KL-varaosat  Race.fi

740 b230K sedan -87 bensamittari

  • 24 Vastauksia
  • 3778 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 b230K sedan -87 bensamittari
« Vastaus #15 : 28.05.2019, 16:57:11 »
Pitäisikö toimia pelkästään virrat päällä? Vai pitääkö olla moton käynnissä? Kuulisi naksuuko siellä mikään.
ei tarvitse käydä...
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230K sedan -87 bensamittari
« Vastaus #16 : 28.05.2019, 18:03:25 »
Ok, testasin ja mitään ei tapahdu tai kuulu vaikka tuota nappia kuinka painelee, oli auto käynnissä tai ei.

Mistäspäin tuo rele löytyy, ja voiko siitä esim yleismittarilla katsoa tuon napin navat, että yhdistyvätkö kun nappia paina?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 b230K sedan -87 bensamittari
« Vastaus #17 : 28.05.2019, 18:15:06 »
Ok, testasin ja mitään ei tapahdu tai kuulu vaikka tuota nappia kuinka painelee, oli auto käynnissä tai ei.

Mistäspäin tuo rele löytyy, ja voiko siitä esim yleismittarilla katsoa tuon napin navat, että yhdistyvätkö kun nappia paina?
rele löytyy sulakerasiasta missä muitakin releitä sulakkeiden takana.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 b230K sedan -87 bensamittari
« Vastaus #18 : 28.05.2019, 22:38:55 »
Todennäköisin vika on kepin juuresta napin johdot poikki...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230K sedan -87 bensamittari
« Vastaus #19 : 29.05.2019, 09:54:36 »
No sillä napilla tietenkään niin väliä ole kuhan ylivaihde toimii, että ei 3 vain huudata.

Mutta vakavampi puute, tänään aamulla laitoin pakin päälle ja katsoin taakse, pakkivalot eivät pala. En kerennyt näin aamusta, kun kiire töihin, katsomaan että onko hehkut ehjät. Mutta jos ei ole, niin missä todennäköisin vika? Leimattu kyllä 10/2018 huomautuksitta, luulisi että ovat silloin toimineet.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 740 b230K sedan -87 bensamittari
« Vastaus #20 : 29.05.2019, 15:23:08 »
Eikös ne samassa johtonipussa/4-napaisessa liittimessä mene ylivaihteen piuhat lootalle kuin pakkivalo-katkaisijallekin?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230K sedan -87 bensamittari
« Vastaus #21 : 29.05.2019, 16:29:13 »
Testailin työpaikan tallissa, kun on seinä takana mistä näkee toimiiko pakkivalot.

Pakkivalot vilahtaa kun laittaa P->R ja sammuvat. Kun työntää vaihdevalitsinta n. 3 mm takaisin P:hen päin, pakkivalot palaa koko ajan. Eli säätövika kyseessä?

Edit. otin keskikonsolin mustan muovikannen poies. Tuo valitsimenosoitin on ottanut osumaa ja toinen kiinnitysruuvin "korvallinen on irti. myöskin se alla oleva muovi on ottanut osumaa ja on puoleksi irti. rautalangalla koko homma kasassa.

Irroitin osoittimen ja puhdistin kontaktipinnat, mutta ei auta. Vieläkään ei näytä pakkivaloa ennenkuin vähän työntää P:lle päin.

Voinko tuosta valitsmesta yhdistää P ja 30 navat, nehän on yhdessä silloin kun auto on P:llä ja antaa auton startata. Eli jos yhdistän ne, niin auto antaa startata milloin vain, onko tässä jotain huonoa? Nimittäin ajatus tuli että voisin vähän muokata tuota valitsinta niin että pakille menevä kontaktiliuska, sitä jatkaisi vähän taaksepäin, niin silloin valot pelaa. Mutta en uskalla tuota tehdä, jos tuo parkki homma heittää pelaamasta ja autoa ei saa enää käyntiin.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2019, 18:25:08 kirjoittanut blackmoor »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 740 b230K sedan -87 bensamittari
« Vastaus #22 : 31.05.2019, 16:35:24 »
Testailin työpaikan tallissa, kun on seinä takana mistä näkee toimiiko pakkivalot.

Pakkivalot vilahtaa kun laittaa P->R ja sammuvat. Kun työntää vaihdevalitsinta n. 3 mm takaisin P:hen päin, pakkivalot palaa koko ajan. Eli säätövika kyseessä?

Edit. otin keskikonsolin mustan muovikannen poies. Tuo valitsimenosoitin on ottanut osumaa ja toinen kiinnitysruuvin "korvallinen on irti. myöskin se alla oleva muovi on ottanut osumaa ja on puoleksi irti. rautalangalla koko homma kasassa.

Irroitin osoittimen ja puhdistin kontaktipinnat, mutta ei auta. Vieläkään ei näytä pakkivaloa ennenkuin vähän työntää P:lle päin.

Voinko tuosta valitsmesta yhdistää P ja 30 navat, nehän on yhdessä silloin kun auto on P:llä ja antaa auton startata. Eli jos yhdistän ne, niin auto antaa startata milloin vain, onko tässä jotain huonoa? Nimittäin ajatus tuli että voisin vähän muokata tuota valitsinta niin että pakille menevä kontaktiliuska, sitä jatkaisi vähän taaksepäin, niin silloin valot pelaa. Mutta en uskalla tuota tehdä, jos tuo parkki homma heittää pelaamasta ja autoa ei saa enää käyntiin.

Älä virittele mitään, osta foorumilta käytetty jos uus on liian kallis.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 b230K sedan -87 bensamittari
« Vastaus #23 : 31.05.2019, 16:54:02 »
Älä virittele mitään, osta foorumilta käytetty jos uus on liian kallis.
juuri näin,ja se ei saa startata kuin p ja n asennossa,katsastuksessa yleensä treenavat ettei lähde vaihdepäällä käyntiin..
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230K sedan -87 bensamittari
« Vastaus #24 : 01.06.2019, 12:13:55 »
Unohtu kirjoitella takas. Haynesin oppaassa oli ohje kuinka säädetään se vaihdetanko. Alla on 2 tankoa joita löysäämällä voi säätää. Joten toinen autossa, toinen alla. Ylemmän säätötangon ruuvi auki, keppi sisällä pystysuoraksi (oli vähän taaksepäin kenollaan p asennossaki), ja ruuvi kiinni. Sen jälkeen starttaa P ja N asennoilla ja R asennossa peruutusvalot palaa.

 

Samppasport  Futurez