Samppasport  Futurez

Volvo 245 Drifter

  • 15 Vastauksia
  • 5473 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Volvo 245 Drifter
« : 02.12.2018, 21:25:00 »
Morjesta. Ajattelin nyt alkaa kirjoittamaan päiväkirjaa omasta ensiprojektista. Autonahan on Volvo 245 b230f+m47.

 Tekniikaksi tulossa b230fk moottori hx40 ahtimella ja 16 pakopesällä.
Turbon vakio kangilla ja männillä. Välijäähdytin alumiininen KL-racingiltä. Vaihdelaatikoksi m47 (m90 tai zf saa tarjota) ;D Sintterikytkin, sre763 asetelma ja pottapyörä. 1030 kemppilukko. Moottorinohjaukseksi LH 2.4 lastuilla. Vapaavirtaussuodatin, jotta saa suhinaa. Kanneksi 530 huollettuna A-nokalla. Putkisto 3” yhdellä vaimentajalla ja katalysaattorilla.

Korista purkuun kaikki ylimääränen ja turvakaaret, kuppipenkit ja nelipistevyöt sisälle. Hyttiin myös hydraulikässäri. Plx laajakaistalambda ja muita olennaisia mittareita pitäisi kans kojelautaan upottaa. Konttiin täytyisi turvatankki, akku ja bensapumput myös sommitella.

Alustan osat hiekkapuhallukseen ja maalaukseen. Uudet puslat jokapaikkaan. Säädettävä alusta eteen ja taa.

Siinä lähtökohdasta pari kuvaa.





« Viimeksi muokattu: 02.09.2019, 19:26:12 kirjoittanut ryttynennakki »

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Drifter
« Vastaus #1 : 03.12.2018, 15:09:32 »
Tänään sain koulussa venttiilit ja imupuolen seetit hiottua.





« Viimeksi muokattu: 02.09.2019, 19:26:26 kirjoittanut ryttynennakki »

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Drifter
« Vastaus #2 : 27.01.2019, 20:49:08 »
Nyt on volvon kansi tehty loppuun ja moottori nostettu pois. Myös keulaa ja sisustaa on purettu.










Seuraavaksi vuorossa olisikin tiputtaa vielä vaihteisto ja pakoputki ja tyhjentää konehuone.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2019, 19:26:52 kirjoittanut ryttynennakki »

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #3 : 05.06.2019, 01:38:40 »
Niinhän sitä tuli ostettua käyttöautoksi V70 mk2 D5, joten saa keskittyä tästä autosta tekeen enemmälti ”harraste” Drifting autoa. Tänäkesänä tarkoitus saada aloituspostauksen mukaiseen kuntoon. Talvella miettiä sitten parantelua eli turvakaaria, kuppipenkkejä ja parempaa tekniikkaa.

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #4 : 19.06.2019, 09:34:23 »
Kesähelteillä on ollut mukava tehä kori ja purkuhommia. Saatu konehuone tyhjäksi ja se olisi menossa hiekkapuhallukseen. Sisusta purettu kojelautaa lukuunottamatta. Tuulilasin irroitin ja takasivulasin irroitus on vielä harkinnassa? Saako sitä ehjänä irti ja kannattaako edes alkaa yrittämään... Nykypäivänä taitaa nuo pleksi lasitkin olla laittomia, kun täytyy vielä leimaakin yrittää. Kopan maalausvalmisteluita on tehty ja puoliksi on koppa jo hiottuna. Seuraavaksi lisää hiomista ja sitten alkaa hitsaamaan reikiä umpeen. :)




Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #5 : 19.06.2019, 21:53:49 »
Noniin. Lähti takasivulasitkin irti ja melko helpolla työllä. Oli vain tiivistelasi, eli täytyi vain kammeta tiivistettä muutamalla meisselillä lasin kanssa irti. Helpottaa hiomista ja maalaamista kummasti ja olihan sielä ruostereijätkin molemmin puolin tiivisteen alla. Perästäkin aloin rälläköimään huonoa peltiä pois. Konehuoneestakin irroitin vielä jarrutehostajan ja vetelin sähköpiuhat hyttiin.








Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #6 : 25.06.2019, 01:25:42 »
Juhannuksena tuli vietettyä taas tallilla aikaa volvoa hiomalla, rälläköimällä ja tietysti siemaillen. Koppa on nyt ulkopuolelta pääosin hiottu ja rälläkkää on näytetty lisempää peräkontille. Takapään sisälokaritkin otin irti ja kaaret ovat suht terveet ja lokasuoja sisältä aivan mintissä! Perästä rälläköin sitten munapussit veks ja samalla ”listan pokkausta”, jotta saa tervettä peltiä esiin. Seuraavaks sitten rälläkällä teräsharja laikalla helmat puhtaaks ja sitten hitsata kaikki listojen reiät umpeen. Ja tietysti munapussien tilalle tasaset pellit. Peräpäähän suunniteilla vähän vahvistetta runkoon eli jonkun näköistä putkea sinne täytyis myös hitsuuttaa. Laitan kuvia siitä sitten kun saa aikaseks. Mutta tässä kuvia nyt tämänhetkisestä tilanteesta  8)






Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #7 : 08.08.2019, 01:07:25 »
Eipähän ole ollut hetkeen kirjoteltavaa tämän rojetkin suhteen, vaikka auto pikkuhiljaa onkin edistynyt. Kopan hiomista on harrastettu ja samalla listojen reikiä hitsattu umpeen ja hitsimällejä tasoiteltu. Kojelaudan tänään nyppäsin irti turvakaarien tekoa varten. Tulihan siinä sitten alettua sähköjohto soppaakin setvimään ja vetelemään ylimääräisiä johtoja poies. Onko takavalot vain yhden sulakkeen perässä?  :idiot2:. Täytyy alkaa painaan pitkää päivää nyt tallilla, että saisi kopan ja konehuoneen pintaväriin ennen pakkasia, niin olisi taas pitkä talvi aikaa alkaa ruuvaamaan autoon tavaraa takaisinkin päin  :) Jatketaan kun tulee lisää kerrottavaa  ::)

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #8 : 25.08.2019, 18:47:35 »
Morjes! Peräpäätä on tullut hitsailtua ja konehuoneen reikiä hitsattu umpeen, mutta nyt tallituli täyteen kun käyttiksestä molemmat takajouset poikki, joten nyt aloin moottoria pikkuhiljaa niputtaan. Pytyt hoonasin ja niissä pieni pykälä jää pytyn yläosaan, täytyykö se koittaa jollain hioa pois? Nyppäsin myös samalla lohkolämmittimen irti. Runkolaakerien paikalleen asennuksessa apuakselin öljyreikä ei mennyt kohdalleen. Testasin vielä vanhoja laakereita siihen ja niissäkään ei menny kohdalleen. Eli miksi se ei mene? Laitan kuvan alemmas.







« Viimeksi muokattu: 26.08.2019, 12:39:08 kirjoittanut ryttynennakki »

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #9 : 26.08.2019, 11:39:33 »
Mulla oli toisessa lohkossa samanlainen pykälä, jätin sen samantien hyllyyn ja käytin hoonattavana toisen lohkon jossa ei ollut.. poraus hommiksi menee ton pykälän kanssa tai en ainakaan itse niputtaisi tota lohkoa ilman.
Drop it, pop it and burn em!

Paikalla sp69

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 323
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #10 : 27.08.2019, 09:47:00 »
onko tuo lohko isoilla runkolaakereilla ja laakerit taas pikku kaulasen? Runkolaakereissa on myös vuosimallikohtaisia eroja. 85-88 on 55mm runkolaakereilla ja päittäslaakerointi keskellä kampuraa. 89-> on 63mm runkolaakerit ja päittäislaakerointi vitoslaakeripukissa.
volvo amazon -69 230t
volvo v70 -99 2.4 20v
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compcact b230et 398.5hp/510nm

Poissa J4nne_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #11 : 27.08.2019, 13:09:42 »
Ei tuo pykälä ihan kuolemaksi ole jos kasaat samoilla männillä ja saman pituisilla kangilla ettei renkaat nouse ylemmäs. Vähän saastearvoihin voi vaikuttaa ja huohotuksen määrään. Tehoihin tuskin vaikuttaa ainakaa ahdetussa koneessa juuri enempää ku pieru maapallon lämpötilaan.
Omassa autossa ollut myös tollane rappulohko eikä menohaluihin vaikuttanut.

Ei tuo hyvää tee jos useide kymppien rappu. Sikäli jos on alle 0.2mm tuo rappu eli 0.1mm puoleltaa syvä niin en näkisi ongelmaa jos tulee samat kalut sisälle.
-940 classic, B230FT
-940 Harraste rotisko, b230ft, 531, 54mm@2.1bar

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #12 : 27.08.2019, 16:48:54 »
Samoilla kangilla ja männillä tuo kasataan. Toki uusilla männänrenkailla, mutta sillä ei merkitystä. Täytyy kokeilla kasata tuollai ja käsin pyörittämällä konetta katsoa ottaako renkaat pykälään kiinni 8) Tuohon laakeri ”ongelmaan” en oikein saanut vastausta pikkykysymys topicissa, eli eiköhän se sitten noin kuulu  ??? Ei ilmeisesti runkolaakeri sarjojakaan ole kuin kahta erilaista, 55mm ja 63mm, ja tuo laakerisarja on kaulalle oikea. Ei laakerin öljyurakaan voi oikein mutkaa tehdä  ;D
E:Oli mennyt sp69 kommentti hiukan ohitse. Tosiaan lohko on ~95vm 940 volvosta eli juuri 63mm kaulalla. Laakerit ovat juuri ne.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2019, 20:46:21 kirjoittanut ryttynennakki »

Paikalla sp69

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 323
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Volvo 245 Turbo ”dailydrifter”
« Vastaus #13 : 29.08.2019, 22:18:36 »
joo entiiä mikä aivopieru mulla on käyny :D
volvo amazon -69 230t
volvo v70 -99 2.4 20v
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compcact b230et 398.5hp/510nm

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Drifter
« Vastaus #14 : 03.09.2019, 16:46:22 »
Autoo on valmisteltu hiekkapuhallukseen ja tänä aamuna vein sen puhallettavaks. Eli konehuoneen, ovenvälit ja lokasuojat. Etu ja takalokasuojista raaputin massat pois kuumailmapuhaltimella ja lastalla. Lähti yllättävän kevyesti. Löytyihän sieltä vielä ruostettakin takalokareista. Samalla nyt rälläköin takalokareista pokkaukset poies. Konehuoneesta kaikki reiät hitsasin umpeen. Saas nähä kun iltavuoron jälkeen haen auton taas omalle pajalle, että kuinka paljon saa vielä hitsata  ;D












inception movie mistakes

 

KL-varaosat  Carwist