Autodiagnoosi  Carcom Oy

945 muuttumassa kalojen kodiksi.

  • 16 Vastauksia
  • 5943 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« : 07.10.2011, 18:14:29 »
elikkä ongelmana on että vettä kertyy kuskinpuolen takajalkatilaan. ja se ei ole mitään pientä vaan sitä vettä välillä on siellä lattialla 1.5cm  :-[ oon kuivaillut lattiaa jatkuvasti mutta aina kun pesee auton tai auto seisoo sateessa niin lattia kastuu. olisi kiva saada korjattua ennen pakkasia. en ole keksinyt omien etsintöjen aikana muuta kuin sen että jos kattokaiteen kiinnitys kohdasta vuotaa sisällä, mutta sekin kumoutuu osaksi sillä että kattopahvi on ruti kuiva. Onko kenelläkään ollut samanlaista vikaa ja olisi viellä saanut sen korjattua  :-\ edellisessä volvossa(744) oli aina kuskin jalkatila märkä ja talvella jääty kengät kiinni jalkatilaan  ;D mutta se vesi tuli reumaluukusta.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« Vastaus #1 : 07.10.2011, 18:59:33 »
Tuulilasin liimausta tarkistelisin. Löytyy varmasti helpommin jos saisi sisätilasta niitä muovisuojia a-pilarin ympäriltä pois. Näkee paremmin mistä vesi valuu.

Sitten mistä omasta lankusta vuotaa vettä myös, on kuskin oven saranan takana iso ruostereikä :P

Ei muuta kuin sisustaa purkamaan ja vettä letkusta kunnes vuoto löytyy :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« Vastaus #2 : 07.10.2011, 19:10:57 »
en usko tuulilasiin koska vesi on vain takajalkatilassa.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« Vastaus #3 : 07.10.2011, 19:22:33 »
pohjassa reikä  ???

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« Vastaus #4 : 07.10.2011, 19:24:48 »
pohjassa reikä  ???
tarkistettu. ja tuolla sisällä on lattiassa se sentin vahva äänieriste kumi. ei se mitään läpi päästäisi. tai ei ainakaan sisältä ulos päästä.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Tuplakontti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« Vastaus #5 : 07.10.2011, 19:27:34 »
Luepa tämä ketju: http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=61115.msg1302908#msg1302908

Oli itsellä sama vika. Syy oli roso tuulilasin yläkulmassa.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« Vastaus #6 : 07.10.2011, 19:40:16 »
hyviä vinkkejä... kertokaa lisää
 :)
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« Vastaus #7 : 07.10.2011, 19:56:17 »
en usko tuulilasiin koska vesi on vain takajalkatilassa.
Nypi ne matot ylös niin tajuat miksi se vesi menee takajalkatilaan vaikka tuulilasi vuotaa. Jos veikkauksia otetaan yhä vastaan, heitetään kohteeksi tuulilasi tai johtosarjaläpivienti tulipellissä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« Vastaus #8 : 07.10.2011, 20:03:27 »
Minullakin on takalattiat täynnä vettä, ei niinkään edessä vaikka vuoto onkin tuulilasilta. ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« Vastaus #9 : 07.10.2011, 20:21:38 »
no tuo tuulilasi on kyllä poreella koko leveydeltä ala reunasta. voiko se tosiaan uittaa vettä niin paljon? kai se on uskottava ko kansa on puhunut  ;)
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« Vastaus #10 : 07.10.2011, 23:54:27 »
no tuo tuulilasi on kyllä poreella koko leveydeltä ala reunasta. voiko se tosiaan uittaa vettä niin paljon? kai se on uskottava ko kansa on puhunut  ;)
Mulla oli sevverta vettä takajalkatilassa, että kurakaukalo kellui siellä lattiamatosta irti, kuskin jalkatilassa ei äkkiä huomannut mitään oikeasti märkää, kurakaukalon pohjassa ulkoreunalla oli ihan pieni huuruntapainen, matto ei silti kädellä tuntunut märältä. Eristeiden poisnoston jälkeen takalattialle jäi vettä reilut 20mm, ja ne eristeet oli imenyt ehkä ämpärillisen...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tuplakontti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« Vastaus #11 : 08.10.2011, 17:32:37 »
Pura ne matot takaa pois (ja miksei edestäkin) ja pyydä kaveria kastelemaan letkulla tuulilasia (tai sitä kohtaa mitä epäilet) ja mene itse kyttäilemään sisälle, milloin vettä alkaa tulemaan. Näin itse löysin vian.

Poissa Teme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« Vastaus #12 : 14.10.2011, 18:22:51 »
Kylmä vesi ei pode pintajännitystä, jolloin se menee pienestäkin reijästä.

Ja ainakin kaksatasessa ei tarvinnu olla edes ruostereikää, jos oli alkuperäinen tuulilasi. Korin liikehdintä kesäiset lämpöiset kelit keikutti tuulilasia hiljaksiin irti - kunnes tiivistemassaan tuli reikä. Sittemmin noita on korvattu liimatiivistemassalla.

Ja kyllä se niin tuttua on, että siitä tulee vettä paljonkin. Jos ei reikää pois päin, niin ajankuluessa on. Talvella tilanne on sama, jäätynyt vesi tulee norona alas.
Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« Vastaus #13 : 14.10.2011, 19:00:43 »
tuulilasi kyllä kuulostaa siltä. ite vaihdoin omaan kantikkaasee tuulilasin ja hain tavallista auton tuulilasi massaa ja kas kumma se kesti viikon ja piti käyttää sadetakkia kun ajeli :2funny:
ei muuta kun lasi uudesta irti ja hain oikeaa laku nauhaa ja pysyy. sika eikä muutkaa silikoonit pidä koska volvon korit ovat elävää mallia.   Joten pääsisikö vesi a:tolppan muovilistaa pitkan valumaa?
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 muuttumassa kalojen kodiksi.
« Vastaus #14 : 24.10.2011, 09:23:38 »
tuulilasi kyllä kuulostaa siltä. ite vaihdoin omaan kantikkaasee tuulilasin ja hain tavallista auton tuulilasi massaa ja kas kumma se kesti viikon ja piti käyttää sadetakkia kun ajeli :2funny:
ei muuta kun lasi uudesta irti ja hain oikeaa laku nauhaa ja pysyy. sika eikä muutkaa silikoonit pidä koska volvon korit ovat elävää mallia.   Joten pääsisikö vesi a:tolppan muovilistaa pitkan valumaa?
Onko tuo "lakunauha" samaa materiaalia, kuin se jolla johtosarjat on osittain kiinnitetty runkoon eli venyvää ja tahmeaa? Millä nimellä sitä myydään ja missä?
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

 

Proturbo  Autodiagnoosi