Kuulostaa äärimmäisen tyhmälle, että volvofoorumille kirjotellaan vanhasta ruosteisesta OOPPELISTA

Mutta kirjoitetaan nyt silti. En viitti kuvista puoliakaan tästä laittaa tänne, tulee muuten sen verran raskasta luettavaa
Lyhyesti auton historiaa:Kyseessä on vuoden 1967 C-kopan rekord, joka on tullut perheeseen vuonna 85.
Alunperin 1.9 cih+4v manuaali, Myöhemmin tilalle on tullut 2.0 cih ja 3 portainen automaatti.
Kerran kolaroitu takakylkeen hyvin pian oston jälkeen, jolloin viimeksi ylimaalattu.
Ollut satunnaisessa ajossa 2004 asti, jolloin jäänyt seisomaan.
2016:
auto kaivettiin ladosta pois ja projekti saattoi alkaa



Ensimmäinen kesä meni oikeastaan pelkästään jarrujen ja ruosteen kimpussa







Kaikki jarruosat tuli uutta, levyt ja rummut alkuperäiset, satulat hieman isommilla 48mm männillä, E-rekordista uusi 22mm jarrupääsylinteri ja käytetty tehostaja.
2017:






Osahankintoja, tiivisteet oli sen verran rapsakoita niin uudet oli välttämättömät. Korihommia ja ikuisen ongelman, tulipellin takana olevan kotelon vuodon tilkitsemistä, vähän ikävä kun laski veden suoraan sisälle.
2018:
Uutta sähkösarjaa konehuoneen puolelle


Uuden tupakki-ikkunoiden tiivisteet


Hitsausta






2019:
Turvavöitähän tässä ei alunperin ole ollut. 406 pökötistä purkasin vyöt ja eikun sovittamaan. Rulla mahtuu takasivupahvin sisälle ja tulee siitä suoraan ylöspäin läpi pahvissa olevan kyynärnojan luota. Niskatukeen pitäis vielä joku ohjuri keksiä

takavöiden toteutuksesta ei ole kuvaa muistanut ottaa.
Lisää pellitystä

lokarin etukulmaan toisesta loksusta korjauspala, vanha oli sen verran mätä jo.

myös alanurkka kaipasi uutta peltiä, ihanaa kun ajeltu ensimmäiset 20 vuotta ilman sisäloksuja






Kuten myös toinen lokari

Tähän on jääty toistaiseksi. Valitan aloitusviestin kuvaripulia

Risuja tai ruusuja, ehdotuksille tähän olen avoin. Peilit on ainakin tällä hetkellä iso kysymys. Entiset oli lokarien päällä, enkä niitä siihen takaisin halua.
Suunnitelmissa olisi tämä saada leimakuntoon tulevan kesän aikana, tätä tehdään mahdollisuuksien mukaan eteenpäin kun pystyy. Jossain vaiheessa ylimaalaus ja tekniikan päivittäminen ei olis pahitteeksi
