Carcom Oy  Ateho

Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.

  • 9 Vastauksia
  • 983 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2488
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Pari kolme vuotta sitten mietiskelin että mitä tekisin pitämättömän talviloma viikon suhteen ja päähän tuli ajatus. Vaihtaisikohan työjohtaja sen tähän topicin autoon mikä lojui eräässä kylmässä hallissa. Tuumasta toimeen ja pomon juttusille jolle asia passasi oikein hyvin.
Muutaman viikon päästä lähdin hinurilla hakemaan työkaverin kanssa hiluxia säilytys paikastaan jonne se oli ajamalla viety vuonna 05-06.
Auto roudattiin työmaalle jossa ensimmäinen homma oli pestä sentin kerros pölyä ja pääskyn paskaa pois auton päältä sekä miettiä mitä sille ryhtyisin tekemään.
Auton alkuperäistä lavaa ei enää ollut, koska se oli ollut tolkuttoman laho ja rungon päälle oli nostettu uudemman hiluxin lava (ln110) joka oli sidottu kuorma liinalla kiinni ainoastaan. Kaiken lisäksi lavan päälle oli pudonnut/kaatunut jotain jonka johdosta se oli vaihdettu pois, toinen kylki oli pullistunut ulospäin reilusti ja takalaita painunut kasaan. Jos jotain positiivista niin lava oli ruosteeton.
Itse auton etuosa oli maalattu juuri ennen kuin oli jäänyt seisomaan ja näin ollen oli hyvässä kunnossa, vähäiset ruosteviat oli silloin korjattu. Ainoastaan konepellissä ja etulokareissa oli pientä kuplintaa havaittavissa mikä paljastui myöhemmin ruiskukitistä nousseeksi.
Ekana aukaisin jakopään ja tarkistin hihnan kunnon joka paljastui uutta vastaavaksi, ilmeisesti vaihdettu juuri ennen seisontaan.
Sen jälkeen vain akku paikalleen, käsipumpulla suodatin jalasta pari pumppausta kunnes koveni jonka jälkeen käänsin virta-avaimesta, mutta startti sanoi vaan naks.
Startti tokeni toimimaan purkamisella ja puhdistuksella jonka jälkeen pääsin kokeilemaan käyntiin uudemman kerran.
Noin kymmenen sekunnin startin jälkeen hörähti käymään, mutta sammui heti, toisella startilla jäi sitten käymään nätisti  8)
Kytkin ei irrottanut ollenkaan ja syyksi paljastui umpiruosteessa oleva työsylinteri. Motonetistä uusi hakemaan. Pääsylinterin käytin osina ja putsasin, jonka jälkeen kytkin rupesi toimimaan ja sain auton liikuteltavaan kuntoon.
Ensimmäinen ajatus oli tehdä flatbed tyylinen lava ja rekisteröidä sekä myydä pois. Mutta kuinka ollakaan mopo vähän karkasi (taas vaihteeksi) käsistä  :2funny:
Lopulta päätin kuitenkin sovittaa auton mukana tulleen lavan paikalleen ja uusi maali pintaan. Tosin väri tulisi vaihtumaan koska tuo harmaa ei oikein napannut.
Kuvat kertoo lisää.

Ensimmäisenä purin etujarrusatulat osiin jotka hiekkapuhalluksen jälkeen saivat uuden maalin niskaansa ja motonetistä uudet männät ja tiivisteet.

Jarrut purettuna.

Puhallettuna

Ja maalattuna.

Lavan sovittelua paikalleen ja kiinnityspisteiden heppausta kohdilleen.

Kiinnityspisteiden hitsaus kunnolla kiinni.

Lavan oikomista.

Banaanilla on..

Oikenee..

Hyvä tuli.


Metalliliimaa niskaan.

Sitten kittiä.

Lavan etuosa piti muokata sopivaksi hyttiin nähden, kanttikoneella suorasta pellistä taittelin uuden pinnan..

Vanha osa pois ja samalla päätysauma auki että saa painettua sisäänpäin lavan etureunan, kun oli leveämpi kuin hytti.

Sovittelua jälleen..

Ja hitsattuna kiinni.

Metalliliimaa päälle.

Ja kittiä päälle.

Toiselle puolelle sama juttu...




Pohjia...

Sisäpuolen mattausta lavalle.

Lava pohjamaalissa.

Pohjamaalin päälle ruiskutin mustan 2k akryylin koska autoa joutui välillä säilyttämään pihalla..

Hytin pohjien aloitelua, konepellin ja etulokarit joutui hiomaan pohjia myöten uusiksi koska oli käytetty ruiskukittiä mistä oli noussut rakkuloita maalipintaan.

Käsikitillä uudet pohjat.

Oikean puolen helman yläosaan uutta peltiä kun oli entinen ruostununut pois listan alta.



Lava vaihteeksi pois että pääsee pohjamaalaamaan hytin.

Suojattuna..

Hiomavärit niskassa ja luukkujen välit samalla pintaväriin.



Sitten lava uuniin ja oikean värine pohja ja pintaväri sisäpintoihin niskaan.



Hiomavärin hionta.

Lava takaisin kiinni ja seuraavaksi väriä niskaan.

Vielä kerran harmaaksi...

Värimassa ruiskutettu.

Ja lakattuna.



Kevät auringossa.

Vanne päivitys 14"->17"

Uudet takavalot ja heijastimet.

Oviin uudet tiivisteet..

Keulaan uudet vilkut ja kristalli-umpiot.

Semmoinen laite, tätä on tullut tehtyä muiden projektien ohella kohta neljä vuotta ja kiire ei ole valmistua.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa mhaimi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #1 : 07.03.2019, 06:18:11 »
Hienoa työtä ja todella makea väri  :) Onko toi Toyotan omasta värikasta?

Poissa Volvomies89

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2488
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #2 : 07.03.2019, 06:39:09 »
Kiitos.
Väri on renaultin.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Maxxxed

  • Hallitus - Varajäsen - Kiihkeä nauriinpolkija :)
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4898
  • Hybrid Synergy Drive
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #3 : 07.03.2019, 06:58:28 »
Asiallinen elvytys tarina.  :)

Veikeä väri pick-up toyotaan.   8)

Poissa Volvomies89

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2488
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #4 : 07.03.2019, 07:44:26 »
Kiitoksia, näitähän on ollut punaisia alunperinkin. Halusin vähän modernisoida väriä ja eipä tästä mitään museokampetta olla tekemässä  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1955
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #5 : 08.03.2019, 14:35:51 »
Alkujaan työkalu... mutta kukapa kieltäis etteikö työkalukaan sais komeelta näyttää  :)
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10

Poissa Volvomies89

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2488
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #6 : 09.03.2019, 19:23:09 »
Sitä en tiedä raskiiko tällä enää töitä tehdä, raptorin lava pinnoite pitää ainakin vetää lavalle vielä  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1955
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #7 : 10.03.2019, 01:02:22 »
Sitä en tiedä raskiiko tällä enää töitä tehdä, raptorin lava pinnoite pitää ainakin vetää lavalle vielä  :P
Se on eri asia et onko toi enää työkalu, mutta jokatapauksessa  :D
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10

Poissa TPK1980

  • Hallitus - Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -3812
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #8 : 10.03.2019, 23:38:57 »
Kiitos.
Väri on renaultin.
B76 - Flame red? ???
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Ei diesel, ei valkoinen, ei farmari SDI -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Volvomies89

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2488
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #9 : 11.03.2019, 07:51:30 »
B76 - Flame red? ???
NNP eli rouge flamme red
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Race.fi  TamCar