Eli löytyy tommonen mk3 v70 -07 2.4d koneella oleva volvo joka nyt omien tutkimusten mukaan on lämpöherkkä tapaus. Volvo toimii kylmänä normaalisti, eli vaihtaa nätisti, kiihtyy hyvin ja vastaa myös kaasuun. kun kone lämpenee katoaa kaikki nämä samaan aikaan ( ei vastaa kaasuun kunnolla tuntuu kuin olisi tullut 50kw kone pellin alle, myös samalla tuo kiihtyvyys on ihan perseestä ja kun kunnolla kaasua antaa niin laatikko vaihtaa pienemmälle mutta ei senkään jälkeen tapahdu muutakun kierrokset nousee) eli lähtee kuin purkka tukasta ton jälkeen.
huomioita joita olen tehnyt: eli kun on kelit vaihdellut ja asia tulee ilmi yleensä +10km matkan jälkeen kun kone on lämmennyt, niin 0 kelillä tai pakkasella kyseistä vikaa on vaikeampi saada päälle jos tulee laisinkaan! +10 astetta ja 10km ajoa niin vika päällä ja ei auta virtojen katkominen eikä mikään muukaan, auto seisoo 20min pihassa toimii hetken normaalisti ja jatkaa samaa.
- mitä nyt olen lukenut niin maf aiheuttaa tiettyä tehottomuutta?! mutta ei ole nyt vertailukohtaa kyseisille arvoille mitä itsellä on ja missä vaiheessa niitä kuuluu katsella.
- tyhjäkäynti seilaa välillä ihmeellisesti eli onko egr:ssä jotain vikaa?
- ainut vikakoodi mikä on p244a ( eli hiukkasduodattimen joku paine liian alhainen)
maf arvoja:
14g/s 700rpm
42g/s 2000rpm
72g/s 3000rpm
n.100g/s 4500rpm
tollasia arvoja näytti obd kautta paikallaan polkiessa.
kiitos jo valmiiks vastauksista jos joku jaksaa ja viitsii lukea!
