Kas kun, hahmontunnistus laskee jalankulkijoiden liikevektorit suhteessa auton liikkeeseen. Tuossahan kaveri tulee ikään kuin seläntakaa ja liikkuu auton mukana. Varmaan osuutta on myös, ettei tutkan keila ole 270 astetta, vaan etusektori, jolloin kaveri on tutkan alueella vain hetkittäin.
Eli ei toimi niin hyvin mitä ainakin itse olen kuvitellut. Kai nyt jokainen osaa jarruttaa, jos keskellä tietä seisoo ihminen.
Vissiin tarkoitat, että tutkan keila ei ole 180 astetta edes?
Sen sijaan, vaikka hitaastikin ajettaessa, jos joku syöksyy pysäköidyn auton takaa eteen, oli sitten liikevektorin suunta 30...170 omaan liikkeeseen nähden, se on vaaranpaikka ja vaatii refleksejä. Kuvittelin, että tuo Volvon systeemi auttaa juuri niissä tapauksissa, mutta ei siis autakaan

Esimerkiksi tässä kuski ehtisi jarruttaa ennen kuin Volvon oma systeemi jarruttaa?
http://www.youtube.com/watch?v=v1lommQ_7OU&feature=related(videossa kaveri osuu autoon, mutta ei käy pahemmin, eli ei turhan järkyttävää materiaalia)