KL-varaosat  Race.fi

v70 mk2 d5 2002 sammuilee millon sattuu mistä vikaa ettisin.

  • 12 Vastauksia
  • 2832 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jalluvaari1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Hei!auto sammuilee millon haluaa yks kaks niinkun avaimesta kääntäs jos vauhtia 80 käynnistyy itestään vaihteisto ottaa kiinni varmaankin.joskus sammuu tyhjäkäynnilläkin paikallaan on sammunu.tuntuu että tärinällä olisi huono vaikutus kun ajaa monttuun esin apparin puolen renkaan niin on sillon sammunut.pirullinen vika kun ei tiijä mistä vikaa ettis onko sähkönen vai loppuuko naftan saanti ja aina avaimesta käyntiin sammumisen jälkeen kun ei mitään.Osaisko joku auttaa ja onko joku tyyppi vika liitin tai joku kaapeli vika. Vika koodeja ei jää mitään.(jäiskin)
« Viimeksi muokattu: 13.01.2019, 21:01:24 kirjoittanut jalluvaari1 »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Kattoisin koneen maadoitukset aluksi. Joku hiertynyt johtosarjakin vois olla myös, pitäs näkyä jo suojassa pintarikkona.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 796
  • www.vrcf.fi
Onko suodattimet ok. ? Joo, vika voi tosiaan olla sähköissä, eli lyö pa. syötön poikki.
Ps. voisit hieman panostaa kirjoitusasuun, että ei tarvi lukea viittä kertaa saadakseen tolkkua. Mieluummin PC tai vast. kuin känny.

Poissa Buster

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Näistä monesti vika löytyy johtosarjasta. Mulla oli sama vika ja paikkailin johtosarjaa siitä moottorin etupuolelta.
Oikeasti vika oli konehuoneen sulakeboxin liittimessä. Siihen nastaan menee muistaakseni punainen piuha joka syöttää jännitteen moottoriohjaimelle. Liittimen nastassa oli erittäin pieni kuoppa. Muistaakseni piirilevyn puolella. Puhdistus ja tinaa...ongelma loppui siihen.

Katso tuo nasta huolella suurennuslasin ja hyvän valon avulla.

Poissa jalluvaari1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vaihdoin virtalukon pohjan ja tekee edelleenkin samaa.missäköhän sijaitsee moottorin ohjain boksi.

Poissa Buster

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Moottorinohjaimen löydät apparin puolelta konehuoneen etukulmasta.

Poissa jalluvaari1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Mitenköhän ton moottorin ohjain yksikön saa pois ilman työkalua.vai saakokaan.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Ootko tehnyt ne halvat tarkistukset (maadoitukset) ennen ecun epäilyä? YouTubessa etsi Volvo ecu removal
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa jalluvaari1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Nyt olis moottorinohjaimen liittimet putsattu, mutta vika jatkuu.Seuraavaksi maadotusten kimppuun mistä aloittas akun päästä varmaankin.

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 796
  • www.vrcf.fi
Juu akun maadotus korista ekana irti ja putsaa jos likainen. Vaikka WD 40 ja kiinni. Akun kengät irti ja sama juttu. Konehuoneen sivustoilla on maadoituspiuhoja, kokeile ihan ekana, että onko joku löysällä, mutta kuitenkin niiden kireyden tarkistus/pikku nytkäytys hylsyllä. Noin ekana helpoimmat.

Poissa jalluvaari1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Kiitosta! avuista Busteri osui oikeaan vika oli konehuoneen sulakeboxin liittimessä.Jännä vaikka olin heilutellut sitä liitintä ennemminkin ei vaikutusta, mutta nyt sitten käynnissä ollessa kun heiluttelin liitintä auto sammui eli siinä se pirullinen vika oli.No ei kustannuksia tullut paljon kun virtalukon pohja,no ompahan sekin nyt vaihdettu.Volvo vida dice:n ostin saa tutkiskella muutakin.
Mistähän sais tommosen liittimen ja tietäsköhän kukaan onko volvo ewd suomenkielisenä
löydettävissä.Englanniksi löytyy.

Poissa Buster

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Onnittelut löydöksestä. Minulla vika oli siinä punaisen johdon urospinnissä. Korjaus onnistui juottamalla tinaa siihen pinniin. Siinä oli pieni kuoppa joka aiheutti katkoksia. Tutki suurennuslasin avulla.

Poissa TurboTomppa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Samaa vikaa ollut kuin aloittajalla. Autona XC70 d5 2003 aj. 330tkm. Vika tuli ensimmäistä kertaa marraskuussa ilmi ja nyt jälkeenpäin voidaan todeta että syy oli tyhjäkäynnin epätasaisuuden tutkiminen Dieselhuollossa. Asentaja heilutteli johtosarjoja ja kokeili muutenkin että kaikki on paikallaan. (tämä korjaantui korkeapainepumpun säätöventtiilin vaihdolla, myös tältä foorumilta bongattu) Tämän jälkeen alkoi sammuilla satunnaisesti ajossa väläyttäen virtoja pois ja koko merkkivalojen joulukuusi syttyi siinä samalla noin puoleksi sekunniksi, jonka jälkeen veto palasi ja auto jatkoi käyntiään normaalisti.

Tätä teki aika ajoin eikä mitään säännönmukaisuutta kelistä, kierroksista tai ajotavasta voinut päätellä. Ekan kerran sammui kokonaan tuossa keväällä lumienlähdön aikaa apaut 10 sec. startista. Käynnistyi kuitenkin ihan normaalisti. Samalla reissulla toistui suoraan ajosta ja silloin jouduin pysähtymään startatakseni uudelleen, eikä taaskaan mitään kummallista. Vikakoodit luettu useampaan kertaan eikä vikaan viittaavia koodeja. Sitten löysin tältä foorumilta nuo Busterin aiemmat postaukset ja tämän ketjun.

Tossa pari viikkoa sitten tsekkasin sen sulakeboksin liittimen punavalkoisen johdon joka tuntui heiluvan hiukan kuopassaan. Johdot olivat muutenkin kireällä, vedin takaisin löysät pois liitintä kohden ja kiilasin puna-valko-johon muiden johtojen väliin pikku mutkalle niin että tulee painetta liitintä kohden. Toistaiseksi mennyt tähän asti ilman katkoja ja vaimokin on ihmeissään. Vika kun ilmeni ennen tätä testiä lähes päivittäin. Korjasitte ilmeisesti tämän pysyvästi juottamalla koloon lisää tinaa. Hölmö kysymys näin loppuun mutta pitääkö liitin irroittaa boksista, jotta sen uskaltaa kolvata? Varmaan akun kenkä kannattee irroittaa operaation ajaksi? Oliko näissä mitään ongelmia esim ajoneston ym. kanssa jos käyttää kokonaan virrat irti tällä tavalla? Siksi kysyn koska ei ole aiempaa kokemusta Volvoista tai dieselautoista ylipäänsä.

T: Tomppa, Oulu

 

Futurez  Kulkukoira