Normaalin latausjännitteen 12 V:n järjestelmässä tulee olla 14,2 - 14,4 V lämpötilassa +25 °C akun napojen väliltä mitattuna moottorin käydessä 2000 r/min ja lähivalojen ollessa päällä. Tämä vaaditaan, jotta akku saavuttaa kaasujännitteen ja varautuu. Latausjännitteen pitää lisäksi nousta 0,3 V jokaista lämpötilan kymmenen asteen laskua kohti, muuten akku ei varaudu kunnolla.
Jos tuohon uskominen 15,5v ei ole mahdotonta, riippuu kuinka kylmässä olet mitannut.
Vikakooditiedot ECM-1420
Moottorinohjausyksikkö (ECM) tarkistaa latausjännitteen ja generaattorin toiminnan. Jos moottorinohjausyksikön (ECM) ja generaattorin välinen PWM-signaali on liian matala, korkea tai jos signaali puuttuu, moottorinohjausyksikkö (ECM) tulkitsee tämän viaksi ja syntyy vikakoodi. Vikakoodi voi syntyä myös silloin kun generaattorin lämpötila pääse nousemaan liikaa (virheellinen signaali). Moottorinohjausyksikkö (ECM) diagnosoi vian moottorin ollessa käynnissä.
Ohjelmoimaan joudut kuitenkin mikäli tuon isomman laitoit