyvin.
Vein auton iltapäivällä katsastukseen ja lähdin mukaan kierrokselle.
Kyselin kaverilta käsijarrun toiminnasta ja hän sanoi että ominaisuus on tiedossa.
Auto testeriin ja kaikki jarru toimi hyvin.
Katsastusmies sanoi että käsijarru toimii hyvin.
Nyt olen ottanut tavaksi vetäistä käsijarrun päälle kun pysäköin auton.
Kiitokset kaikille neuvoista ja kommenteista, jopa sille toisella kotimaisella vastanneelle, vaikka en ihan selvää siitä näin Keski-Suomalaisena saanutkaan.
Kiitän ja kuittaan.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #18 : 05.10.2011, 10:53:07 »
Ja jotkut väittävät että olen hullu kun teen talvisin omalla 850 farkulla käppäri käännöksiä...
Oikein säädettynä molemmat pitää ja viime katsastuksessa 2,0Kn ja 1,5Kn.
Eli oikeanpuolista pitää vielä säätää paloista lähemmäs rumpua. :P
Vaijeri on 5 naksautusta ja pitää. (Max) 7 naksahdusta taas, lukossa on ja pysyy. ::)
No oot sä kyllä vähän.   :D  Saa sen muutenkin rikki.   :nohnoh
Ihan hyvät arvot, mä en tekis mitään tuossa tapauksessa. Saas nähdä kun omakin pitäis tästä piakkoin leimalla käyttää.
Johonkin tuollaiseen mäkin sit säädän naksut kun alan taas niitä räplään.

Poissa Koo Pee

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #19 : 05.10.2011, 21:55:57 »

No tuohan on talvella ihan helppoo ku heinänteko> vaan 124 mesellä  ynnä muilla jenkeillä jossa jarrupoljinsysteemi käsijarrussa ja se vapautin jossain vasemman käden puolella ratin vieressä/alla?> vähän vikkelämpään joutuu kädet ja jalat toimimaan jos vielä manuaalo laatikolla varustettu malli, hiukkasen treenattava ei näköjään ekakerralla aina onnistu ;).

>Varmaankin kivaa, kun opettelee ja rattimiehen mainettakin saattaa parantaa sen ekakertaa kokeilevan silmissä jolla kädet ja jalat yleensä solmussa, lopuksi auto penkalla>suosittelen lentokentän oloista jäärataa ensiharjoitteluun>sitten kun sujuu vaikka s-marketin parkkiruutuun jos poliisit ei näe>sakon paikka jos liikenteessä noin hölmöilee ,jotta auto liikkuu ja pyörät lukossa=hallitsematon tilanne kuulemma :nohnoh!

Ps. kun säätää kolmeen napsuun menee ajossa päälle itsekseen/laahaa ja savuaa, pakittamalla vasta löysää > 5 on hyvä näköjään...

Kulkukoira  Proturbo