KL-varaosat  Race.fi

b200f bensanpaineensäädin

  • 16 Vastauksia
  • 9169 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
b200f bensanpaineensäädin
« : 07.10.2011, 18:47:03 »
Kellään tietoa otsikon laitteen sielunelämästä? Onko laitteessa joku jousi tms, joka tyhjäkäynnillä antaa ohivirrata ja pitää paineen riittävänä. Imusarjan paine sitten kaasulla kiristää paluuaukkoa ja pitää täten painetta vakiona? Syy miksi kyselen, on se, että lämpimänä joutuu sahaamaan joskus melko pitkään, että käynnistyy (alhaiset paineet?). Ja käynti on vähän katkoilevaa. Otin tyhjäkäynnillä säätimen imusarjaletkun irti...ei vaikutusta...nostin vähän kierroksia...ei vaikutusta...kierroksilla letku takas...ei vaikutusta. 
« Viimeksi muokattu: 11.10.2011, 08:26:36 kirjoittanut lateleo »
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

s73

  • Vieras
Vs: b200f bensanpaineensäädin
« Vastaus #1 : 07.10.2011, 20:32:38 »
ymmärtääkseni säädin on samankaltainen kuin jarrutehostin alipaine+ kalvo, en ole koskaan purkanut. Bensapumpun releessä voi olla kylmäjuotos, siksi ei tahdo lämpinä käynnistyä. Onhan tulpat jakajan kansi ym. Lelut vaihdettu silloin tällöin?

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f bensanpaineensäädin
« Vastaus #2 : 07.10.2011, 20:58:53 »
Rele ja b-pumppu varmaan toimii. Jos lämpimänä pitkässä käyntiinsahauksessa päästää avaimesta hivenen liian aikasin niin on pari kertaa tulpat kastunu...pitää vaan rohkeesti sahata loppuun asti eikä luottaa ekaan lupaukseen.
Edellinen kuulemma vaihtanu tulpat kevättalvella. Ite oon uusinu pyörijän, kannen ja syttyjohdot.
Tyhjäkäyti on siis muuten ihan ok... mut kone tekee vähän väliä sellasia hetkellisiä täristysvärähtelyjä. Ihan ku yks pytty välillä sais huonon kipinän tai ruiskutuksen bensaa. Samaa katkoilua tulee myös pinta/tasakaasulla ajaessa.
Ongelma ei ole paha, mutta ei ole normaaliakaan. Lisäks en haluis talveksi mitään ylläreitä jos oikuttelu siirtyy kylmäkäynnistykseenkin.
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

s73

  • Vieras
Vs: b200f bensanpaineensäädin
« Vastaus #3 : 07.10.2011, 22:24:26 »
tarkista ainakin jakajan kansi ja johdot ettei lyö läpi tai ole löysällä. Bensan  ja ilmanputsari vaihettu milloin ? Jos vika on  sytkäpuolella niin mieleen tulee halla anturi, en tiedä voiko aihettaa ihan tuon tyyppistä vikaa, no varmaan minua viisaammat kertoo. Ei ole tullut tuollaista vikaa. 

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f bensanpaineensäädin
« Vastaus #4 : 07.10.2011, 23:35:32 »
Käynti ollu samanmoinen vanhoilla ja uusilla syttyosilla.

Eikös hal-anturi liittynyt jotenkin ruiskutuksen ajoitukseen? Onko tuossa sellasta ja jos on niin missä? Veljen turbosaabia joskus korjailtiin (ei käynnistyny) ja siinä se oli muistaakseni virranjakajan kyljessä. Vika tosin silloin oli virranjakajan kannen keskinastan johtamattomuus. Ja mikä parasta...sama vika oli vanhassa ja uusitussa kannessa, niin tuli silloin tutustutta muuhunkin koneen anatomiaan.

Ilmansuodatin uus. Bensansuodattimen korjaamo unohti vaihtaa kun oli muista syistä tänään pajalla. Onneks olivat unohtaneet sen myös laskusta. B-suodin on ollu täs työlistalla. Prkl... kai joutuu ite alle konttaamaan.
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

s73

  • Vieras
Vs: b200f bensanpaineensäädin
« Vastaus #5 : 08.10.2011, 06:25:54 »
halla anturi löytyy jakajan kannen alta ja tekee samaa mitä katkojan kärjet aikoinaan. Kylmäkäynnistys/rikastus anturin voisi myös mitata, imusarjan alla lohkossa. Vaikuttaa kyllä sytkä ongelmalta mutta katselu kun ei maksa. Ensi viikolla vien autoni  huoltoon saa vaihtaa bensan suodattimen vaikka ehyt onkin, ei tarvitse talvella ihmetellä sen kanssa. 
« Viimeksi muokattu: 08.10.2011, 07:22:47 kirjoittanut s73 »

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f bensanpaineensäädin
« Vastaus #6 : 08.10.2011, 07:55:32 »
Sellainenhan tuo hall näyttää olevan kun googletin. Oli vaan niin selkeä muistikuva, että ois ohjannu ruiskusuuttimia. Mut kipinä tulee 4 kertaa joka kierroksella kuten ruiskutuskin. Kaipa sitten toopena yhdistänyt hallin/jakajan asennonmuutokset ja  ruiskutusilmiön toisiinsa vaikka eivät suoranaisesti toisiinsa liitykkään.
Kattelin tässä valokuvia jakajankannenvaihdosta, niin ei siihen jakajaan mitään piuhaa tule...täytyy käydä vielä konehuoneessa tarkastamassa. Ja muistaakseni sen pyörijän alla olevan välilevyn alla oli vain tyhjä tila???

Edit.
Jep, oikein muistin. Ei oo jakajassa mitään muuta ku pyörijä ja kansi. Ei oo hallia eikä norppaakaan.

Edit.Edit.
Kulutus on ollu seka-ajossa tuollaista 9,5 l/100. Nyt 4 tankkauksen keskiarvo oli 12,9 l/100. Vielä ei ole edes pakkasia. Nelilovinen loota, mut aika kovat on mielestäni lukemat.
Kokeilin imasta tuosta paineensäädinletkusta, niin tuli hiven bensan makua ja hajua, mutta eipä sieltä kellosta bensaa ulos valunut?
« Viimeksi muokattu: 08.10.2011, 10:24:03 kirjoittanut lateleo »
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

s73

  • Vieras
Vs: b200f bensanpaineensäädin
« Vastaus #7 : 09.10.2011, 15:01:14 »
mittaile tai  vaihda kylmäkännistys anturi. Imusarja pois tai tyhjäkäynti venttiili. Bensapumpun rele pelaa vaikka olisi kylmäjuotos, hankauttaa lämpimänä. Omassakin säätimessä maistuu bensa  350tkm. Takana.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f bensanpaineensäädin
« Vastaus #8 : 10.10.2011, 11:43:25 »
Nyt on bensansuodatin ja tulpat uusittu. Kyllä tuollainen auton alta vaihdettava suodatin tunkinkanssa on kivaa puuhaa. Tulpat oli ihan siistit, vähän reunoilla karstaa.
En kyllä mihinkään isoon toimenpiteeseen tuon käynnin kanssa rupea ennen kuin oireet on radikaalimmat. Kiinnostaisi nyt, jos jollain olisi tietoa tuon paineensäätimen sisuskaluista millainen on toiminnaltaan.

Edit. Tuli vain mieleen, että voisikohan vika olla yhteydessä toiseen aiheeseeni (jos esim. bensanpaineissa vikaa) (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8000.0)?
Kun akku ollu irrotettuna, tyhjäkäynti jää korkeaksi. Jonkin ajan kuluttua / ajamisen jälkeen, vika häviää/ohjausboxi oppii säätämään käyntiä.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2011, 11:51:15 kirjoittanut lateleo »
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f bensanpaineensäädin
« Vastaus #9 : 10.10.2011, 13:16:31 »
Eihän tässä pitäisi olla hall-anturia vaan kampiakselinasentoanturi (tunnetaan myös nimellä ykk-anturi). Löytyy kytkinkopan päältä koneen takana. Kiinni yhdellä M6 pultilla.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f bensanpaineensäädin
« Vastaus #10 : 10.10.2011, 14:17:01 »
No sehän on ilmeisesti anturi, joka toimii tai ei toimi? Joten se puoli varmasti ok.
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f bensanpaineensäädin
« Vastaus #11 : 10.10.2011, 17:39:02 »
Ei ihan. Jos se on ihan siinä rajoilla että toimiiko silloin kun on kosteaa ja kylmää. Sitten vähän aikaa kun kihnuttaa niin se herää. Se likaantuu kytkinpölystä.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f bensanpaineensäädin
« Vastaus #12 : 10.10.2011, 21:37:44 »
Auttaako irrotus ja putsaus? Toisaalta käynnistyvyysongelma on lämpimällä koneella...
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f bensanpaineensäädin
« Vastaus #13 : 11.10.2011, 08:27:55 »
Eihän muuten vaan tuo bensanpaineensäädin ole tuo motonetin listoiltakin 400 €:lla löytyvä paineregulaattori? Tolla hinnalla päätän, että osa on sitten muuten ehjä  :o
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f bensanpaineensäädin
« Vastaus #14 : 11.10.2011, 13:26:38 »
Se taitaa olla K-jetin se osa missä ilman määrän mukaan lautanen liikkuu ja avaa venttiileitä sen mukaan. Eli se k-jetin sydän :)
Sen pikku säätimen pitäis olla platinaa jotta hinta nousis noin älyttömäks :D

 

Autoracing  KL-varaosat