Carcom Oy  Elekma

940 B230FK outo nestekierto-ongelma.

  • 43 Vastauksia
  • 20854 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5847
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #15 : 12.10.2011, 13:50:30 »
Ehdottaisin hellävaraisesti vesipumpun vaihto-operaatiota. Hosumatta tehtynä tunti ja tarvikepumppu jotain 30€ abaut.
Toissapäivänä ostettu vesipumppu, nyt pitäis vaan päästä auton luokse vaihtamaan se :)

Anteeksi ot -H-

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #16 : 12.10.2011, 13:56:31 »
Toissapäivänä ostettu vesipumppu, nyt pitäis vaan päästä auton luokse vaihtamaan se :)

Anteeksi ot -H-
Älä viitti, aina oot asialinjalla ollut. Senkun vaihat ja katot mitä tekee.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5847
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #17 : 12.10.2011, 14:02:37 »
Eikun auto jäi 40km päähän kaverin isovanhempien pihaan kun pakoputki poikkesi niin nyt tartteis kyydin sinne ja samalla aikaa olla siellä päivän verran ::).
Ja ot:tä sen takia kun eikös tässä sekokuvun ongelmaa pähkäillä :). Anteeksi taas -H-


Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9573
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #18 : 12.10.2011, 15:28:46 »
Ehdottaisin hellävaraisesti vesipumpun vaihto-operaatiota. Hosumatta tehtynä tunti ja tarvikepumppu jotain 30€ abaut.

Ehdottaisin että ei tarvikevesipumppua. Sen saa uusia vuoden välein. Merkkiosa kestää tyypillisesti "auton iän"...

Nimim. säästin väärässä paikassa ja nyt **tuttaa...
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4652
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #19 : 12.10.2011, 15:44:37 »
en tiedä mitä nää pumput nykyään kestää,mutta mulla vastaava auto ja 333000km menty ja pumppua ei vaihdettu vielä ikinä,(eli sama pumppu mikä ollu uudesta asti)
« Viimeksi muokattu: 12.10.2011, 16:50:45 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

s73

  • Vieras
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #20 : 12.10.2011, 16:38:50 »
tarvikepumpun tiivisteet ei kestä kolmea vuotta.  :buck2: mutta kukin tavallaan.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10124
  • Teiden tukko
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #21 : 12.10.2011, 16:58:11 »
Ehdottaisin että ei tarvikevesipumppua. Sen saa uusia vuoden välein. Merkkiosa kestää tyypillisesti "auton iän"...

Nimim. säästin väärässä paikassa ja nyt **tuttaa...

Itse vaihdoin kesällä 2009 auton alkuperäisen vesipumpun (vuodelta -98) uuteen alkuperäisvaraosaan. Tarvikeosa ei käynyt edes mielessä. Kansi paikallaan se on niin v*ttumainen laittaa että mielummin jättää kolmanteen kertaan tekemättä, ekalla yrityksellä jäi vuotamaan...
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4218
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #22 : 12.10.2011, 17:38:44 »
Itse vaihdoin kesällä 2009 auton alkuperäisen vesipumpun (vuodelta -98) uuteen alkuperäisvaraosaan. Tarvikeosa ei käynyt edes mielessä. Kansi paikallaan se on niin v*ttumainen laittaa että mielummin jättää kolmanteen kertaan tekemättä, ekalla yrityksellä jäi vuotamaan...
Vai vielä v*ttumainen, et vissiin hoksannu niitä soikeita reikiä mihin laitetaat ensin pultit ja sitten vasta kammetaan ylös ?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4652
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #23 : 12.10.2011, 17:59:14 »
Vai vielä v*ttumainen, et vissiin hoksannu niitä soikeita reikiä mihin laitetaat ensin pultit ja sitten vasta kammetaan ylös ?
näin juuri se tapahtuu.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #24 : 12.10.2011, 18:26:03 »
Hyvinpä on noi japsitarvikkeet kestäneet. Alkuperäinen varaosa on tosin hajonnut n. 60 tuhatta km jälkeen...

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #25 : 12.10.2011, 21:06:20 »
Palataanpa pois vesipumpuista, tuli huuhdeltua koneesta romut ulos mitä sai. Joku paskiainen olikin vienyt hanan ysistä ja pistäny tilalle vedenkiertoputken, enpäs tätä muistanukkaan. Tosi paskasta oli kyllä vesi. Nyt on aika paljon uutta nestettä tilalla ja vielä ainakin pysynyt hyvinkin puhtaana. Ei kyllä ole näkynyt merkkejä kansipahviviasta, vielä :) Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10124
  • Teiden tukko
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #26 : 13.10.2011, 05:47:58 »
Vai vielä v*ttumainen, et vissiin hoksannu niitä soikeita reikiä mihin laitetaat ensin pultit ja sitten vasta kammetaan ylös ?

Lohkossa oli kaksi pinnapulttia pystyssä jotka ohjasivat sitä pumppua. Sitä en muista että oliko niille pinnapulteille soikeat reiät vesipumpussa. Tietysti kun ei osaa niin kaikki on vaikeata. Lisäyksenä vielä että pöydällä kaikki on helppoa, kentällä on aivan toinen juttu. Kaikenkaikkiaan se pumppu on helppo laittaa paikalleen mutta sen yläpään tiivisteen pitävyys on sitten aivan toinen juttu.  ::)

Pahoittelen OT:ta.  :-[
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #27 : 13.10.2011, 12:52:14 »
Edelleen tekee samaa. Ehkä ei ihan niin korkealla käy lämmöt mutta käy kuitenkin.

Huomioita kun rupee lämmöt nousemaan, niin ylävesiletku on kylmä, paisarissa nesteenpinta nousee ja kylmää tulee vaan kabiiniin. Ja aina se kuitenkin sieltä tipahtaa sitten alas ne lämmöt, jos rupee temppuilemaan edes.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5847
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #28 : 13.10.2011, 13:16:38 »
Painettahan se ihan selkeästi tekee sitten järjestelemään. :-\

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 B230FK outo nestekierto-ongelma.
« Vastaus #29 : 13.10.2011, 13:49:12 »
Painettahan se ihan selkeästi tekee sitten järjestelemään. :-\

No sitähän siellä nyt kuuluu ollakkin, ei se oikein muuten toimi :) Eli paineet vaikuttaa aika normaalilta. Eikä kupli eikä haise paisarissa mikään ylimääränen.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron