DPF poisto lisää hiukkasten määrää se on selvä, mutta ne mitä Suomessa tai miten Suomessa mitataan ei ole hiukkasmittausta.
Saahan kaupastakin varastaa jos ei jää kiinni.

Jos poistat hiukkasloukun autosta tulee hiukkasia. Ei se silloin ole enään vähäpäästöinen samaan malliin. Vaan sillon se auto on virallisesti laiton ja palataan aikakauteen ennen DPF.
Se että pääsee katsastuspäästöistä on aivan eri asia. Voithan tehdä softan missä ei ole yhtään vikakoodia = leima joka kerta JOS ei mitata putkesta vaan otetaan OBD testi alle 10v vanhasta?
Katsastus ei ole ongelma. Lähes kaikki commonrail dieselit menee rikkinäisenäkin savuista läpi.
Joka tapauksessa me kuollaan, seuraavillehan tämä on isompi asia mulle yksi hailee.

Hölmö vaan väittää, että softaaminen tekee autosta yhtä päästöttämän kun poistat sieltä commonrailin suurimman pakoputkisuodattimen.
Jos tämä olisi mahdollista, valmistajat olisivat sen jo tehneet 10v sitten.

vaikka sen poistaa niin se auto on silti vähäpäästöisempi kuin pari kolme vuotta vanhempi vekotin
Miten saat polttoaineen määrää/tehoa lisäämällä radikaalisti mm. hiukkaspäästöt tippumaan vakioon (samaan ilman dpf pönttöä olevaan autoon) nähden?
Uskallatko lähteä pussitestiin VTT ja häviäjä maksaa mittauksen?
Mutta, itse suosin lastuttamista, lähinnä vaan tuon "no vähän lisääntyy päästöt, eihän sitä kukaan ole mitannut eikä mittaa jotenka ihan sama mitä sieltä putkesta tulee" puheen voi jättää pois...
