Onko vaihdettu raitisilmansuodatin ? Siellä saattaa olla roskia jotka antaa ääntä. Mulla kitisi kans puhallin ja otin tuuliasin edessä olevan muovin pois (-01 s80). Puhaltimen rumpu näkyy sieltä ja porasin 3mm reiän akselin juureen josta jatketulla pillillä sumutin WD40 pitkin akselia pyöritellen välillä ja ei ole kitissyt sen jälkeen. Olin kans jo ostamassa uutta puhallinta.
Mulla alkoi tuuletin pitää voimakasta matalaa hurinaa tuulilasin vaihdon jälkeen. Koska se ajoittui niin tarkasti vaihtotyön ajankohtaan, niin ajattelin, että onkohan asennus mennyt jotenkin pieleen.
Ennen kuin reklamoin, niin avasin tuon samaisen muovisuojan pois ja katsoin ilmanottoaukon sisälle ja siellä oli noin sormen mittainen tiivisteen pala, joka on varmaan tipahtanut ikkunaa vaihdettaessa ja ajautunut tuonne rummun sisälle. Olihan siellä muutakin roskaa, lähinnä neulasia. Hurinat loppuivat siihen ja puhallin myös hiljeni ylipäätään, eli sellaiset satunnaiset rapinat hävisivät. Kandee siis putsailla välillä tuokin kohta.