Reippailu, ja siinä sivussa pään lataus, suoritettu tämän päivän osalta.
Het aamusta bike renttiin, virallisen osuuden jälkeen cykkeli alle ja keula kohti länttä rantaa seuraillen. Lissabon -Colares 57km.
Alkumatka oli kyllä hidasta kun paikalliset pyörätiet ovat tuolla kaupungilla paikoitellen arvoitukselliset vaikka periaatteessa onkin ihan asialliset. Pitää kyllä paluumatkalla hypätä rohkeasti liikenteen sekaan kuten paikalliset spandex torpedot tekee, rupeaa matka taittumaan toiseen tahtiin.
Viimeisellä 15km matkalla rupes löytymään jo mäkeäkin kun tie lähti rannalta sisämaahan, rupes shimanosta puhina kuulumaan, ja vähän ukostakin.
Aika hienoa. Jos kelit pysyy niin luulen että tulee cyklattua kyllä, koska muuta ohjelmaa en ole edes ajatellut.
Hotellin henkilökuntakin oli erittäin myötämielisiä kun kyselin nöyränä mitenkä ton vuokrapyörän sais johonkin suojaan rosmoilta ja josko saisi akkuakin ladata. (Koska minä en tietenkään ollut tämmöisiä yksityiskohtia muistanut miettiä kovin aikaisessa vaiheessa)
Ei siinä mit, fillari tohon aulaan ja töpseli seinään.

Huomisesta rupeaa muutenkin ehkä maistumaan paremmalta kun pääse repuista eroon. Inhoan repun kanssa ajamista jo muutenkin ja nyt niitä oli kaksi seljässä... Isompi, ja siinä syylänä vielä pieni vaikka olen liikkeellä aivan minimi kamppeilla niin kyllä sitä kaikanlaista tulee kuljetella ja kirsikkana kakussa fillarin laturikin piti änkeä mukaan. Onneksi se on aikas maltillinen kikkare.