Race.fi  TamCar

Peugeot 306 - > Ford Fiesta Van 2006

  • 49 Vastauksia
  • 4689 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1304
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #15 : 29.05.2019, 10:38:41 »
Toivottavasti "räjähtämisen" todellinen syy selviää ja Pösö saisi jatkaa huolettomana etiäpäin ja itse pääsisit vähin kustannuksin.

Tästä episodista tuli Mieleeni takavuosilta erään pösön, kuinkas sattuikaan :D , korjaamo reissut, malli tosin 205: ensin vaihdettiin etupyörän laakeri --> heti kohta samaisen pyörän vetoakseli poikki nivelen kupin juuresta --> pari mallia vetoakseleita tilattu ennen kuin osui kohdalleen --> pois ajettaessa huomattu, että kyseisen pyörän levyjarru "vaselinoitu" --> levyjarru putsattu. Jossain vaiheessa putosi pakoputki, kyllä ääntä lähtee myös 1,1 litraisesta koneesta. :D
"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
 
KIITOS!

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #16 : 29.05.2019, 11:16:33 »
#Farssi lienee oikein osuva termi tämän ajokin kohdalla. Mutta en enää usko että tuolle hajoamiselle on muuta syytä kuin prässissä painettu pyörän laakeri(käytetty irti akseli rempassa).
 :buck2:
Savolainen kusipää ratin takana.
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #17 : 05.06.2019, 09:57:40 »
Ei ollut Pösö eilen valmis. Lupasivat että torstaina on kasassa.  :facepalm:

Mutta vissiin on lähdössä homma lapasesta tuon audio puolen kanssa. Auton ollessa pajalla tuli ostettua aikansa palvelleen grundigin tilalle pioneerin soitin kaksilla rca- lähdöillä.




Ja asennus kehys koska vanha tahtoo tarttua soittimeen turhan tiukasti, lähtee sen mukana irti joka vedolla  :D
Savolainen kusipää ratin takana.
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #18 : 11.06.2019, 06:56:17 »
Ei tässä touhussa ole enää mitään helkkarin järkeä. Pösö edelleen Fixuksella. Olivat viime torstaina ja perjantaina saaneet vanhoja jarruputkia hajalle. On se jännä että ei tule alunperinkään mieleen kysyä että voiko laittaa uudet, todennäköisesti olisin sanonut että laittaisivat. Noh, suhteet sattuivat pelastamaan tällä kertaa ja ukko sai järjestettyä mulle korvaavan ajoneuvon siksi aikaa että Pösö on taas tien päällä.




Eli autona on perjantaista asti ollut Saab 9-5 2.0T vm 2003. Kyllähän tuolla ajelee mutta mieluummin sillä omalla autolla ajaisi.
Savolainen kusipää ratin takana.
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #19 : 16.06.2019, 10:39:37 »
Tämähän on ollut Keskiviikosta asti liikenteessä. Uusia osia laitettiin jarrusatula ja yksi pitkä jarruputki. B-osa aksilista siirrettiin tähän sitten käytännössä kaikki muut hilut. Remontin kokonais hinta jäi sinne 900€ hujakoille josta allekirjoittaneelle jäi maksettavaa karva vajaa 500€. Että sellanen remontti...

Eilen tulikin sitten otettua härkää sarvista ja soviteltua nuo kaksi 8" melupesäkettä takakontin puolelle. Vanha autoviihteeltä ostettu 2x8" porttikotelo sai väistyä itse tehdyn tieltä. Tilavuutta n. 30l umpinaisen, katsotaan kun saa testattua että tarvitseeko asentaa vielä refleksiputki. 20 neliöistä kaapelia olisi vielä ostettava että saa virratvahvarille, tuo 35 ei mahdu tulemaan tulipellistä läpi ilman toimenpiteitä, jotka ovat automaattisesti pois suljettuja.

Ja vielä muutama kuva









interactive dice with dots
Savolainen kusipää ratin takana.
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #20 : 24.06.2019, 18:21:36 »
Tämä otti laski ohjaustehostimen nesteet pihalle sunnuntaina. Eli otti ja teki viimesen tempauksensa. Auto myyntiin siinä kunnossa kuin se on ja sillä selvä. Perjantaina haetaan sitten korvaava kulkupeli Auto Killasta.
Savolainen kusipää ratin takana.
Diabetic Driver

Poissa Citroenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • XC70 D5 A 2006 D5244T
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #21 : 26.06.2019, 14:14:02 »
Joskushan mitta tulee vaan täyteen, mutta eikö tuo ole kuitenkin aika pieni vika jo tehtyihin korjauksiin ja investoituun rahamäärään nähden?

Ja onhan auto myyntiä vartenkin laitettava kuntoon.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2144
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #22 : 26.06.2019, 20:07:43 »
Ranskalaisen kanssa se mitta tulee täyteen niiden jatkuvien pikkuvikojen takia. Veljelläkin oli vähän aikaa ranskis ja siinäkin oli vaikka mitä laittamista. Osti 850 Volvon tilalle ja sanoi että oli ensimmäinen ja viimeinen ranskalainen. Volvo on toiminut paljon paremmin ja vähemmän vikojakin.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 371
  • vapari
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #23 : 26.06.2019, 22:37:39 »
Ranskalaiset vaatii enemmän ymmärrystä, ja ennen kaikkea kestäviä hermoja.
Tai näin ainakin tuntuu.

Ymmärtäähän tuon, jos viimesen "pikku vian" kohdalla sit menee lopullisesti se kärsivällisyys ja luovuttaa auton suhteen.
Asia erikseen jos olisi kyseessä joku harrasteauto missä vikoja jaksaa ihan toisella tavalla.

Ite luovutin Peugeotin (406) suhteen, kun kansirempan jälkeen kk laakerit ilmoitti et nekin olisi pitäny vaihtaa. :D
... kun ensin olin purkanut, pessy osat, kunnostanut ja kasannut pihalla. Talvella.  :facepalm:

Hyviä ajettavia noi ranskikset on. Mukavia, ja vanhempien PSA tuotteiden perustekniikka aika varmaa.
Mut niiden korjaus on yleensä vähän eksoottista - jopa miun vähäisten ranskis kokemuksien mukaan.
Volvo 960 -91 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 -90 B200F+M47 [harrastekäyttis]

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #24 : 26.06.2019, 23:02:55 »
Joskushan mitta tulee vaan täyteen, mutta eikö tuo ole kuitenkin aika pieni vika jo tehtyihin korjauksiin ja investoituun rahamäärään nähden?

Ja onhan auto myyntiä vartenkin laitettava kuntoon.

Siinä vaiheessa kun on laittanut 1.5k€ tuohon kiuluun palamaan vajaan 2kk aikana + auton osto hinta niin se raja tulee vastaan aika instant. En uhraa enää euroakaan tuon laittamisen ellei tuo vika korjaannu kun muutamalla kympillä. Eli ei kahta ilman kolmatta ja se kolmas oli viimenen ja enää en korjaa.


Ranskalaisen kanssa se mitta tulee täyteen niiden jatkuvien pikkuvikojen takia. Veljelläkin oli vähän aikaa ranskis ja siinäkin oli vaikka mitä laittamista. Osti 850 Volvon tilalle ja sanoi että oli ensimmäinen ja viimeinen ranskalainen. Volvo on toiminut paljon paremmin ja vähemmän vikojakin.

Sama fiilis tulee nyt kun vertaa tuota Ex S40. jakopää ja kytkin vielä ei oo sinällään paha mutta sellanen arviolta tonnin katsastus remppa ei enää tullut kyseeseen.


Ranskalaiset vaatii enemmän ymmärrystä, ja ennen kaikkea kestäviä hermoja.
Tai näin ainakin tuntuu.

Ymmärtäähän tuon, jos viimesen "pikku vian" kohdalla sit menee lopullisesti se kärsivällisyys ja luovuttaa auton suhteen.
Asia erikseen jos olisi kyseessä joku harrasteauto missä vikoja jaksaa ihan toisella tavalla.

Ite luovutin Peugeotin (406) suhteen, kun kansirempan jälkeen kk laakerit ilmoitti et nekin olisi pitäny vaihtaa. :D
... kun ensin olin purkanut, pessy osat, kunnostanut ja kasannut pihalla. Talvella.  :facepalm:

Hyviä ajettavia noi ranskikset on. Mukavia, ja vanhempien PSA tuotteiden perustekniikka aika varmaa.
Mut niiden korjaus on yleensä vähän eksoottista - jopa miun vähäisten ranskis kokemuksien mukaan.

Niin... Tämä kun ei tullut harrasteeksi vaan käyttö vehkeeksi. Nyt tämä on ollut enemmän pajalla kuin ajossa. Ajoltaan kyllä olisi hyvä ja perus moottori aika pommin varman oloinen. Siinäpä se sitten.


Nyt auton tilanne on se että Hinauspalvelu Saintula kävi hakemassa auton Mikkelistä Hirvensalmelle. Katsotaan mikä on arvio autosta kun kerkeää kurkata vauriot. Jos ei ostajaa löydy nopeasti niin menkööt paaliin ja kuitataan tappiot. Perjantaina haetaan Mikkelistä Autokillasta ajoon vm 2006 Fiesta Van. Jatketaan sen kanssa sitten toilailuja.
Savolainen kusipää ratin takana.
Diabetic Driver

Paikalla Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4031
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #25 : 27.06.2019, 00:21:59 »
Arvostan kyllä tuotakin, että jos/kun tulee mitta täyteen, niin uutta suoleen.

Itte uskalla edes paaliukolle myydä romuja, saati hankkia uutta.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #26 : 27.06.2019, 06:53:06 »
Arvostan kyllä tuotakin, että jos/kun tulee mitta täyteen, niin uutta suoleen.

Itte uskalla edes paaliukolle myydä romuja, saati hankkia uutta.

Fakta vaan on se että noita korjaus kuluja ei saa takaisin tästä millään ilveellä. Saati koko meno erää sitten. Taka-akselisto lienee auton arvokkain osa (360€+rahti) tällä hetkellä. Eli jos lähtee romuksi niin se ehkä kannattaa yrittää muuttaa rahaksi ei muuta.
Savolainen kusipää ratin takana.
Diabetic Driver

Paikalla Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4031
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #27 : 27.06.2019, 14:10:53 »
Fakta vaan on se että noita korjaus kuluja ei saa takaisin tästä millään ilveellä. Saati koko meno erää sitten. Taka-akselisto lienee auton arvokkain osa (360€+rahti) tällä hetkellä. Eli jos lähtee romuksi niin se ehkä kannattaa yrittää muuttaa rahaksi ei muuta.
Tottakai ja juuri tämän takia arvostan tuota "uskallusta" luovuttaa, kun menee hermot.

Ite olen enemmän "kyllä se joskus loppuu" -roplaajia ja siitä on tullut maksettua kyllä turhan paljon useammankin kerran. :-\

Huonoa tuuria sinulla kyllä ollut. Väitän edelleen tuon taka-akselin rikkoutumisen liittyvän korjaamoreissuun alunperinkin. En ikinä ole nähnyt moista vauriota yhtään missään "luonnollisesti" aiheutettuna.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Citroenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • XC70 D5 A 2006 D5244T
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #28 : 27.06.2019, 14:47:40 »
Huonoa tuuria sinulla kyllä ollut. Väitän edelleen tuon taka-akselin rikkoutumisen liittyvän korjaamoreissuun alunperinkin. En ikinä ole nähnyt moista vauriota yhtään missään "luonnollisesti" aiheutettuna.

Jarrusatula tuossa on noussut pystyyn ja harmillisesti vanteen kiertosuuntaa vasten. Toinen pulttikin puuttuu eli se on jäänyt kiristämättä akselirempassa. Ja sillä korjaamokin on hinnassa tullut vastaan, vaikka aika reilusti tuossa on jäänyt asiakkaallekin maksettavaa  ???

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Group R
Vs: Peugeot 306 - Syntinen Ranskalainen
« Vastaus #29 : 27.06.2019, 20:15:00 »
Jarrusatula tuossa on noussut pystyyn ja harmillisesti vanteen kiertosuuntaa vasten. Toinen pulttikin puuttuu eli se on jäänyt kiristämättä akselirempassa. Ja sillä korjaamokin on hinnassa tullut vastaan, vaikka aika reilusti tuossa on jäänyt asiakkaallekin maksettavaa  ???

Kun katselee noita kuvia "räjähtäneestä" jarru paketista niin yhdestä kuvastä käy ilmi että korvakkeet joihin jarrusatulan kannake tulee kiinni puuttuvat kumpanenkin. Liukutapit taasen olivat kumpanenkin paikallaan satulassa ja siinä mitä kannakkeesta oli jäljellä. Eli ei pysty satavarmasti sanomaan mikä on perimmäinen syy tuohon tapahtuma ketjuun.




Ja sitten vielä tämäkin pyörii tilaa viemässä...  :facepalm:
Savolainen kusipää ratin takana.
Diabetic Driver

 

Carcom Oy  Ateho