Terve!
Kaipaisin hieman mielipiteitä seuraavanlaiseen tilanteeseen:
Tuli ostettua elokuun alussa 2018 Volvo S40 2.0t vuosimallia - 03
Auto oli erittäin siistissä kunnossa silmämääräisesti, moottori ja pinnat niin siltä kuin ulkopuoleltakin viimeisen päälle ikäisekseen autoon...
Päätin myyjän pitkän ja ylistyksentäytteisen puheen jälkeen ostaa auton koska se oli myös katsastettu virheittä viikkoa aikaisemmin. Näin ollen ajattelin että mitään kuluvaa ei ainakaan ihan heti tarvitse vaihtaa, (vanhan Audini kanssa tuli aina hylsy jonkun tuennanpuslan takia) Ja paskat...
Kaksi päivää oston jälkeen syttyi SRS-valo kirkkaan punaisena kojetauluun, eikä kyseessä ollut kosketushäiriö piuhoissa vaan itse airbagissa. Firma josta auton hommasin kohautti vain olkapäitään, että sellaista se on.
Ei siinä vielä mitään... Pari viikkoa ostosta kävin uusimassa jalhihnan ja teettämässä täysihuollon. Korjaamolta sanottiin, että alusta paukkuu aivan helvetisti ja kaikki puslat vaihdon tarpeessa. 2 viikkoa katsastuksesta?!?! Nyt auto ollut itsellä sen 4kk. Tähän mennessä uusittu kaikki puslat etu ja takatuennasta, uudet iskarit ja jouset taakse (vanhat aivan pohjassa ilman nesteitä), renkaat ottivat lähes kiinni pyöräkoteloon. Tämäkin eskaloitui muutamassa viikossa, toinen iskareista oli myös teipattu jostain syystä. Jarrut alkoivat laahaamaan kk sitten ja pahasti. Ilmeni että takana oli molemmilla puolilla metalli vasten metallia, paloista ei jälkeäkään.... Huoltokirjan mukaan levyt ja palat uusittu 2/16- 35000km sitten. Nyt startti rikki sitten myös...
Kysymys on, että miten ihmeessä autokauppa voi myydä auton juuri katsastettuna vaikka kaikki puslat ja jarrut sökönä? Kai sitä kossupullolla saa pirssin kuin pirssin näköjään leimaan. Voinko tehdä asialle jotain ja hakea hyvitystä tms?
Tiedän että oli omaa tyhmyyttä olla syynäämättä autoa itse tarkasti ennen ostoa... Tietämättömyys ja luottamus katsastettuun ja säännöllisesti huollettuun autoon sai kusemaan omiin muroihin.