Millainen oli muuten "paperisota"? Eli mitä kaikkia dokumentteja sulla oli matkassa kun veit auton konttorille?
- moottorin luovuttaneen auton rekisteriote (tuntui olevan tärkein paperi)
- tiedot uuden moottorin teknisistä ja fyysisistä ominaisuuksista (painot, tehtot, tilavuudet ym.)
- tiedot alkuperäisen moottorin teknisistä ja fyysisistä ominaisuuksista (painot, tehtot, tilavuudet ym.)
- tiedot D24TIC moottorin teknisistä ja fyysisistä ominaisuuksista (painot, tehtot, tilavuudet ym.)
- varaosakuva/-numero 850 katalysaattorista (ei paljoa kiinnostanut)
- varaosakuva/-numero 850 moottorinohjainyksiköstä (ei liioin paljoa kiinnostanut)
- merkkiliikkeestä saatu dokumentti, josta selviää luovuttaja-auton moottorin varaosa-/sarjanumero (varmistuu, että moottori on oikeasti siitä autosta mistä pitäisikin)
- todistus minkälaiset päästönormit 850 on täyttänyt (tuli Volvo-Autosta)
Paljon tuntui olevan turhia lappuja mukana, kun ei ne noita osannut edes kysyä, ennenkuin sanoin, että mulla olisi tällaisiakin tässä

Rekisteritiedoista pyyhittiin tyyppihyväksyntäkoodi pois, koska auto ei enää ole hyväksynnän mukainen. Lisäksi tyyppinumerosta poistettiin B230FT moottoriin vittaava tieto. Auto punnittiin, päästöt mitattiin eli, niiltä osin ihan perus juttuja. Vaihdetuiksi osiksi merkattiin moottori apulaitteineen ja vaihteisto.
Suomen valtion byrokratian tietäen, on dieselverolasku varmaan kotona jo odottamassa, kun pääsen töistä
