Autodiagnoosi  Carcom Oy

760:iin diesel kone

  • 8 Vastauksia
  • 2912 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gonga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • 244 GLE, 760GLE, 940 TIC
760:iin diesel kone
« : 03.10.2011, 18:51:31 »
Nonii, tuli mieleen, että onko mahdollista laittaa 760 volvoon Lt Volkkarin, eli volvonkin käyttämä kone? Volvossa on nyt v6 kone ja vuosimalli on-89. Periaattessahan sen pitäisi käydä, koska näitä koneita käytetään Volvoissa? ja mitä sanoo laki? Kone olisi vuosimalli -84. Kertokaahan viisaammat  :)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 760:iin diesel kone
« Vastaus #1 : 03.10.2011, 19:12:15 »
Kyllä pystyy ja tiedän yhden 760:pin mihin on vaihdettu automaatin ja V6 koneen tilalle manuaali ja D24TIC...

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 760:iin diesel kone
« Vastaus #2 : 03.10.2011, 19:58:55 »
Hyvä konekin se on, kannattaisin vaihtoa.
Ei tule ylimääräisiä sähkövikoja, ja osaa saa lähes kaikkea kuviteltavissa olevaa.
Kulutuskaan ei paha, automaatin kanssa max. 8, eikä kulutukseen näytä vaikuttavan
ajotapa ollenkaan. Parasta on että jos vedät sillä jotain, kulutus nousee todella vähän.
Nimim. 1500kg asuntovaunu perässä 10.5l/100km.
Itsellä on vielä kaikenmaailman saastelaittein varustettu yksilö.
Ja kyllä nää kilometrejäkin kestää reilusti kun käyttää fiksusti,
saman kun vinokone, melkein lähtisin väittämään..

Ps. Hajoo Uttiin ja aamuihis  ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 760:iin diesel kone
« Vastaus #3 : 03.10.2011, 20:01:50 »
Ne saastelaitteetkin pystyy poistamaan helposti jos sellaiset on ;)

katalysaattori tyhjäksi rautakangella ja EGR tukkoon sopivilla peltilätkillä :P

omasta oli se koko EGR venttiili jo muutenkin jumiutunut/tukkeutunut noen takia.... ;D
« Viimeksi muokattu: 03.10.2011, 20:04:14 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Gonga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • 244 GLE, 760GLE, 940 TIC
Vs: 760:iin diesel kone
« Vastaus #4 : 03.10.2011, 21:47:13 »
Hyvä konekin se on, kannattaisin vaihtoa.
Ei tule ylimääräisiä sähkövikoja, ja osaa saa lähes kaikkea kuviteltavissa olevaa.
Kulutuskaan ei paha, automaatin kanssa max. 8, eikä kulutukseen näytä vaikuttavan
ajotapa ollenkaan. Parasta on että jos vedät sillä jotain, kulutus nousee todella vähän.
Nimim. 1500kg asuntovaunu perässä 10.5l/100km.
Itsellä on vielä kaikenmaailman saastelaittein varustettu yksilö.
Ja kyllä nää kilometrejäkin kestää reilusti kun käyttää fiksusti,
saman kun vinokone, melkein lähtisin väittämään..

Ps. Hajoo Uttiin ja aamuihis  ;D

Onko alunperin diisseli, vai ite vaihdettu?

Ps. Ethän vaan oo vanha hajoston alijohtaja? :D

Poissa Gonga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • 244 GLE, 760GLE, 940 TIC
Vs: 760:iin diesel kone
« Vastaus #5 : 03.10.2011, 21:49:13 »
Kyllä pystyy ja tiedän yhden 760:pin mihin on vaihdettu automaatin ja V6 koneen tilalle manuaali ja D24TIC...
Meneekö suoraan heittämällä kiinnikkeisiin ja joutuuko paljon muuta tekemään? Vauhtipyörä täytyy ainakin vaihtaa?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 760:iin diesel kone
« Vastaus #6 : 03.10.2011, 22:11:31 »
Onko alunperin diisseli, vai ite vaihdettu?

Ps. Ethän vaan oo vanha hajoston alijohtaja? :D

Alkuperäne diesel 940 vm. 96.

Joo sama kaveri, vielä ei o sinne ikävä tullu ;D

Ei osaa sanoa käykö samoihin kiinnikkeisiin, veikkaus kyllä että ei.
Mutta volvollahan on runkopalkeissa paikat kaikkien koneitten kiinnikkeille,
eli vaihat/ laitat deekun moottorituet paikoillensa.

Vauhtipyörän nyt ainakin joutuu vaihtamaan, tai siis tuossa tapauksessa
vetolevyn tilalle vauhtipyörän. Ja kardaanin etupätkän vaihtoon kannattaa
myös varautua.

Ja deekun koneessa on eri kytkinkopan jako kuin vino/pervo-koneissa,
eli oikean kytkinkopan/ m90 dieselille joudut metsästämään.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Gonga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • 244 GLE, 760GLE, 940 TIC
Vs: 760:iin diesel kone
« Vastaus #7 : 03.10.2011, 22:28:50 »
Kelläs tänne nyt ikävä tulis :D saa nyt nähdä, et tuleeko vaihdettua kone, vai käytänkö vaa sen PeRVon pois autosta ja kunnostais sen täysin. Tammikuussa sit viimestään alkaa iso projekti tän auton suhteen, ku tulee vähä enemmän aikaa ja rahaa  ;)
Siihen tarvis startti vaihtaa ja samalla sit vaihtais kaikki letkut ja kannen tiivisteet ja muuta pientä kivaa

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 760:iin diesel kone
« Vastaus #8 : 04.10.2011, 16:28:42 »
Meneekö suoraan heittämällä kiinnikkeisiin ja joutuuko paljon muuta tekemään? Vauhtipyörä täytyy ainakin vaihtaa?
Kuten aikaisemmin mainittu niin noilla dieselkoneen kiinnikkeillä sen saa sinne sopimaan...

Noista M4x laatikoista pystyy vaihtamaan kytkinkopan bensasta>dieseliin mutta M90 ei, koska kiinteällä kytkinkopalla ja muutenkin tuollaiset dieselmallien M90 laatikot taitaa olla kiven alla ::)

 

RallyBaron  Samppasport