Carwist  Race.fi

940 ei käynnisty

  • 8 Vastauksia
  • 537 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa elo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
940 ei käynnisty
« : 30.04.2019, 11:30:12 »
Elikkä aluksi eräs viileä aamu Volvo sammui risteykseen 150m ajon jälkeen kylmällä koneella hiljentäessä ,eikä meinannut millään lähteä käymään. Hetken siinä nokkapelti pystyssä ihmettelin ja sitten sainkin auton käymään ykkösvaihde päällä startin kanssa mutta tehot olivat kateissa.. No, auto jäi viikoksi seisomaan ja sen jälkeen käynnistyi kolmella hetkeksi ja kun kaasua painoi niin sammui eikä meinaa millään enään käynnistyä.. Uusittua osaa on: virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat ja niiden johdot, suuttimien rele, bensapumpun rele ja ykk anturi. Jako näyttäis olevan kohdillaan. Toisella sytkäboxilla, eculla, puolalla ja imm:illä on koitettu eikä vaikutusta. Sen verran sain käymään kun nostettiin suutinpukkia ylös ja tähdättiin niillä sylintereihin jotta nähdään tuleeko bensaa ja sitten starttaskin ilosesti. Puristuspaineet ovat vain 6 bar joka sylinterissä.. Mistä lähtisi vikaa etsimään? Auto on siis -95 940 B230FK
« Viimeksi muokattu: 01.05.2019, 11:07:26 kirjoittanut elo »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4499
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 ei käynnisty
« Vastaus #1 : 01.05.2019, 22:10:05 »
Onko viimeksi ollut auki nokan vai kampuran pultti? Jompikumpi on löystynyt, ja jako sivussa sen takia.

Muok: sanotaanko 80% lotto nokalle.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2019, 23:06:45 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa elo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: 940 ei käynnisty
« Vastaus #2 : 03.05.2019, 13:57:39 »
Onko viimeksi ollut auki nokan vai kampuran pultti? Jompikumpi on löystynyt, ja jako sivussa sen takia.

Muok: sanotaanko 80% lotto nokalle.

Ei ole ollut kumpikaan auki ja merkeistä katsoen se jako olis kohdillaan, katottu vielä että ykkösen mäntä on ylhäällä kun merkit täsmäävät.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4499
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 ei käynnisty
« Vastaus #3 : 03.05.2019, 23:38:43 »
No sitten se on se nokan pultti jos kellari on kohdillaan. Toki, voi se alapyöräkin olla sutassu, ellette nyt ihan oikeella heittokellolla oo kahtonu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3216
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 ei käynnisty
« Vastaus #4 : 04.05.2019, 00:07:19 »
No sitten se on se nokan pultti jos kellari on kohdillaan. Toki, voi se alapyöräkin olla sutassu, ellette nyt ihan oikeella heittokellolla oo kahtonu.
Jos ei oo räpelletty niin nokallahan on sokka vielä varmistamassa ja sehän ei petä yhtä herkästi kun kampuran pään systeemit  ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2337
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 ei käynnisty
« Vastaus #5 : 04.05.2019, 14:21:10 »
Jos ei oo räpelletty niin nokallahan on sokka vielä varmistamassa ja sehän ei petä yhtä herkästi kun kampuran pään systeemit  ???

Ei se varmista muutakuin helpon asettelun nokkapyörälle. Pultin kitka pitää molemmat pyörät kiinni. Pinnat siis kuivaksi ja puhtaaksi rasvasta.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa VeeKoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ei käynnisty
« Vastaus #6 : 04.08.2019, 11:23:34 »
Terve!

Itselläni alkoi 940 vm-91 230FT oireilla jokunen päivä sitten käynnistämisen kanssa. Hörähti normaalisti käyntiin, mutta sammui heti ja sai startata pari/kolme kertaa. Alkoi kuitenkin pysyä käynnissä noitten starttailujen jälkeen, kun hieman painoi kaasua. Lopulta kotipihassa ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin.
Bensapumpun rele vaihdettu ja jo aikaisemmin vaihdoin uuden siirtopumpun. Bensansuodatin myöskin vaihdettu n.2tkm sitten.
Kipinä ja suutinten virta tulee.
Voisiko bensapumppu olla tiensä loppupäässä (tod.näk.alkuperäinen), startatessa tulee kyllä bensaa ruiskulle, mutta mielestäni kovin pienellä paineella vrt"kusemalla".(eikös pumpun paine pitäisi olla 5-6 bar?).
Aikaisemmin oli käyntiinlähtöongelmia, mutta poistuivat, kun tankkikaluste vaihdettiin ehjään muoviseen vanhan hapantuneen tilalle.

Poissa VeeKoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ei käynnisty
« Vastaus #7 : 06.08.2019, 11:57:15 »
Terve!

Itselläni alkoi 940 vm-91 230FT oireilla jokunen päivä sitten käynnistämisen kanssa. Hörähti normaalisti käyntiin, mutta sammui heti ja sai startata pari/kolme kertaa. Alkoi kuitenkin pysyä käynnissä noitten starttailujen jälkeen, kun hieman painoi kaasua. Lopulta kotipihassa ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin.
Bensapumpun rele vaihdettu ja jo aikaisemmin vaihdoin uuden siirtopumpun. Bensansuodatin myöskin vaihdettu n.2tkm sitten.
Kipinä ja suutinten virta tulee.
Voisiko bensapumppu olla tiensä loppupäässä (tod.näk.alkuperäinen), startatessa tulee kyllä bensaa ruiskulle, mutta mielestäni kovin pienellä paineella vrt"kusemalla".(eikös pumpun paine pitäisi olla 5-6 bar?).
Aikaisemmin oli käyntiinlähtöongelmia, mutta poistuivat, kun tankkikaluste vaihdettiin ehjään muoviseen vanhan hapantuneen tilalle.

Osaisikos joku sanoa tähän, että kuuluuko tuon bensapumpun työntää heti täydellä paineella vai startatessa maltillisemmin?
Tämä ennenkuin uutta pumppua lähtee tilaamaan :D

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4633
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ei käynnisty
« Vastaus #8 : 06.08.2019, 13:04:59 »
3bar siellä pitäisi olla heti.
Tarkista bensanpaineen säätimen alipaineletku että onko siellä bensaa. Jos vaikka kalvo olisi rikki eikä sen takia saa painetta tehtyä.
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

 

Futurez  Proturbo