En tämmöstä löytänyt, niin laitetaampa. Porukoitten autosta useasti uupui tehot hetki ajoonlähdön jälkeen, ei kaasupohjassa kulkenut kuin ehkä 80km/h. Hetken päästä taas pelasi normaalisti.
Vidalla tutkin livedataa, niin dpf lämpöanturi näytti hetken käynnistyksen jälkeen yli 300c , vielä hetki tyhjäkäyntiä, ja arvo oli yli 1000c.
Uusi anturi tilaukseen.
Vanhan irroitus oli hieman konstikkaampi, on putken yläpuolella. Jonkun poikkitukipellin kun putken alta poisti, pääsi anturia avaamaan. Vedin johdon poikki, jotta sai lenniavaimen lenkkipään sopimaan.
Tuo oli tosissaan kiinni, hetken temuamisen ja toista lenkkiavainta jatkona ja vasaraa käyttäen alkoi anturin mutteri kääntyä irti.
Hiljalleen edestakaisin kääntäen yritin tuota saada pois, mutta kierteethän se toi mukanaan.

Bilteman kierretappisarjasta löytyi sopiva tappi, jonka sai jopa mahtumaan tuonne väliin. toki sitä ei saanut omalla vääntiöllä käännettyä, vaan piti vääntää kierteestä 13mm lenkillä. Tappi oli kai 14mm ja 1,5nousulla.
Uuden kierteen teon jälkeen uusi anturi sujahti paikallleen ongelmitta, ja vika poistui.
Vissiin noissa alkupään malleissa kohtuu yleinen vika. Koodia ei ollut jättänyt kuin joskus 3 kuukauttta sitten, ja sitä ennenkin jo oireili. Yleismitttarilla uuden ja vanhan vastusarvo oli kylmänä mitatessa aikalailla sama.