KL-varaosat  Carwist

B20 pitkäisku

  • 28 Vastauksia
  • 4090 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2004
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #15 : 17.06.2019, 11:36:04 »
Voiko 23mm yläkaulan ajaa 24mm mittaan ?

Sillon kävisi pemarin 3.8l koneen 142,5mm veivit ihan suoraan nykyisten mäntien ja uuden kampuran väliin ???
Amazon '69
-Rock'n'Roll-

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #16 : 17.06.2019, 12:22:02 »
Voiko 23mm yläkaulan ajaa 24mm mittaan ?

Sillon kävisi pemarin 3.8l koneen 142,5mm veivit ihan suoraan nykyisten mäntien ja uuden kampuran väliin ???

Kannattaa käydä koneistamolta kyselemässä. Veikkaan että: jos on ohut ylähela ja se vielä ohennettaan, helan krymppi kankeen pienenee ja mahdollisuus helan pyörähtämiseen/irtoamiseen kasvaa ?
Volvo 242 -82 B23ET+HX40+M400, talviauto Volvo 240 -90 GLT B230F+M47, Harley WL -38 ja ikuisuusprojekti 142

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
    • Kuvat.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #17 : 17.06.2019, 13:42:54 »
Mikä pituuden muutos  :-\
Ajatuksen pituuden...  :buck2:

Tosiaan joo se mittahan on tapin keskeltä eikä reunasta.
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1537
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #18 : 17.06.2019, 18:31:44 »
Kannattaa käydä koneistamolta kyselemässä. Veikkaan että: jos on ohut ylähela ja se vielä ohennettaan, helan krymppi kankeen pienenee ja mahdollisuus helan pyörähtämiseen/irtoamiseen kasvaa ?

Tai sitten tekee kokonaan uudet helat ja ottaa tarvittaessa kangesta vähän materiaalia. Yllättävän edullista oli muistaakseni tuo kankien uudelleen heloitus kun joskus paikallisesta sitä kysyin.
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #19 : 17.06.2019, 21:36:46 »
Tai sitten tekee kokonaan uudet helat ja ottaa tarvittaessa kangesta vähän materiaalia. Yllättävän edullista oli muistaakseni tuo kankien uudelleen heloitus kun joskus paikallisesta sitä kysyin.

Helan vaihto on halpaa kuin saippua, sitten kun ruetaan koneistamaan veiviin isompaa reikää ja siihen mittatilaushelaa niin homma ei taloudellisesti kannata.
Paitsi jos saa aihiokanget ilmaiseksi, pystyy tekemään itse osan/kaikki töistä tai pimeästi teetätettyä :D

En löytänyt kuittia edellisestä veiviremontista(4kpl traktorin veivejä) mutta muistelisin että perusjutut eli: helan vaihto, pesien suoristaminen jne teki karvan alle 200e.  Helat toimitin itse.

Edelleen puoltaisin sten parnerin 1D veivejä.
Volvo 242 -82 B23ET+HX40+M400, talviauto Volvo 240 -90 GLT B230F+M47, Harley WL -38 ja ikuisuusprojekti 142

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2004
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #20 : 18.06.2019, 00:42:27 »
Löytyi TÄMMÖINEN sivu. Ihan vaan yleistietona, voi olla muillekin hyötyä. tai sitten ei ::)


Edelleen puoltaisin sten parnerin 1D veivejä.

Suosisin minäkin noita, mutta, esteeksi tulee tuo hinta väkisin. Nytkin kestää M-veivit hienosti niin jotkut "vakio"veivit riittää ihan varmasti jatkossakin, jos vaan löytyy sopivat.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2019, 00:53:00 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
-Rock'n'Roll-

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #21 : 18.06.2019, 11:00:01 »
Löytyi TÄMMÖINEN sivu. Ihan vaan yleistietona, voi olla muillekin hyötyä. tai sitten ei ::)


Suosisin minäkin noita, mutta, esteeksi tulee tuo hinta väkisin. Nytkin kestää M-veivit hienosti niin jotkut "vakio"veivit riittää ihan varmasti jatkossakin, jos vaan löytyy sopivat.

Rupesin katselemaan summitin katalogia ja kappas, GM v6 mäntä saattas olla budjetti ratkaisu

https://www.summitracing.com/int/parts/uem-3409-std/overview/

92mm halkaisija, puristuskorkeus todella lähelle ja männän tappi 1,2 sadaosaa isompi kuin satasarjan männässä. Saattaa joutua hoonaamaan vähän kangen yläsilmää, ellei löydä sopivasti paljon ajettuja kankia :D "miinusta" noissa on prässättävä tappi. Tuskin Suomestakaan tuollaiset männät paljoa kustantaisi, tietysti männänrenkaat joutuu hommamaan erikseen. Tuohon vielä edulliset/ilmaiset satasarjan kanget niin halvemalla ei oikeastaan voi päästä.

Volvo 242 -82 B23ET+HX40+M400, talviauto Volvo 240 -90 GLT B230F+M47, Harley WL -38 ja ikuisuusprojekti 142

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2004
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #22 : 20.06.2019, 01:42:53 »
Osaako joku sanoa ja/tai vahvistaa väittämän, että kuplan mahlet ei siedä +7000 kierroksia ? Että helmat alkaa repeilemään jne ???

Kun tuo 123 jakaja vetää 8000 asti, ja sinne asti pitää alakerrankin sietää (kunhan saan kannen kuntoon).
Amazon '69
-Rock'n'Roll-

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #23 : 20.06.2019, 16:19:29 »
Kyllä ainakin jokkis käytössä mahlet on ihan hyvin kestäny, aa-mäntä sitten kai on se huonompi vaihtoehto, niitä enemmän on räjähdelly, ja niissä on jo pytyt valmiiks soikeita yms

Poissa fender

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #24 : 23.06.2019, 23:52:04 »
Summitin kauppaama Silvoliten valumäntä ei lähtökohtaisesti ole High Performance mäntä, jolla vedetään 8k tauluun. Ihan vakiomottien edukkaaseen remppaamiseen tarkotettu...

Poissa cc57

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • If it don't run, chrome it
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #25 : 15.08.2019, 16:26:22 »
Onko kukaan asetellut tälläistä setti tappikoneeseen? Itellä alkanut yöunissa kummittelemaan, ei kai siinä muu auta   :2funny:

https://www.acm.se/en/product/stroker-kit-volvo-b20-925-mm-2

Many Volvo's and one Buick....

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #26 : 06.10.2019, 19:13:06 »
Kyllä varmasti joku on tehnyt tolla setillä...
Itsellä työn alla kisakiree hissekone: 94.5mm stroke - carillon (159mm) - wössner 93mm, pk 24mm, custom mäntä 20mm tappilla (2560cc), omatuotanto rullanokka, sbf rullanostajat, omatuotanto rullakeinut, isoventtiilikansi (46/38)
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Poissa kuppe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #27 : 10.10.2019, 08:24:23 »
Kyllä varmasti joku on tehnyt tolla setillä...
Itsellä työn alla kisakiree hissekone: 94.5mm stroke - carillon (159mm) - wössner 93mm, pk 24mm, custom mäntä 20mm tappilla (2560cc), omatuotanto rullanokka, sbf rullanostajat, omatuotanto rullakeinut, isoventtiilikansi (46/38)
Ihan mielenkiinnosta, mihin hisseluokkaan menee noin isona? Voimaa löytynee mukavasti  :)
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #28 : 10.10.2019, 09:17:02 »
Ihan mielenkiinnosta, mihin hisseluokkaan menee noin isona? Voimaa löytynee mukavasti  :)

Tarkennetaan hiukan.. Tämä on menossa ihan museorekisteröityyn amazoniin :-D  ei historic ralliautoon  ELK    Ja mitä hevosvoimiin tulee niin jos sen 200 hummaa saisi niin ei ole viritys ihan epäonnistunut  :2funny:   Katsuri voi toki ihmetellä räiskyvämpää käytöstä koeajolla  ::) ::)...
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

 

Ateho  Elekma