KL-varaosat  Race.fi

Polkupyörä Topicci

  • 993 Vastauksia
  • 349028 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #690 : 01.08.2018, 10:47:07 »
En ole niinkään kova pyöräilemään mutta tällänen tuli kiinasta


Onhan se mukavaa kun saa lepposasti polkea. Kuntoilun kanssahan tällä ei ole mitään tekemistä

Joo sähköpyörät on kyllä hauskoja leluja, mutta aika huijaamista  ;D

Oma pyörä tuli vietyä ensihuoltoon eilen Puijon Pyöräpisteeseen Kuopioon. Pe-ma tuli ajettua ~13h ja ~90km maastossa. Sen kun saa sieltä niin voi ruveta ajamaan tosissaan, sisäänajo-vaiheessa täytyy ottaa maltilla. Kaveri oli vähän mykistynyt mun ajoista kun ei ole kuukaudessa saanut uudelle Canyonilleen 10h ajoa ja meikäläiselle tuli viikonlopussa  8)
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12772
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #691 : 01.08.2018, 11:20:43 »
Joo sähköpyörät on kyllä hauskoja leluja, mutta aika huijaamista  ;D
Samaa mieltä, mutta viime syksynä Levillä vuokrasin Feltin kunnon eFatin. Sillä oli tosi hyvä kiertää levi-tunturi. Pienimmällä avustuksella oli about yhtä kevyt ajaa kuin oma 29" maasturi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #692 : 01.08.2018, 11:54:38 »
Tuo hiilarin vaurioherkkyys oli pääasiallinen syy siihen miksi oma kalusto on alumiinia. Harkitsin kyllä kuituisen ostoa mutta tulin sitten siihen tulokseen että minulla on varaa ostaa sellainen kerran muttei enää toista kertaa jonkun tapauksen X takia. Olisihan se ehkä parempi ollut mutta eipä näillä ajoilla ole sillä parinsadan gramman painoerolla paljon väliä, mukavuushyödynkin saa suurelta osin saman kun laittaa kuituisen satulatolpan ja tangon.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #693 : 14.11.2018, 17:48:24 »
Nostellaas tätäkin välillä, tuli tuossa joku aika sitten ostettua käytettynä Kona Park operator-downhill pyörä. Tänään pääsin ekaa kertaa laskemaan paikallisen laskettelukeskuksen pyöräreittejä. Vois sanoa että aiemmin jännittäneet paikat ei tuolla tuntunu missään. 200mm joustoa edessä ja takana S* Hyppyreistä ajaessa huomasi hyvin tuon loputtoman jouston määrän. Onneksi lähdin autolla ja työkalutkin oli matkassa kun yhdessä dropissa oli vaihto kesken ja sain ketjut tippumaan ja enkö vielä polkassut niin junttautuivat rungon ja eturattaan väliin. Huomenna varmaan aloitan tuon purkamisen, käyn läpi kokonaan ja ehkä päivittelen osia. Maalipintakin saattaa uusiutua.




Keulasta näkee, että on rajumpaan ajoon tarkoitettu  8)
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #694 : 14.11.2018, 18:11:33 »
Tuo hiilarin vaurioherkkyys oli pääasiallinen syy siihen miksi oma kalusto on alumiinia. Harkitsin kyllä kuituisen ostoa mutta tulin sitten siihen tulokseen että minulla on varaa ostaa sellainen kerran muttei enää toista kertaa jonkun tapauksen X takia. Olisihan se ehkä parempi ollut mutta eipä näillä ajoilla ole sillä parinsadan gramman painoerolla paljon väliä, mukavuushyödynkin saa suurelta osin saman kun laittaa kuituisen satulatolpan ja tangon.
Varmaankin hiilikuitu rungoissa on eroa, mutta tuo video on aika vakuuttava kuinka vahvoja ne voi olla.
https://www.youtube.com/watch?v=w5eMMf11uhM
Oma on hiilikuitu maastopyörä jäykkäperä. Ostin käytettynä ja ajattelin ettei tarvitse heti päivittää ainakaan runkoa.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #695 : 28.10.2019, 18:39:59 »
Lainaus
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 180 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
::)

Varmaan aikalailla vikat ajot tuli tänään ajettua mitä tälle vuodelle pystyy ajamaan niin vois vähän tarinoida. No näinhän siinä kävi, että joutui kalustoa päivittelemään kesällä. Rupes tuntumaan siltä tuon Rockmachinen kyvyt teknisessä maastossa, että minun taidot ja halut ylittää sen mihin tuolla pyörällä pystyy. Tai kyllä tuollakin tuli kaikkea kokeiltua mutta siinä on aina vaaransa. Touko- ja kesäkuun vaihteessa tuli pitkien harkintojen jälkeen tilattua YT Industriesin Jeffsy 27 CF PRO. Tärkeimmät vaatimukset oli 650B kiekkokoko, 150-160mm joustot, vähintään GX Eagle voimansiirto, flipchip ja mielellään polkemistehokas pyörä. Jälkikäteen jäänyt mietittämään olisiko kumminkin pitänyt 29" ostaa mutta välillä kun osuu perse tuohon 27,5" kumiinkin niin muistan miksi sen ostin.

Suurin kompromissi tuossa buildissa oli e*thirteenin mekaaninen dropperi joka on vaihdettu tässä vaiheessa jo Crankbrothersin Highline 3-tolppaan. Samassa paketissa tuli vielä Stamp 3-polkimet ja Iodine-gripit. Kumit vaihdoin Michelin Wild Enduroihin ja heitin Rimpactin insertit mukaan. Stemminkin vaihdoin 35mm Nukeproof Horizoniin.
Työkalut kuskaan taskuissa ja endurostrapissa.

Jos löytyy hyviä black friday alennuksia niin muutaman osan päivitys on mielessä. Kammet vois vaihtua Truvativ Descenant kuituisiin, takaiskari Super Deluxeen tai muuhun vähän jytkympään ja eturatasta ajattelin pienentää 32T. Mahdollisesti ovaaliin. Jos noita misukoita löytyy halvennuksesta niin niitä voisin ostaa varastoon.



Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #696 : 28.10.2019, 18:58:12 »
Amatööri kysyy: sopiiko Shimano Deore takavaihtaja Aceran tilalle ja onko Deore oikeasti parempi? Pyörä on teinin säälimättömässä käytössä..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12772
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #697 : 29.10.2019, 07:09:58 »
Amatööri kysyy: sopiiko Shimano Deore takavaihtaja Aceran tilalle ja onko Deore oikeasti parempi? Pyörä on teinin säälimättömässä käytössä..
Pitäisi sopia kunhan on tarkoitettu yhtä monelle vaihteelle. Käytännössä silläkään ei ole väliä jos on 9 tai vähemmän rattaita takapakassa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #698 : 29.10.2019, 10:47:12 »
Pitäisi sopia kunhan on tarkoitettu yhtä monelle vaihteelle. Käytännössä silläkään ei ole väliä jos on 9 tai vähemmän rattaita takapakassa.

Kitoos.

Ihmettelin tuossa myös ohjauslaakereita. Tyttären pyörässä oli selkeä liike/klonksuminen niin sitä sitten tohkeissaan kiristämään. Mutta millään ei saanut asettumaan niin että ohjaus normaalin kevyt eikä laakeri klonksu :idiot2: Sitten huomasin että noissa meidän maastopyörissäkin sormin tunnettavissa oleva klappi. Sekö siis on normaalia "nykyään"?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12772
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #699 : 29.10.2019, 10:56:22 »
Kitoos.

Ihmettelin tuossa myös ohjauslaakereita. Tyttären pyörässä oli selkeä liike/klonksuminen niin sitä sitten tohkeissaan kiristämään. Mutta millään ei saanut asettumaan niin että ohjaus normaalin kevyt eikä laakeri klonksu :idiot2: Sitten huomasin että noissa meidän maastopyörissäkin sormin tunnettavissa oleva klappi. Sekö siis on normaalia "nykyään"?
Ei ole normaalia että on klappia. Riippuu minkälainen laakeri siellä on että miten on kiristettävissä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #700 : 29.10.2019, 18:36:39 »
Kitoos.

Ihmettelin tuossa myös ohjauslaakereita. Tyttären pyörässä oli selkeä liike/klonksuminen niin sitä sitten tohkeissaan kiristämään. Mutta millään ei saanut asettumaan niin että ohjaus normaalin kevyt eikä laakeri klonksu :idiot2: Sitten huomasin että noissa meidän maastopyörissäkin sormin tunnettavissa oleva klappi. Sekö siis on normaalia "nykyään"?
Ei pitäis jäädä tuntuvaa klappia jos oikein kiritty ja laakerit on ehjiä. Jos epäilyttää menikö oikein niin Park Toolin tai GMBN youtube kanavilta löytyy hyviä ohjevideoita. Niissä usein mainitaan mahdollisia vikakohtia joista voi päätellä onko vika jossain osassa.

Itse olen just jännän äärellä kun otin Rock machinen talvikiekot huollon alle. Takanapa on jotenkin ollut väljä ja vaparin puolella kuulat oli ihan kiiltelevän puhtaat ja NDS puolella ihan likaiset ja rasva mustaa. Ilmeisesti laakerin kartio ollut löysällä. Päädyn kiristin oli ihan tiukalla kartiota vasten Saa nähdä tuleeko kalua, onneksi eivät olleet kalliit kun käytettynä ostin ne. Liekkö edellinen omistaja myynyt sitten tuon takia halvalla pois jos uudesta asti ollut noin.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12772
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #701 : 29.10.2019, 19:34:54 »
Mulla Cuben cyclocrossissa meni keskiöt 500km aikana paskaks. Pääsi vesi ja pöly sisälle. Olivat vielä irtokuulilla. Vaikka puhdisti ja laittoi uudet rasvat niin rohisi. Uudet paremmat kiekot oli saksasta 200€.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #702 : 29.10.2019, 19:52:13 »
Mulla Cuben cyclocrossissa meni keskiöt 500km aikana paskaks. Pääsi vesi ja pöly sisälle. Olivat vielä irtokuulilla. Vaikka puhdisti ja laittoi uudet rasvat niin rohisi. Uudet paremmat kiekot oli saksasta 200€.
Jep, niin kävi näillekkin. Vaparin puolella 16 kuulaa istui nätisti ja toiselle puolelle jäi melkeen yhdelle extrakuulalle tilaa (16 sielläkin oli). No klappi lähti mutta pieni rohina käy ja pieni vastus tuntuu. Eli vahinko oli jo tapahtunut. Kyllä tuolla vielä talven työmatkat kulkee.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #703 : 17.11.2019, 12:27:56 »
Tytön polkupyörän lukon muoviosa avaimesta hajosi joten tein siihen vahvemman.


Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #704 : 13.07.2020, 11:56:26 »
Paras ajokausi päällä niin pitäisiköhän tätä nostella, varsinkin kun autolla tulee ajettua kerran viikossa ja pyörät on tällä hetkelllä pääsääntöisiä liikkumavälineitä.

Jeffsyyn tuli rakenneltua keväällä uusi takaiskari, Chainreactionilta poistosta 200€ hommasin Rockshoxin Super Deluxen ja Worldwidecyclerystä 60€+tullit oikealla alakiinnikkeellä oleva dampperin runko. 300€ tuli noin maksamaan uusi iskari, 500€ olisi ollut hyllystä sopiva 230x60 Super Deluxe. Ajotuntuma parani aivan sairaasti tuolla päivityksellä 8) Keulaan vaihdoin ilmapuolen niin sen jousto kasvoi nyt 150mm-->160mm



Keväällä haaveilin Bianchi Arian ostamisesta, mutta 105 osillakin hinnat hävyttömällä tasolla omiin ajomääriin suhteutettuna, joten päätin väsätä Feltistä droppitangollisen aeropyörän. Nojatangot+vivut jäi toki varastoon eli nekin saa tarvittaessa asennettua takaisin. Muutenkin huoltoa vailla oli pyörä niin se meni samalla projektoinnilla. Uutta osaa nyt tanko, stemmi, 105 takavaihtaja, 105 vivut, ultegra ketju+pakka, FSA prorace etuleivät, ultegra jarrupalat, Prolite bracciano 42 kiekot, Continental gp5000 kumit 25mm, keskiölaakeri ja siihen voitelut päälle muihin osiin. Lopputulos on tämän näköinen:






Kesälomalla tuli RockMachine myytyä ja ostin tilalle teräsrunkoisen hardcore-hardtailin, Orange P7 27,5 150mm etujoustolla. Siitä tuli myytyä kalafirman voimansiirto pois ja ostin Sram Eagle GX luottovehkeet tilalle ja sen lisäksi eturattaan päivitin AbsoluteBlackin ovaaliin. Renkaat vaihdoin Michelinin Wild Enduroihin kun ne on Jeffsyssä todettu mieleisiksi. Lahjoitin vanhat paikalliselle nuorelle endurokisaajalle treenirenkaiksi.
Tangon vaihdoin 790mm RaceFace Turbineen kun vanha oli vähän kapea mun makuun ja stemmiksi vähän lyhyempi Nukeproof Horizon. Mukana oli Nukeproof Horizon Sam Hill edition polkimet mutta laitoin Jeffsystä Crankbrothersin Stamp 3 V1 polkimet tähän ja Jeffsy sai uudet V2 tilalle. Jäykkäperä tuli työmatkapyöräksi sekä ajotekniikan kehittämiseksi, molemmissa tehnyt erinomaista jälkeä. Pari viikkoa lenkkiä sillä niin muutamalla segmentillä lähti 10 sekuntia ajasta pois kun Jeffsyllä tykitti menemään vaikka aiemmin olin jumissa niissä +10 ajoissa.


Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

 

Elekma  Autoracing