Futurez  Proturbo

B23a käyntiongelmat kylmänä

  • 3 Vastauksia
  • 340 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murikka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
B23a käyntiongelmat kylmänä
« : 02.06.2019, 09:47:23 »
B23A (autom.) -84 aiheuttaa (Pierburg 175 CD) "pientä" päänvaivaa kylmänä eli käynnistyy ryypyllä ok, mutta tukehtuu pian jos ei vähennä reilusti.
Silti ei jaksa käydä pienellä ryypyllä kuitenkaan eli pitää auttaa kaasulla, kunnes on hetken saanut etsiä itseään.
Talvella (oli aina lohkarin kautta esilämmitetty) jaksoi käydä pelkällä osaryypyllä.
Liikkeelle ei kannata lähteä, ei kesällä, eikä talvella, ennen kuin  on jonkin verran lämmennyt, muuten tukehtuu.

Ajossa ei toimi kunnolla kuin pintakaasulla ennen kuin on kunnolla lämmennyt.
Ns. booaa kun painaa kaasua vähänkin liikaa. Pintakaasulla toimii parhaiten aina.
Kuumanakin sellainen "kuollut" alue pintakaasun ja puolen kaasun välissä, jossa ei tapahdu juuri mitään.
Kunnolla kun polkaisee, niin ei moitittavaa.

Tiedän, että pöydälle tuo kaasari täytyy ottaa, mutta kysyisin kokemuksia em. oireista, jotka auttaisi lähestymään asiaa. Erikoista, että ei halua oikein ryyppyä, mutta ei myöskään ajossa kestä kaasua..



Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 536
  • www.vrcf.fi
Vs: B23a käyntiongelmat kylmänä
« Vastaus #1 : 04.06.2019, 00:52:41 »
Kannattaa kokeilla kalvon vaihtoa. Bensapumppu ei myöskään ole kallis kokeilu vaihtaa.

Poissa murikka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: B23a käyntiongelmat kylmänä
« Vastaus #2 : 19.06.2019, 20:12:17 »
Purin kaasarin.
Ehkä yllättävänkin siistissä kunnossa sisuskalut.
Kalvo ehjä, mutta uuteen verrattuna tosi löysä.
Neula on kyllä uuteen verrattuna kulunut, mutta symmetrisesti.
Suutinputki tuosta yläpäästä myös ihan symmetrisen pyöreä.
Uudet osat pöydällä, pitää vaihtaa ja katsoa mitä vaikuttaa.

Ryypyn mekanismi; kannattaako purkaa?
Ja läppäakseli..
Tässä on teräsakseli ja saamani tiedon mukaan myös teräsholkit/-puslat. Ei pitäisi kulua kovin helposti. 280 000 km on tuolla kääntyillyt.

Poissa murikka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: B23a käyntiongelmat kylmänä
« Vastaus #3 : 12.07.2019, 19:55:18 »
Kalvo, säätöneula, suutinputki, neulaventtiili uusittu.
Tiivisteet yms.
Runko, kanavat jne. putsattu ja puunattu.

Katkojan kärjet vaihdettu ja säädetty.

Tulpat.

Sytytyksen ajoitus tarkistettu.

Seoksen säätö tehty mittareilla.

Nyt Toimii Niin Kuin Pitää.

P.s.

Kylmäkäynnistyksen alipaineventtiili on ilmeisen rikki, mutta ei vaikuta ainakaan kesäkeleillä.


 

Elekma  Autoracing