Tai ainakin yhdistän tilanteen 8 portaisen laatikon oikutteluun. Kaupunkinopeudessa kiihdytyksen jälkeen nostin kaasua ja aloin sievästi jarruttamaan, mutta sainkin jatkaa matkaa ja jatkoin kiihdytystä. Siinä vaiheessa alkoi tosi voimakas nykiminen ja kilpikonnan kuva ilmestyi mittaristoon. Auto veti joten kuten, kun en heti pystynyt pysähtymään, mutta stoppasi täysin muutaman kymmenen metrin päähän ja sammui. Kaikki apulaitteet sammuivat myös kun tuli täysin hiljaista.
Auto starttasi tuosta normaalisti ja kilpikonna hävisi myös muutaman sekunnin ajon jälkeen. Tämän jälkeen auto on pelannut täysin normaalisti. Ja oudointa tässä on se, että laatikon toiminta muuttui pehmeämmäksi ja sulavammaksi taas - aivan kuten ennen 5tkm sitten tehtyä huoltoa, jossa laatikon softa päivitettiin. Tuon päivityksen jälkeen laatikko oli hieman nykivä ja toiminut eri tavalla kuin aiemmin. Ajattelin, että se ajan kanssa palautuu ennalleen ja oppii vanhoille hyville tavoille.
Laatikon öljyt on vaihdettu merkkihuollossa 110 tkm kohdalla ja mittarissa on nyt 145tkm. Vikakoodeja en ole vielä päässyt luetuttamaan, toki sen teen vapun jälkeen. Mutta onkohan tässä nyt kyse ominaisuudesta vai viasta?