KKD Motorsport  Samppasport

Tulipelti muutokset muutoskatsastus

  • 5 Vastauksia
  • 666 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J4nne_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Tulipelti muutokset muutoskatsastus
« : 06.06.2019, 08:21:35 »
Moi, hakua käyttäen en löytänyt yhtään keskusteluja eikä googlailu tuottanut tulosta.

Voiko tulipeltiä muuttaa korista, tarkoituksena tehdä moottorin kohdille n.5cm syvyinen upote moottorin sijoittamista varten. Onko tämä ongelma katsastaessa jos muutoksen tekee siististi ilman korirakenteen heikentymistä?
-940 classic, B230FT
-940 Harraste rotisko, b230ft, 531, 54mm@2.1bar

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2181
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Tulipelti muutokset muutoskatsastus
« Vastaus #1 : 12.06.2019, 16:03:33 »
Moi, hakua käyttäen en löytänyt yhtään keskusteluja eikä googlailu tuottanut tulosta.

Voiko tulipeltiä muuttaa korista, tarkoituksena tehdä moottorin kohdille n.5cm syvyinen upote moottorin sijoittamista varten. Onko tämä ongelma katsastaessa jos muutoksen tekee siististi ilman korirakenteen heikentymistä?

Kysy konttorilta, väittäisin ettei saa. Erittäin siististi tehtynä tuskin ongelmaa ikinä leimassa.

Itselle vastattiin, aika vapaasti saa tehdä mitä vaan kunhan tulipeltiin ei kosketa. (Lukkopelti muuttuu nissanista täysin) Tollasessa 90 luvun alun laitteelta ei vaadita mitään ihmeellistä.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-BMW 323i e36 -98
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5078
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tulipelti muutokset muutoskatsastus
« Vastaus #2 : 12.06.2019, 20:12:44 »
Kannattaa tosiaan kysyä konttorilta, kuten puliukk0 sanoikin, mutta väittäisin, että saa muuttaa. Ei rakennemuutosmääräyksessä osunut ainkaan mun silmään mitään mainintaa asiasta.

Joissain kilpa-autoluokissa tulipeltiä ei saa muuttaa, joten olisiko katsurin ohjeet perua jostain sellaisesta?

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 344
  • www.vrcf.fi
Vs: Tulipelti muutokset muutoskatsastus
« Vastaus #3 : 12.06.2019, 21:09:00 »
Muutama vuosi sitten kysyin asiaa kolmelta eri konttorilta, mikään näistä ei löytänyt estettä tuliseinän siirtämiselle.

Mutta kannattaa varmistaa siltä konttorilta ja heebolta jota aikoo käyttää leimaajana. Lait ja asetukset on samoja, tulkinnat vaihtelee mitä missäkin hyväksytään

Poissa Kankikari

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 387
  • Ilo alkaa kilosta
Vs: Tulipelti muutokset muutoskatsastus
« Vastaus #4 : 12.06.2019, 21:33:37 »
Austin ja rover mini on ihan ongelmitta saanut tehdä tulipeltiin kotelon kaasuttimille. Ts kenkälaatikon kokoinen kotelo kabiiniin päin. Suhteellisen iso niin pieneen autoon.
Turbo 940

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2181
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Tulipelti muutokset muutoskatsastus
« Vastaus #5 : 14.06.2019, 20:33:17 »
Kannattaa tosiaan kysyä konttorilta, kuten puliukk0 sanoikin, mutta väittäisin, että saa muuttaa. Ei rakennemuutosmääräyksessä osunut ainkaan mun silmään mitään mainintaa asiasta.

Joissain kilpa-autoluokissa tulipeltiä ei saa muuttaa, joten olisiko katsurin ohjeet perua jostain sellaisesta?

En kysellyt enempää kun ei ollut tarve...  :(
Voi olla, että ymmärsin väärinkin. Tämä katsuri rakentaa itse autoja ja on erittäin hyvin perillä mitä saa, mitä ei ja mitä saa kikkailemalla leimaan. Joten en sitä epäile, lähinnä itseäni.  :D

Googlella 10v vanhoja: "AKE:lta kyselin lupia ja vihreetä valoa näytti tulipellin muokkaus, en kyllä ite epäilly etteikö saisi siirtää, mutta ompahan nyt sekin asia varmistettu. "

Eli eiköhän se ole ihan muokattavissa jos siitä ei tule alkuperäistä heikompi?
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-BMW 323i e36 -98
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Race.fi  TamCar