Race.fi  Puotilan autokorjaamo

volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla KORJATTU!

  • 10 Vastauksia
  • 7628 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
Nonnii viisaat sanokaapas mikä hele... tuota vaivaa ku ensi ku laittaa käyntii ni käy normaalisti. Sitte vähä ajan päästä alkaa nostamaa kierroksia ja viime käy 1500 kierrosta. Vika ei oo moottorinohjausboksissa, ilmamäärämittarissa, tyhjäkäyntimoottorissa, bensapumpun releessä eikä kaasuläppätunnistajassa. Ni missähä se vika nyt sitte on? :uglystupid2:
« Viimeksi muokattu: 13.10.2011, 20:08:08 kirjoittanut rokkiarska »
amazon B20 - 70
S60 D5 -04
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9571
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla
« Vastaus #1 : 11.10.2011, 21:39:55 »
Imuvuoto?
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla
« Vastaus #2 : 11.10.2011, 21:52:50 »
Se ei oo poissulettu juttu kyllä. Täytys suihkutella jotaki sinne ja testailla.
amazon B20 - 70
S60 D5 -04
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

s73

  • Vieras
Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla
« Vastaus #3 : 11.10.2011, 22:00:09 »
koska huollettu, tulpat jakajan kansi+sytkäjohdot?  onko kaasuläppäkotelo puhdistettu vai ainoastaan mitattu? Ilmaputsarilta imusarjaan menevä letku hajalla?

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla
« Vastaus #4 : 12.10.2011, 18:46:19 »
Voiskoha se olla ruiskun valvonta anturi vai mikä lie onkaa. Ja missähä kohtaa se mahtaa olla?
amazon B20 - 70
S60 D5 -04
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

s73

  • Vieras
Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla
« Vastaus #5 : 12.10.2011, 19:15:48 »
kylmäkäynnistys anturi? Imusarjan alla,lohkossa .

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5845
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla
« Vastaus #6 : 12.10.2011, 19:38:19 »
Ei siellä mitään yksittäistä kylmäkäynnistysanturia ole. Onhan se koko ecun/sytkäboksin lämpöanturi ::)
1000-1100 meinaa sitä että tyhjäkäyntimoottori ei ole käytössä. Siitä yli epäilisin imuvuotoa.
Mutta ei tuo lämpöanturikaan mahdottomuus ole ::)

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla KORJATTU!
« Vastaus #7 : 13.10.2011, 20:08:42 »
Säätöä se vaan vaati! :hello:
amazon B20 - 70
S60 D5 -04
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla KORJATTU!
« Vastaus #8 : 22.12.2011, 23:41:18 »
Kirjotan nyt tähän kun sama ongelma enkä viitsi uutta ketjua aloittaa ! Eli onkelmana 740gl B200F koneella kierrokset huitoo siellä ~vajaa 1500rpm. Putsailin tyhjäkäynti venttiiliä/ säädintä jarrucliinerillä ja wd-40:llä mut ei mitään vaikutusta(näytti sisältä tosi hapettuneelta ja ruosteiselta yms), kierrokset ehkä hieman jopa nousi... mutta kun vetää sen ilmanputsarilta säätimelle menevän letkun ihan ruttuun/ "kiiinni" niin kierrokset putoo melko lähelle normaalia n. 700-800rpm. ja kun käy 1500rpm niin käynti on ihan tasaista kierrokset ei sehlaa ees taas... Huomenna täytyy tutkia lissää...

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla KORJATTU!
« Vastaus #9 : 23.12.2011, 19:36:18 »
Kirjotan nyt tähän kun sama ongelma enkä viitsi uutta ketjua aloittaa ! Eli onkelmana 740gl B200F koneella kierrokset huitoo siellä ~vajaa 1500rpm. Putsailin tyhjäkäynti venttiiliä/ säädintä jarrucliinerillä ja wd-40:llä mut ei mitään vaikutusta(näytti sisältä tosi hapettuneelta ja ruosteiselta yms), kierrokset ehkä hieman jopa nousi... mutta kun vetää sen ilmanputsarilta säätimelle menevän letkun ihan ruttuun/ "kiiinni" niin kierrokset putoo melko lähelle normaalia n. 700-800rpm. ja kun käy 1500rpm niin käynti on ihan tasaista kierrokset ei sehlaa ees taas... Huomenna täytyy tutkia lissää...

Tulppasin nyt sitten ton letkun putsarilta säätimelle, koska säätimen puhistus ei tuntunut auttavan ja kierrokset tuntuu sopivilta :)

Jos joku tietää mistä vois mahollisesti saada ehjää säädintä edullisesti niin olisin kiitollinen  ::)

s73

  • Vieras
Vs: volvo 740 B200F tyhjäkäynti liian korkealla KORJATTU!
« Vastaus #10 : 23.12.2011, 21:11:44 »
oletko puhdistanut kaasuläppä kotelon?

 

Carcom Oy  Elekma