Samaa vikaa ollut kuin aloittajalla. Autona XC70 d5 2003 aj. 330tkm. Vika tuli ensimmäistä kertaa marraskuussa ilmi ja nyt jälkeenpäin voidaan todeta että syy oli tyhjäkäynnin epätasaisuuden tutkiminen Dieselhuollossa. Asentaja heilutteli johtosarjoja ja kokeili muutenkin että kaikki on paikallaan. (tämä korjaantui korkeapainepumpun säätöventtiilin vaihdolla, myös tältä foorumilta bongattu) Tämän jälkeen alkoi sammuilla satunnaisesti ajossa väläyttäen virtoja pois ja koko merkkivalojen joulukuusi syttyi siinä samalla noin puoleksi sekunniksi, jonka jälkeen veto palasi ja auto jatkoi käyntiään normaalisti.
Tätä teki aika ajoin eikä mitään säännönmukaisuutta kelistä, kierroksista tai ajotavasta voinut päätellä. Ekan kerran sammui kokonaan tuossa keväällä lumienlähdön aikaa apaut 10 sec. startista. Käynnistyi kuitenkin ihan normaalisti. Samalla reissulla toistui suoraan ajosta ja silloin jouduin pysähtymään startatakseni uudelleen, eikä taaskaan mitään kummallista. Vikakoodit luettu useampaan kertaan eikä vikaan viittaavia koodeja. Sitten löysin tältä foorumilta nuo Busterin aiemmat postaukset ja tämän ketjun.
Tossa pari viikkoa sitten tsekkasin sen sulakeboksin liittimen punavalkoisen johdon joka tuntui heiluvan hiukan kuopassaan. Johdot olivat muutenkin kireällä, vedin takaisin löysät pois liitintä kohden ja kiilasin puna-valko-johon muiden johtojen väliin pikku mutkalle niin että tulee painetta liitintä kohden. Toistaiseksi mennyt tähän asti ilman katkoja ja vaimokin on ihmeissään. Vika kun ilmeni ennen tätä testiä lähes päivittäin. Korjasitte ilmeisesti tämän pysyvästi juottamalla koloon lisää tinaa. Hölmö kysymys näin loppuun mutta pitääkö liitin irroittaa boksista, jotta sen uskaltaa kolvata? Varmaan akun kenkä kannattee irroittaa operaation ajaksi? Oliko näissä mitään ongelmia esim ajoneston ym. kanssa jos käyttää kokonaan virrat irti tällä tavalla? Siksi kysyn koska ei ole aiempaa kokemusta Volvoista tai dieselautoista ylipäänsä.
T: Tomppa, Oulu