^ Hmm, vaikuttaa erikoiselta.. Jos svedut tykkää, kun vähän tärrää pyllyyn

Nojoo, vaihdoin tänään kesäsetin alle. Aluksi kun lähti ajamaan, heti huomasi, että nyt menee ihan kuin eri auto. Erittäin smoothia kulkua ilman mitään vapinaa. Tietysti tällä hetkellä tiestö on todella karussa kunnossa, mutta silti se ihme vapina oli poissa. Alkutaipale n.5km ajetaan 0-60km/h ruuhkassa ja sitten pääsee isolle tielle 90-120km/h. Jossain 20-30km kun ajanut, alkoi ehkä tuntua taas tärinää/vapinaa, ratin "pompotusta". Kokeilin ajaa pois urasta, antaa kaasua, liukua moottorijarrulla, lykätä N:llä ja kaarrella kaistalla. Sanotaan, että ehkä veto päällä (ei kickdown) ei tärise lainkaan. Sitten taas jarrutuksissa, nypyttää taas rattiin/koriin. Jarrutuksissa miettii, että onko etulevyt myös kierot vai nykiikö vaihdelaatikko

Erittäin hankala tapaus. Automaattiöljyjä ei ole koskaan vaihdettu (182tkm ajettu). Mikäköhän helvetti tätä riivaa ?
Eli tämänhetkinen tilanne on se, että kun jokin jossain lämpeää tarpeeksi, alkaa tärräys, mutta mikä ? Vaatii noin 20-30km ajon isolla tiellä. Miten vaihdelaatikko voisi aiheuttaa moisen ?? Tietysti, en usko, että pyöränlaakeri lämmetessään aiheuttaisi tämmöisiä ongelmia.

Edellinen s80 mark2 meni kuin pilvillä, vaikka alla oli 245/35-20 pyörät ja kaikki osat alkuperäiset, ajettukin oli 60tkm enemmän kuin tällä
