Elekma  Autoracing

Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”

  • 7 Vastauksia
  • 3432 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« : 02.12.2018, 21:25:00 »
Morjesta. Ajattelin nyt alkaa kirjoittamaan päiväkirjaa omasta ensiprojektista. Autonahan on Volvo 245 b230f+m47.

 Tekniikaksi tulossa b230fk moottori vakio ahtimella. Välijäähdytin alumiininen KL-racingiltä. Vaihdelaatikoksi m47. Kytkimestä ja perästä ei ole vielä tietoa. Moottorinohjaukseksi LH 2.4 bensa ja sytkälastulla. Vapaavirtaussuodatin, jotta saa suhinaa. Kanneksi 530 huollettuna A-nokalla. Putkisto 2,5" tai 3" yhdellä äänenvaimentajalla.

Korista purkuun kaikki ylimääräinen ja saada mahd. Kevyt. Myös "vähäiset" ruosteet korjaukseen. 850/v70 mk1 volvosta spoileri.

Sisusta olisi myös tarkoitus purkaa suurimmalti osin etupenkeistä taaksepäin.

Alustan osat hiekkapuhallukseen ja maalaukseen. Uudet puslat jokapaikkaan. Säädettävä alusta ainakin eteen, jotta saa cambbeeria ja pyörille kääntyvyyttä.

Tähän mennessä olen Kerennyt jo B230fk moottorin purkamaan, plaanaamaan Tiivistepinnan lohkosta sekä maalannut sen. Kannesta on myös venttiilit purettuna ja odottamassa kunnes koulussa sitä kerkeän jatkamaan. Laitan alle vielä pari kuvaa lähtökohdasta ja moottorin työstöstä.





« Viimeksi muokattu: 05.06.2019, 01:40:11 kirjoittanut ryttynennakki »

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo kesäkäyttis
« Vastaus #1 : 03.12.2018, 15:09:32 »
Tänään sain koulussa venttiilit ja imupuolen seetit hiottua.






Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo kesäkäyttis
« Vastaus #2 : 27.01.2019, 20:49:08 »
Nyt on volvon kansi tehty loppuun ja moottori nostettu pois. Myös keulaa ja sisustaa on purettu.










Seuraavaksi vuorossa olisikin tiputtaa vielä vaihteisto ja pakoputki ja tyhjentää konehuone.

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #3 : 05.06.2019, 01:38:40 »
Niinhän sitä tuli ostettua käyttöautoksi V70 mk2 D5, joten saa keskittyä tästä autosta tekeen enemmälti ”harraste” Drifting autoa. Tänäkesänä tarkoitus saada aloituspostauksen mukaiseen kuntoon. Talvella miettiä sitten parantelua eli turvakaaria, kuppipenkkejä ja parempaa tekniikkaa.

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #4 : 19.06.2019, 09:34:23 »
Kesähelteillä on ollut mukava tehä kori ja purkuhommia. Saatu konehuone tyhjäksi ja se olisi menossa hiekkapuhallukseen. Sisusta purettu kojelautaa lukuunottamatta. Tuulilasin irroitin ja takasivulasin irroitus on vielä harkinnassa? Saako sitä ehjänä irti ja kannattaako edes alkaa yrittämään... Nykypäivänä taitaa nuo pleksi lasitkin olla laittomia, kun täytyy vielä leimaakin yrittää. Kopan maalausvalmisteluita on tehty ja puoliksi on koppa jo hiottuna. Seuraavaksi lisää hiomista ja sitten alkaa hitsaamaan reikiä umpeen. :)




Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #5 : 19.06.2019, 21:53:49 »
Noniin. Lähti takasivulasitkin irti ja melko helpolla työllä. Oli vain tiivistelasi, eli täytyi vain kammeta tiivistettä muutamalla meisselillä lasin kanssa irti. Helpottaa hiomista ja maalaamista kummasti ja olihan sielä ruostereijätkin molemmin puolin tiivisteen alla. Perästäkin aloin rälläköimään huonoa peltiä pois. Konehuoneestakin irroitin vielä jarrutehostajan ja vetelin sähköpiuhat hyttiin.








Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #6 : 25.06.2019, 01:25:42 »
Juhannuksena tuli vietettyä taas tallilla aikaa volvoa hiomalla, rälläköimällä ja tietysti siemaillen. Koppa on nyt ulkopuolelta pääosin hiottu ja rälläkkää on näytetty lisempää peräkontille. Takapään sisälokaritkin otin irti ja kaaret ovat suht terveet ja lokasuoja sisältä aivan mintissä! Perästä rälläköin sitten munapussit veks ja samalla ”listan pokkausta”, jotta saa tervettä peltiä esiin. Seuraavaks sitten rälläkällä teräsharja laikalla helmat puhtaaks ja sitten hitsata kaikki listojen reiät umpeen. Ja tietysti munapussien tilalle tasaset pellit. Peräpäähän suunniteilla vähän vahvistetta runkoon eli jonkun näköistä putkea sinne täytyis myös hitsuuttaa. Laitan kuvia siitä sitten kun saa aikaseks. Mutta tässä kuvia nyt tämänhetkisestä tilanteesta  8)






Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #7 : 08.08.2019, 01:07:25 »
Eipähän ole ollut hetkeen kirjoteltavaa tämän rojetkin suhteen, vaikka auto pikkuhiljaa onkin edistynyt. Kopan hiomista on harrastettu ja samalla listojen reikiä hitsattu umpeen ja hitsimällejä tasoiteltu. Kojelaudan tänään nyppäsin irti turvakaarien tekoa varten. Tulihan siinä sitten alettua sähköjohto soppaakin setvimään ja vetelemään ylimääräisiä johtoja poies. Onko takavalot vain yhden sulakkeen perässä?  :idiot2:. Täytyy alkaa painaan pitkää päivää nyt tallilla, että saisi kopan ja konehuoneen pintaväriin ennen pakkasia, niin olisi taas pitkä talvi aikaa alkaa ruuvaamaan autoon tavaraa takaisinkin päin  :) Jatketaan kun tulee lisää kerrottavaa  ::)

 

Carcom Oy  Ateho