Ei ole tämä hävinnyt minnekään, aina välillä tehnyt pikkuhiljaa.

Ahtopainemittari löysi paikkansa tuosta, ahtoja 0,5 bar , pitää nostaa vielä ne siihen 1.0bar sekä syöttöä lisätä vielä kun ei edes savua yhtään vaikka niitä jo nostin


Lataus ongelmat loppui kun uusin laturin. Kokeilin kolmea eri käytettyä laturia ja kaikki olivat rikki, voisi sanoa että aika huono tuuri oli kun kaikki oli rikki . Onneksi näistä ei tarvinnut maksaa mitään. Myös jännitteensäädintä kokeilin uutta tarviketta mutta sillä sai vaan merkkivalot sekaisin, latasi kyllä silläkin uuden laturin kanssa mutta merkkivalot toimi miten sattui. Vaihdoin alkuperäisen takaisin ja ongelmat loppui.

Tyhjäkäynnillä kuorman kanssa latausjännite.
Lopulta löysin alkuperäisen Toyotan takaluukun tähän, oli vaan aika ruttuinen versio...

Joutui siis kittaamaan yli koko luukun. Ennen kittausta hioin koko ulkopinnan puhtaalle pellille ja oioin lommot ja painaumat mahdollisimman suoraksi.

Hikihöylä heilumaan...

Hiottuna, seuraavaksi sai epoxia niskaansa ja kiiltävänmustan työkonemaalin ympäriinsä.

Kiiltävän mustasta pinnasta oli helppo etsiä viimeiset virheet.

Ja valmiina. Ennen pintaväriä vedin vielä ulkopuolen yli hiomavärillä ja tein välihionnan.

Ja paikallaan, kahva unohtui maalauksesta mutta pitää se värjätä vielä jälestä päin.
Seuraavaksi aloitin pakoputkiston teon, olen aina haaveillut lava-autosta joissa pakoputket nousee hytin takaa ylös, ja tässähän on hyvä mahdollisuus se toteuttaa kun lavan ja hytin välissä on rako.

Materiaaliksi valikoitui rosteri tottakai

miggiin myös langanvaihto ja hommiin.


Ensimmäisiä mallailuja.



En muistanutkaan miten mukavaa rosteria on migillä hitsata, saumat siistin rälläkällä ja lopuksi kiilloitan putket kokonaan.






Ja sitten lisää sovittelua, ehkä noita joutuu vähän vielä lyhentämään

Muuten kyllä tykkään

Myös rosterinen valorauta keulalla sovituksessa, joutuu siihen kiinnikkeet muuttamaan kun ei ole hiluxii alunperin tarkoitettu.

Torista bongasin 4kpl Boschin 225 lisäpitkiä myynnissä omalta kotikylältä ja pitihän ne hakia kun hinta oli kohtuullinen. Kolmea ensimmäistä mallasin jo nokalle valoraudan kanssa. Toisaalta miettinyt että jos kaksi nokalla ja toiset kaksi lavakaareen kiinni


Myös loppupakoputkiston tein lähes valmiiksi. Materiaali ihan sinkityt teräsputket. Haarakappale syntyi kätevästi kahdesta 90 mutkasta.

Ja siinä loput putkistossa, downpipen ja tämän kuvassa näkyvän väliputkea en näköjään ole muistanut kuvata. Pystyputkien ja alaputkiston liitos tulee v-bandeilla.
Putkisto olisi oikeastaan kiinnikkeitä vailla ja rosteriosien lyhennystä/kiilloitusta vaille valmis.