Käynnistysongelmia ollut ja ajelin eilen hakemaan varuilta Kärkkäiseltä halvan akun (79,-). Menomatkalla (n. 100 km) ajoin melko reippaasti, ja ohituskiihtyvyys hyvä.
Takaisinpäin (n.150 km) motarilla ja alkumatkalla vakkarilla 127 ja 107 ja ohitukset sujuivat ripeästi. Loppupäässä ei enää löytynytkään kiihtyvyyttä, mutta piti saavutetun nopeuden. Ilmoituksissa Huollon aika, Moottori vaatii huoltoa ja Päästöarvot liian suuret.
Viimeisen pätkän (50km) kiihdystyskaistalla ei löydy vauhtia ja ohitukseen piti varata pitkä rauhallinen kiihdystys ennen ohituskaistaa. Mutta piti vakkarilla nopeuden hyvin.
Kotona perus-ODB-mittarilla
P0088 Bensa / Järjestelmä Paine – Liian korkea (2x)
P0489 pakokaasujen takanaisinkierrätys piiri Alhainen
P0245 Turboahdin Hukkaportti solenoidi Alhainen
Valitettavisti tuo perusmittari ei suostunut poistamaan. Ja kiinasta tilaamani delphi AUTO2015R3 ja usb-ODB ei suostu toimimaan, herjaa ettei ODB-pistoke kiinni ... taitaa puuttua jokin ajuri tai sitten kiina delphi ei vaan toimi.
Ilmanputsarin kansi on jäänyt raolleen, kun vaihdoin suodattimen. Kiinnikkeet kadonneet ja ruuveilla kansi kiinni, toinen pikä reuna näyttää olevan kaareva ja jää keskeltä putsari hieman näkyviin. Auto on katsastettu kolme viikkoa sitten ja silloin hieman yli 1.0 eli ei mainintaa.
Tänään ajattelin ensin katsoa paljonko vanhassa akussa on virtaa yön jäljiltä ja uusi akku oli älylaturin päässä. Samalla irroitan ilmanputsarinkotelon ja väännän sen reunan suoraksi vaikka kuumailmapuhallinta käyttäen.
Samalla käyn läpi liitoksia ja yritän putsata (kun akun miinus irti) ... Mutta mitä muuta oireiden korjaamiseksi olisi?
Kilometrejä takana autolla 620 tkm