Autodiagnoosi  Carcom Oy

Ohjelmoitu V70 D5 vm. 2010 pätkii

  • 8 Vastauksia
  • 625 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mtn87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Ohjelmoitu V70 D5 vm. 2010 pätkii
« : 06.06.2019, 17:51:23 »
Auto on v70 D5 automaatti
Vm. 2010

Autoon on asennettu quantum softa.

Nyt muutaman kerran kun ilmat lämpesi auto saattaa kesken ajon nakata tiedon "moottorin suorituskyky rajoitettu"
Tehot katoaa kokonaan....

Vikakoodin luvussa tulee koodi U032700
Eli softa ei ole yhteensopiva.

Softafirma kertoi että se tulee näkyviin mutta ei ole vaikutusta...

Voiko softasaa olla vika?
Vai jossain muualla...


Auto pelasi koko syksyn ja talven ihan normaalisti. Nyt ongelmat alkoi kun ilmat lämpeni.

Ottaa auton virrattomaksi noin minuutiksi niin vika katoaa ja tehot on taas tallessa. Vika tulee satunnaisesti.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 931
  • www.vrcf.fi
Vs: Ohjelmoitu V70 D5 vm. 2010 pätkii
« Vastaus #1 : 07.06.2019, 07:24:25 »
Auto on v70 D5 automaatti
Vm. 2010

Autoon on asennettu quantum softa.

Nyt muutaman kerran kun ilmat lämpesi auto saattaa kesken ajon nakata tiedon "moottorin suorituskyky rajoitettu"
Tehot katoaa kokonaan....

Vikakoodin luvussa tulee koodi U032700
Eli softa ei ole yhteensopiva.

Softafirma kertoi että se tulee näkyviin mutta ei ole vaikutusta...

Voiko softasaa olla vika?
Vai jossain muualla...


Auto pelasi koko syksyn ja talven ihan normaalisti. Nyt ongelmat alkoi kun ilmat lämpeni.

Ottaa auton virrattomaksi noin minuutiksi niin vika katoaa ja tehot on taas tallessa. Vika tulee satunnaisesti.

Mulla oli syksyllä samanlaista oiretta ja syylliseksi paljastui turbon solenoidi. Jos tauluun tulee keltaista kolmiota ja moottorin suorituskykyä on rajoitettu, on vikakoodien seassa oltava muutakin kuin tuo U032700.

Tai sitten voi olla tuollaista vikaa myös:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=93108.0
Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Mtn87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Ohjelmoitu V70 D5 vm. 2010 pätkii
« Vastaus #2 : 11.06.2019, 09:10:54 »
Vika ratkaistu.
Autoon ajettiin wetterillä alkuperäinen softa (120€).
Viat poistui heti.
Volvoon ei selvästikkään sovellu quantumin softa kesäkuumalla.....

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1557
  • Tampere - Pori
Vs: Ohjelmoitu V70 D5 vm. 2010 pätkii
« Vastaus #3 : 12.06.2019, 15:02:22 »
Vika ratkaistu.
Autoon ajettiin wetterillä alkuperäinen softa (120€).
Viat poistui heti.
Volvoon ei selvästikkään sovellu quantumin softa kesäkuumalla.....

Näe yllättynyt ilmeeni  :)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: Ohjelmoitu V70 D5 vm. 2010 pätkii
« Vastaus #4 : 12.06.2019, 20:13:32 »
Jännä juttu että vakio softa maksaa 120e ja viri maksaa noin 500e.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1290
Vs: Ohjelmoitu V70 D5 vm. 2010 pätkii
« Vastaus #5 : 12.06.2019, 22:20:57 »
Jännä juttu että vakio softa maksaa 120e ja viri maksaa noin 500e.
Vakiosofta on tehty auton valmistuksen yhteydessä ja se vain ladataan uudelleen 120e hintaan.

Virisofta räätälöidään vakion päälle. Siitä olen samaa mieltä, että 500e on melko paljon, sillä aikaa virin tekemiseen menee viidestä minuutista max kahteen tuntiin.

Know-how se on mikä siinä maksaa. Ja joku lantti lisenssimaksuja tarvittavista ohjelmistoista.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Paikalla Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1504
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Ohjelmoitu V70 D5 vm. 2010 pätkii
« Vastaus #6 : 12.06.2019, 22:28:30 »
Vakiosofta on tehty auton valmistuksen yhteydessä ja se vain ladataan uudelleen 120e hintaan.

Virisofta räätälöidään vakion päälle. Siitä olen samaa mieltä, että 500e on melko paljon, sillä aikaa virin tekemiseen menee viidestä minuutista max kahteen tuntiin.

Know-how se on mikä siinä maksaa. Ja joku lantti lisenssimaksuja tarvittavista ohjelmistoista.

Boksiin ajetusta bulkkisoftasta se 500€ on paljon, customina säädetystä ohjelmasta juuri siihen kyseiseen autoon se on erittäin kohtuullinen hinta. Ainakin minun mielestäni.

Täällä sitten välillä saa lukea kuinka hyviä ne ensiksi mainitut sitten onkaan  ::)
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1290
Vs: Ohjelmoitu V70 D5 vm. 2010 pätkii
« Vastaus #7 : 12.06.2019, 23:34:47 »
Boksiin ajetusta bulkkisoftasta se 500€ on paljon, customina säädetystä ohjelmasta juuri siihen kyseiseen autoon se on erittäin kohtuullinen hinta. Ainakin minun mielestäni.

Täällä sitten välillä saa lukea kuinka hyviä ne ensiksi mainitut sitten onkaan  ::)
Kaikki nykysoftat tehdään muokkaamalla alkuperäistä softaa.

Joku tekee vain ns. suutinhuijauskartan, mikä syntyy muutamassa minuutissa. Tehoa tulee, mutta esim. vaihdelaatikko on ihmeissään.

Joku toinen mm. laajentaa vääntökarttaa, lisää ahtopainetta ja ruiskutuspainetta, ottaa vielä saastelaitteita pois käytöstä. Tämä toki vaatii syvällisempää osaamista ja viitseliäisyyttä. Tehoa tulee enemmän ja automaattilaatikkokin osaa hyödyntää lisääntyneen väännön.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9966
Vs: Ohjelmoitu V70 D5 vm. 2010 pätkii
« Vastaus #8 : 13.06.2019, 07:58:30 »
Kaikki nykysoftat tehdään muokkaamalla alkuperäistä softaa.

Joku tekee vain ns. suutinhuijauskartan, mikä syntyy muutamassa minuutissa. Tehoa tulee, mutta esim. vaihdelaatikko on ihmeissään.

Joku toinen mm. laajentaa vääntökarttaa, lisää ahtopainetta ja ruiskutuspainetta, ottaa vielä saastelaitteita pois käytöstä. Tämä toki vaatii syvällisempää osaamista ja viitseliäisyyttä. Tehoa tulee enemmän ja automaattilaatikkokin osaa hyödyntää lisääntyneen väännön.
Mutta siitäkin se 500€ on aika paljon. Veikkaan että jos vaikka tehnyt useamman D5 Volvon niin aikalailla samat muutokset tulee kaikkiin.
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

 

Ateho  Elekma