2017 mallin XC60 Volle alkoi hienovaraisesti vihjailemaan käynnistysakusta. Edellinen vaihto ollut näköjään 17.7.21 jolloin meni 95 Ah AGM Exide käyttöön ilman koodausta. Nyt sattui Motonetista mukaan muuten samanlainen Exide, mutta 96 Ah on spekseissä. Tällä kertaa tuli tehtyä "koodaus" auton ohjaimelle, katotaanpa kestääkö 3,5 v pidempään sen avulla. Aikamonen sadetanssi tuo itse tehtynä on:
The procedure below will reset the BMS:
1. Switch on ignition (do not start engine)
2. Switch on dipped beam
3. Press the rear fog light button six times (on-off-on-off-on-off)
4. Press the hazard lights button three times (on-off-on)
5. The battery symbol on the dash should flash quickly three times.

Ja kaiken tuon jälkeen ei käynnistä autoa, vaan jättää parkkiin vaikka yön yli. (Jossain luki, että 4h riittää) Näin BMS löytää heti sen jännitteen, johon akku levossa asettuu, tietää mihin ladata. Jos vaihdat akun itse tarkasta, että on täysi ja tarvittaessa lataa se. Miinuskaapeli ensin irti ja kun kytket takaisin, niin kerralla ja voimalla, kipinöitä välttäen.
Kannattaa kysyä Volvo-liikkeestä hintaa akulle, ovat hyviä ja kestäviä. Omassa kesti 5 vuotta kovaa webastokäyttöä. Vaihdoin sitten kaikilta spekseiltään isompaan ja tehokkaampaan Vartaan. Orginaali oli silti kokemuksen mukaan tehokkaampi. Volvo-akku saattoi pitää jännitteen yli 12.6V weban ollessa päällä, Varta tippui alle 12.4V aina. Autossa oli ctekin kolmivaloinen jännitteen ilmaisin kiinni, josta tätä seurailin.
Eihän kukaan ole löytänyt tee-se-itse BMS-resettiä V60 2019 -> Volvoihin? Ainakaan tuo kuvattu nappuloiden painelu ei vilkuta akkuvaloa.