Kuule, turhaan juputat nyt siinä.
Jos on kerran liikekkin kusettanut, niin mars puhelimeen, soitto auton maahantuojalle ja tarvittaessa kuluttajansuoja-asiamiehelle. 2v/25tkm on niin vähäinen ajomäärä uudelle autolle, ettei sen pitäisi kusta mitään nesteitä vielä tuossa vaiheessa.
Väittäisin kuluttaja-asiamiehen olevan asiasta "vahvaa mieltä". Kusetettu sinua kyllä on ja moinen (piirimyyjä?)liike pitää saada vastuuseen jo ihan sen takia, että merkin maine kärsii (paskan palvelun vuoksi). Tämä siis jos tosiaan on kusetus kyseessä.
Ottamatta kantaa autoosi tai merkkiin (vaikka ollaankin volvofoorumilla), niin maanantaipäivän mokia sattuu jokaiselle automerkille autoja kasatessa. Jos tuo olisi kovin yleinen vika, niin väittäisinma että tällä(kin) foorumilla olisi useampi threadi samasta aiheesta ja ongelma "yleisessä tiedossa".
Tiskin toisellapuolen on "helppo" puhua paskaa asiakkaalle, varsinkin jos asiakas ei aivan täysin perillä ole vian luonteesta. 
Joo , en tiedä tosiaankaan vian yleisyydestä enempää , mutta kummasti tiesivät heti volvolla mistä on kyse, miten se korjataan ja syyksi vuodolle antoivat korjauksen jälkeen heikkolaatuisen tiivisteen.
Kusetusta tuossa on senverran että koko ajan oli puhetta tehdaskorjauksesta (ja tehdaskorjauksesta oli puhe myös 20% osalta), mutta tosiassa tehtaalta tai sen edustajalta ei ole kysytty yhtään mitään. Ei muuta haittaa mutta näin jälkikäteen ajatellen olisin asian laidan tiedettyäni voinut "kilpailuttaa" tuon korjauksen muissakin lähialueen volvo korjaamoissa , joku olisi voinut tehdä huomattavastikin paremmilla prosenteilla.
Volvon takuu on 2v ja sen jälkeen korjaukset ovat paikallisten Volvo korjaamoiden goodwill:ä vain ja ainostaan hyvien asiakassuhteiden pitämiseksi. No, 20% merkkikorjaamoiden helppo antaa alennuksena "tehdaskorjaukseen" naamioituna" varsinkin kun hyvityslasku lähetetään samaan paikkaan mistä korjausosat tulee.
Periaatteessa siis, jos joudut käyttämään toista huoltoliikettä jostain syystä takuuajan jälkeen saattaa palvelu ja korvastasot mennä ihan pärstäkertoimen mukaan .
Ylipäätään tuollaisesta korjauksesta ei pitäisi kenenkään tarvita alkaa soittelemaan yhtään mihinkään (keikkein viimeksi kuluttajaviranomaisille). Ainoa soitto pitäisi olla tehtaan valtuuttama korjaamo , he hoitavat lopun maksuineen kaikkineen.
Asia on kesken myyjän kanssa , katsotaan tuleeko sieltä kompensaatiota. Liikoja ei sieltäkää voi odotella, jos ei kerran tehdas korvannut minulle eikä korjaamollekaan mitään niin tuskin myyjällekään yhtään sen paremmin.
Mutta se siitä. Kaikki nuo asiat kantapään kautta oppien , ei tosiaankaan enää Volvoa ...