Olis sellanen kyssäri motonetin puolasta, että onko tuo täysin pelittävä osa? S40 puolella noita motonetin puolia oli muistaakseniin haukuttu ja muutamia muita juttuja kuullut, ettei ihan vastaavia kuitenkaan olleet..
Puolan toisio resistanssi oli aikasemman omistajan tarvikkeessa 7800 ohmia ja tässä motonetin 7200... Ja puolan ohmithan pitäisi olla 2500-5500 ohmia. Kondesaattori näyttää 190uF, joten ei ihan lopussa ole..
Moottori B20F sigusta löytyy myös..
Omassa, kun on vaihdettu jo aika lailla uusia osia nypyttämisen vuoksi ja ihan tarpeeseen myöskin

. Auto nypyttää vedossa 1800~2000rpm ja varsinkin 60km/h nelosvaihteella tasakaasulla (Helpoin testata tasakaasulla mäkeen ja nypytys loppuu länttäämällä enemmän hönkää).. Vuoden ajan miettinyt vikaa eli mitä olen omistanut ja nyt on niin paha, että kattaa joka vaihteen tuo nypytys.
Osat vaihdettu:
1. Volvo originaali tulpat (Vanhat oli 4v ikäiset)
2. Tulpanjohdot (Löi läpi kostealla)
3. Virranjakaja ja pyörijä (Varmistus)
4. Kaasuläppä säädin (Oli niin pahasti öljymällissä ja kahdesti jo puhdistettu boschin tekele)
5. Tyhjäkäynti moottori (Kaasu heijaili polkimen laskettu, mutta tasoittui lopuksi oikeean arvoon. Toisen puhdistuksen myötä otti lopputilin ja oli myös aika öljyinen sekä pinttynyt eli alkuperäinen kaveri)
6. Kaikki alipaine letkut uusittu, oli originaalit (Eka biltema "lelu" alipaine letkulla ja myöhemmin kunnon letkuilla motonetistä. Hyvä investointi, nyt ei nyi moottorijarrutus/liikkeelle lähdöt..)
7. Bensansuodatin vaihdettu (Ei olisi ollut tarvis, mutta ei sitä koskaan tiedä)
8. Ilmansuodatin vaihdettu
9. Startti ja akku uusittu
10. Öljynsuodatin M-Filter (Motonetin kiinan kopiosta kone ei tykännyt, käynti seilas enemmän..)
.
Ite epäilen MAP:a, puolaa/sytytys yksikköä tai venttiilin välyksiä. Ilman koneenlämpö, ilmanlämpö ja lamba tunnistinta ajaessa ei nypytys häviä, mutta helpottaa hieman..
Kaikki tunnistimet mitattu/puhdistettu monesti, haitari putki ehjä ja letku kiristimiä käytetty lähes joka paikassa imuvuotojen varalta .. Ainoa mikä on jälellä niin ruiskun suutin anturit. Jakopuolen jako kohdallaan. Bensan paine ja puristuspaineet mittaamatta. Tankki tuntus hengittävän eli ei muutu ilman korkkia ajamalla.. Shell V-poweria testattu, mutta silloin tuo nypytys oli niin pientä että oli vaikea huomata sitä muutenkaan (voisi siis taas testata) Auto toimii muuten täysin normaalisti käy ja kukkuu hienosti, mutta tuo 2000rpm nypytys on inhottava kiusa

PS. Faq luettu ties kuinka monesti ja tulostettu oma koonti lista volvolandia sivuilta.. Ikinä ei ole ollut vikakoodeja vaikka vikojakin on löydetty

Laite kuitenkin toimii, kun joku tunnistin otetaan pois käytöstä.
EDIT. 1 8.7.2012
11. Sytytysyksikkö ja puola.
12. Map sensori
Ei ole vieläkään selvinnyt nypytys..