Ja tässä vaiheessa siirryimmekin sitten vaiheeseen kaksi, eli pienet peltityöt vaihtuivatkin isoiksi peltitöiksi!

---------------------------------------------------------------------------
06.12.09 - klo:20:14Vanteet ovat Peugeot 407:n 17" X 7" peltivanteet, jotka on käännetty ja levitetty 9½" leveiksi!
Tällä hetkellä päällä ovat mukana tulleet 255 leveät renkaat, saa nähdä millaiset tulee aikanaan alle!
Eteen tulee samanlaiset vanteet 8½" leveinä.
----------------------------------------------------------------------------
06.12.09 - klo:21:32Kyllä minusta useimmiten näistä vanhoista autoista tehdään halvan näköisiä mitä karmeimmilla moderneilla aluvanteilla??
En mie uuteen autoon peltivanteita laittaisi enkä tavallisia peltejä yleensäkään, mutta nämä ovat MINUN mielestäni aivan uskomattoman hienot!
Ei tarvinnut montaa minuuttia miettiä kun nämä tulivat myyntiin!

Tästä muuten pari kuvaa vanteista edellisen omistajan autossa, että halvan näköisetkö? Ehkä sitten niin, mutta kelpaavat minulle!


-----------------------------------------------------------------------------------
31.12.09 - klo:15:51Se on nyt myöhäistä rypistellä kun auton levitys on jo aloitettu!


-----------------------------------------------------------------------------------
31.12.09 - klo:21:57Hienosti näyttää pelti taipuvan Volveren kätösissä. Ihailtavaa 
Nyt äkkiä pitää korjata tämä harhaluulo! Minun hennoissa kätösissäni ei valitettavasti pelti juurikaan taivu!

Itse olen auton purkanut, leikellyt joitakin mätiä paikkoja pois ja hiekkapuhaltanut. Peltiä taivuttelee ja hitsailee Tomppa tuolla Speedwheels maalaamolla.
Eli puhtaasti kaikki kunnia oikealle tekijämiehelle, ei suinkaan ansiottomasti minulle!

-------------------------------------------------------------------------------
05.01.10 - klo:21:11No nyt on pari lisäkuvaa autosta taas tuolla nettisivuillani:
http://www.volvere.fi/262C.htmNyt on siis takalokarit levitetty ja tinattu, etulokarit levitetty 3cm, auto madallettu todellakin tonttiin ja hieman Brossin korisarjaakin soviteltu!



-------------------------------------------------------------------------------------
09.01.10 - klo:19:24Nämähän on kaikki niin kovasti makuasioita, joista ei voi muuta kuin kiistellä!

Mutta perusajatus yleensäkin minulla on että autoa rakennetaan mahdollisimman paljon Volvon omilla osilla ja korisarjakin menee samaan sarjaan koska se on aitoa 80-luvun mallia.
Ilman korisarjaa auto jää aika korkean näköiseksi kun tuosta alemmaksi ei juurikaan sitä enää voi laskea tai etupalkki ottaa jo maahan kiinni?
Ja tuo Bross korisarja on juuri sopivan rumankaunis ja sopivan härski tällaiseenkin autoon. Okeastaan kaikki muut näkemämi 240 korisarjat ovat olleet aika pirun rumia...
Lokarin kaaret tulevat nimenomaan 240 etulokareista, kiitokset Kulmamiehelle vinkistä! Muitakin kaarivaihtoehtoja oli jo pohdittu, mutta aina parempi että osat tulevat Volvosta. Mitään Focuksen tai muun merkin kaaria en halua koska haluan että levityksetkin ovat sen verran hienovaraiset ettei tyhmempi edes tajua autoa levitetyn. Sen takia levitys tehtiinkin koko lokasuojan matkalta eikä mitään lepakkomallin kaaria.

Ja tarkoitus on tehdä todella härski ja porno sutenööri Bertone, mutta silti yrittää säilyttää hyvä maku! Aika paha yhdistelmä, saa nähdä onnistuuko ollenkaan?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
21.01.10 - klo:12:06No nyt on pari kuvaa takakaarien sovituksesta. Tuo etukaarihan oli lähes bolt-on, ei tarvinnut kuin leikata neljästä kohtaa poikki ja hieman jatkaa yhdestä kohdasta!




Mutta nyt se istuu hyvin paikoilleen, ei muuta kuin sama juttu toisellekin puolelle!
--------------------------------------------------------------------------------------------
05.02.10 - klo:17:57Nyt on takalokarin kaari saanut muotonsa ja on myös tinattu ja hieman metallipakkeliakin on jo päällä:

----------------------------------------------------------------------------------------
11.04.10 - klo:21:35Ja nyt tästä kusilaitupulkasta uusia kuvia!


---------------------------------------------------------------------------------------
26.05.10 - klo:21:17Nyt on painettu pitkää päivää sutenöörikärryn kanssa kun on varsinaisesta virantoimituksesta lomaa!
Sopivasti on koko ajan löytynyt pikku lisäreikiä kun pohjaa olen raapinut puhtaaksi, mutta onneksi on "FenixOmena" ollut paikalla hitsauskoneen kanssa. Tuota massojen ja ruosteen raaputtamista ja hiomista olen kyllä saanut tehdä enemmän kuin lääkäri määrää, alkaa mennä jo yliannostuksen puolelle?

Taka-akseli ja alustan osat ovat käyneet hiekkapuhalluksessa ja huomenna luultavasti saavat maalin päällensä. Akseli on 1031 Danan kitkalukolla, vähän ajetut kitkalevyt ja Karpiolan tapit löytyy sisältä. Alusta laitetaan nyt sitten saman tien kasaan uusilla osilla:
- Lesjö jouset kierroksen verran laikattuna
- keltaiset Koni Sportit
- polyuretaani puslat
- IPD:n kallistuksen vakaajat
- IPD:n säädettävät ylemmät takatukivarret
- IPD:n säädettävä panhard
- uudet pallonivelet, raidetangon päät
- uudet etujousien ylälaakerit, takajousien ylätuet
- Zimmerman rei'itetyt jarrulevyt, Ferodo palat
Myöhemmin on tarkoitus autoon tulla coiloverit, mutta niitä ei ole vielä nyt saatavilla. Mutta eiköhän noillakin osilla alkuun pääse?

-------------------------------------------------------------------------------------
26.05.10 - klo:22:42Pari kuvaa hiekkapuhalletuista osista:


---------------------------------------------------------------------------------------
29.05.10 - klo:23:31Nyt on muuten Bertone omilla pyörillään...pitkästä aikaa!

Viimeiset kuusi päivää painettu aamusta iltaan, nyt alkaa olla vanhalta takki tyhjä?

Kuvia joskus myöhemmin, mutta nyt maistuu raikas ja virkistävä keskiolut!!!
---------------------------------------------------------------------------------------
31.05.10 - klo:21:30Pari kuvaa alustasta!



-----------------------------------------------------------------------------------------
31.05.10 - klo:21:49Multako kopioit komian jousten värin..

Heh, ehkä!!
Mulla on ne IPD:n vakaajat jotka on hyvinkin tuon väriset, mutta itse asiassa tuo väri on pappa-Tunturin sininen!! Maalaamolle tuli yksi pappiksen tankki maalattavaksi ja väri näytti hyvältä, niin ei mutta kuin sekoittamaan isompi ämpärillinen samaa väriä!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
04.07.10 - klo:13:55Pimp Coupe on juuri parasta aikaa maalauskammiossa!!!

Näin synttärieni kunniaksi auto väreihin!
Pari kuvaa tulossa illemmalla...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
04.07.10 - klo:18:45Hyvää syntymäpäivää!
Kiitos!

Kyllä tämä ihan hyvältä synttäriltä nyt tuntuukin!
Auto on juuri tuotu takaisin kotiin ja maalaus onnistui niin kuin pitikin. Väriksi valikoitui musta pohja, jota on terästetty oranssin ja kullan värisellä helmiäisellä. Tällä kelillä valo on niin voimakas että noissa kuvissa juuri maalattu auto näyttää välillä ruskean, kullan ja jopa vihreän sävyiseltä?

Ja uusimmat kuvat siis täältä:
http://www.volvere.fi/262C.htm----------------------------------------------------------------------------------------
31.08.10 - klo:19:47No en sentään ihan unohtanut ole, mutta enpä juurikaan ole autoon koskenut maalauksen jälkeen.

Keskityin viettämään ihan oikeaa kesälomaa ja sen jälkeen inspiraatio on antanut odottaa ilmaantumistaan. Yksi suurimpia hidasteita on ollut se, että pitäisi ensin raivata ja siivota autotalli että siellä mahtuisi jotain tekemäänkin. Ja se urakka kun ei ole kiinnostanut vielä yhtään...
No eiköhän tässä ole talvella paremmin aikaa tehdä tällekin jotain, tavoitteena on joka tapauksessa saada Pimp Coupe ensi kesänä liikkeelle!
