Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.

  • 45 Vastauksia
  • 27105 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Funkey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #30 : 02.12.2012, 14:16:51 »
Mun autossa on vain kosteutta apparin puoleisen umpion alaosassa. Kuskin puoli on täysin kuiva.

« Viimeksi muokattu: 02.12.2012, 18:16:38 kirjoittanut Funkey »


Ex: -- S60 2.4D Classic 2009 -- , --V50 1.6 DRIVe S/S Classic 2012 -- , -- S60 2.5T Geartronic -04 -- , -- Peugeot 406 3.0 Wagon -02 -- , -- Citroen Xantia 2.0i -97 -- , -- Mazda 323F -90 --

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 198
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #31 : 02.12.2012, 19:10:18 »
Samalta näytti myös itsellä.
Autokin saman värinen

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #32 : 02.12.2012, 21:10:48 »
Hmm.. Kyllä näissä umpioissa jokin mättää? Itsellä vm. 2010 1.6 Drive 107tkm ajettu, pidetään yöt (paitsi yöviikot satamassa) autokatoksessa mutta vuorotöissä kun satamassa olen niin on myös aikapaljon taivasalla.. Eikä ikinä ollut kosteutta edes pesujen yhteydessä umpioissa...
Faijjalla taas vanhempi V50 vm. 2006 2.4 Summum jossa kuskinpuolen umpio tahtoo kerätä kosteutta...

Luulisin, että kun rannikolla asustan niin olen kuitenkin sillä alueella jossa kosteutta on suhteellisesti enemmän kuin sisämaassa... hmm...
Täytyy olla, että jossain vaiheessa noiden umpioiden sauma falskaa jotenkin... Kannattaa tarkistaa huolellisesti se "lasin" ja takamuovin sauma.. vetää vaikka varmuudeksi siihen silikonia jne.. Sillätavoin korjasin tuon 2.4 summumin umpion... ei kerää enää kosteutta..
« Viimeksi muokattu: 02.12.2012, 21:15:21 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa VolSe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #33 : 19.12.2012, 19:24:33 »
mulla kans keräs kosteutta(vettä). Ja todellakin näkyy valotehossa kun koko pinta on aivan huurussa sisäpuolelta. Onneks vielä vaihtoautotakuu voimassa ja meni sen piikkiin uudet umpiot..  :o ja autohan siis s40 2009 mallia, 70tkm ajettu.
- ex. Volvo s40 2.0dA -09 R-design, nyt v40 D3 Autom summum -13 -

Poissa Jyrki87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #34 : 10.04.2013, 11:02:14 »
Tervehdys taas. Volvoon vaihdettiin viimevuoden puolella viimeksi umpiot. Ja kosteutta on kerännyt normaalisti koko ajan. Taas kävin ilmoittamassa asiasta wetterille. Sanoivat että täytyy mitata umpiosta tiiviys. Varattiin aika ja tehtiin testi niin toinen umpio oli täysin tiivis ja toinen vuoti pahasti. Mutta nyt sanottiin että tilataan vain toinen umpio uusi. Eli syyllinen ei ole .ei tiivis umpio. Miten volvo ajattelee että kosteus ongelma poistuu kummastakin umpiosta vain toisen umpion vaihtamalla. En ymmärrä mikä tuohon ratkaisuksi. Kun volvokaan ei tehe asialle mitään.
Volvo s40 d3 classic 2012
(entiset: Mb c220 cdi avantgarde, Volvo s40 2.0d -07, Seat ibiza 1.9 tdi sport -03 ja Toyota corolla -89)

Poissa Funkey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #35 : 17.05.2013, 22:40:15 »
Omaani vaihdettiin kanssa umpiot huollon yhteydessä. Toivottavasti nyt pysyisivät kuivina.


Ex: -- S60 2.4D Classic 2009 -- , --V50 1.6 DRIVe S/S Classic 2012 -- , -- S60 2.5T Geartronic -04 -- , -- Peugeot 406 3.0 Wagon -02 -- , -- Citroen Xantia 2.0i -97 -- , -- Mazda 323F -90 --

Poissa Jyrki87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #36 : 26.12.2013, 23:09:57 »
Tervehdys taas. Volvosta on takuu nyt loppunut ja volvo pesi kätensä umpioden takuun suhteen. Eli autoon vaihdettiin takuun aikana monet uudet umpiot ja umpiot keräävät edelleen kosteutta. Volvo ei osannut ratkaista kosteus ongelmaa. Eivätkä enää tehe asialle mitään.
Onko tähän asiaan mitään ratkaisua? 
Volvolla ei vain takuu pelaa. Surkeaa toimintaa ainakin omalla kohdalla.
Volvo s40 d3 classic 2012
(entiset: Mb c220 cdi avantgarde, Volvo s40 2.0d -07, Seat ibiza 1.9 tdi sport -03 ja Toyota corolla -89)

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #37 : 26.12.2013, 23:34:37 »
Tervehdys taas. Volvosta on takuu nyt loppunut ja volvo pesi kätensä umpioden takuun suhteen. Eli autoon vaihdettiin takuun aikana monet uudet umpiot ja umpiot keräävät edelleen kosteutta. Volvo ei osannut ratkaista kosteus ongelmaa. Eivätkä enää tehe asialle mitään.
Onko tähän asiaan mitään ratkaisua? 
Volvolla ei vain takuu pelaa. Surkeaa toimintaa ainakin omalla kohdalla.
Tarkotatko nyt "Volvolla" Wetteriä vai Volvoa tuolla ruotsin puolella ?

Ikävää kyllä että ei tullut kuntoon, mutta jos osat ovat valmiiksi susia niin turha siitä wetteriä syyttää. Kuitenkin takuuseen tuli useammat umpiot, kun mahdollisesti muiden merkkien edustajat olisi käännyttänyt jo ensimmäisellä kerralla.

Poissa Jyrki87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #38 : 27.12.2013, 00:00:40 »
Tarkotatko nyt "Volvolla" Wetteriä vai Volvoa tuolla ruotsin puolella ?

Ikävää kyllä että ei tullut kuntoon, mutta jos osat ovat valmiiksi susia niin turha siitä wetteriä syyttää. Kuitenkin takuuseen tuli useammat umpiot, kun mahdollisesti muiden merkkien edustajat olisi käännyttänyt jo ensimmäisellä kerralla.
Volvolla tarkoitan volvoa ruotsin puolella. En ole WETTERIÄ syyttänyt umpiode takuuasiasta. Volvohan se päättää takuu asiasta ja wetteri tekee työtä käskettyä. Kyllä takuuseen on tullut uusia umpiota missä on sama vika. Volvo ei ole asialle tehnyt mitään ratkaisua mikä korjaisi kyseisen ongelman.
Volvo s40 d3 classic 2012
(entiset: Mb c220 cdi avantgarde, Volvo s40 2.0d -07, Seat ibiza 1.9 tdi sport -03 ja Toyota corolla -89)

Poissa IMN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #39 : 06.01.2014, 19:00:45 »
Sain tänään -08 70:n umpioon huurua, kun vaihdoin kuskinpuolen umpion (xenonien kääntö ei toiminut -> solenoidi soseena ->ei saa pelkkää vaihdettua). Onneksi sain umpion edullisesti ja siinä solenoidi toimii kuten pitääkin, valotehossa huomaa kyllä eron.

Huurtuminen oli hyvin nopeaa ja syykin melkolailla selvä. Tämä ns. uusi umpio majaili auton takatilassa ilman umpion kantta viikon, toin sisälle ballastin ja lamppujen vaihtoa varten. Meinasi jo päästä pari ärräpäätä, kun ksenonin linssi oli aivan harmaa ja H-pitkä oli himmeä. No, ksenonin linssi oli huurussa ja H-pitkä loppu, vanhasta H7 tähän vaihtoumpioon ja maailma kirkastui. Autossa kosteaa ja lämpö ehkä +2, sisällä +20 ja huurtuminen taattua. Tässä uudessa ei siis ollut takakantta ja ksenonin polttimokin puuttui (ilman siis mahdollista kiertää joka väliin). Saman huurtumisen teki autossa kiinni ollut aiempikin umpio kun sen toi sisälle. Jos tuo kosteus ei "uudesta" katoa, niin puhallan föönillä polttimonrei'stä hetken ja annan lämmön tasaantua.

Tässä varmaan samaa ilmiötä myös korjaamon osalta, koska esim. näillä keleillä lämpötilaero on aika suuri. Kuivatus/föönaus pitäisi varmaankin tehdä kesällä, jotta lämpö varmuudella tasaantuisi ja ilma olisi mahd. kuiva.

Aikoinani sinisellä työskennelleenä ainakin vanhoihin 80:siin tehtiin ihan tehtaan ohjeiden mukaan umpion takakanteen reikä ja siihen laitettiin pieni kuminen 90-asteen kulmalla varustettu putkenpätkä huurtumista poistamaan. Huurua siis ollut jo ennenkin, pitääkö siis olla tiivis vai ei...tiedä sitten.

Valotehoon tuo huuru ei kauaa ainakaan vaikuta, sillä pitkillä halogeeni lämmittää huurun valojen tieltä aikalailla nopeasti. Paljon enemmän mokkoa valon edessä oli hantin umpiossa, kun nämä nykypäivän ihmeet on varustettu näillä lampunkastelijoilla eikä pyyhkijöillä. Jotain hyötyä oli sentään lasista ja halogeeneista 850:ssä. Ihan sama mikä kurasuolajäämössö-kuorrutus a'la Kehä III, mutta lamput olivat puhtaat, kun niitä pyyhittiin ja pestiin ihan kunnolla.


Poissa Volvocars97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #40 : 11.04.2020, 19:14:32 »
Yritän nyt tämänkin nostaa taas. Mutta niin, laitoin kuvan v50 apukuskin puoleisesta umpiosta, johon kerääntynyt kosteutta (ja oikein pisaroita näkyy valuvan sisäpuolella). Ilmeni tänään pesun jälkeen eli jokin tiiviste varmaan vuotaa. Mutta miten tuon saa kuivaksi? Polttimoita irrottamalla ei ainakaan vissiin? Tuo muovilinssi johon kosteus tullut on jollain Massalla vissiin liimattu umpioon?
Kiitos


Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #41 : 11.04.2020, 19:40:47 »
Yleensä Volvon umpioissa alkaa hapertua toi muoviumpion "lasi". Yleensä kulmista tai joskus jopa umpion keskeltä ja kun menee huokoseksi niin imee vedet sisään. Lämmittämällä saumaa saa revittyä sen kyllä irti, jostain puolasta sai uusiakin. Voi olla pelkkä liimakin mikä vuotaa.

Jos siis muuten umpio on tiivis (luukut takana). Kannattaa xenoneilla olevat kuivata aika nopeasti kun elektroniikka pohjalla. (v70 mk3 xenonit makso 3500€ kun kaikki sisällä pilalla)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Volvocars97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #42 : 11.04.2020, 19:51:55 »
Nuo ovat halogeeni umpiot. Katselin kyllä että se sauma on joistain kohdin vähän hapertunut niin todennäköisesti niistä vuotaa. Uusi umpio maksaa varmaan ainakin 150€. Tossa oli kummallakin puolella 2 klipsiä niin ne irti ja sitten koittaa saada lasi irti umpiosta, kuivata ja liimata takaisin? Ei pitäisi olla vaikea homma kyllä..

Poissa janihy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #43 : 11.04.2020, 23:11:39 »
Yritän nyt tämänkin nostaa taas. Mutta niin, laitoin kuvan v50 apukuskin puoleisesta umpiosta, johon kerääntynyt kosteutta (ja oikein pisaroita näkyy valuvan sisäpuolella). Ilmeni tänään pesun jälkeen eli jokin tiiviste varmaan vuotaa. Mutta miten tuon saa kuivaksi? Polttimoita irrottamalla ei ainakaan vissiin? Tuo muovilinssi johon kosteus tullut on jollain Massalla vissiin liimattu umpioon?
Kiitos

Oman auton toiseen umpioon pääsi jostain myös kosteutta syksyllä, korjasin tilanteen ruuvaamalla umpiosta kaikki luukut auki, kaikki polttimot irti ja pitämällä puoli päivää saunan alalauteilla, sauna aluksi vähän aikaa päällä. Sen jälkeen ei ole ilmennyt eli ei liene kovin suuri vuoto. Toki jos uusiutuu niin sitten lienee aiheellista tarkistaa mikä nurkka vuotaa.
S40 2.0d -08

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo s40 v.2011 kosteutta umpiossa.
« Vastaus #44 : 17.04.2020, 12:09:00 »
Jos vuotaa paljon niin se sauma varmaan lähtee kun lämmittää sen liiman, sitten se liima pitää saada pois ja liimata uusiksi. Auttaako se jos muovi on hapertunut, en tiedä.

En jaksaisi 150€ takia tapella yhden umpion kanssa (joissain noi liimat on niin lujaa että voi saada rikki), tosin jos sen ottaa hupina parin kaljan kanssa niin miksei.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

RallyBaron  Samppasport