Autodiagnoosi  Carcom Oy

California 740 Turbo Estate

  • 306 Vastauksia
  • 114175 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #60 : 02.11.2011, 22:51:57 »
Joo samalla linjalla. Vähän alemmas ajomukavuutta pilaamatta. Tarkotushan ei ole noudattaa nykytrendejä, auto rajotinkumien varaan ja renkaat kaariin kiinni, eihän semmosella voi ajella.

Tuota perää tässä olenkin miettinyt mitä sille tekisi, meni tonttiin jo sillon kun hajin pelkän B20 alakerran.. Mitäs eroa sitten on nuilla paljonpuhutuilla kuormajousilla ja turbon jousilla? Onko turbon yhtä jämäkät mutta tehdastyyliin -20 madaltavat? Näitä voi tieten nykypäivänä kysellä motonetistä?

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #61 : 03.11.2011, 20:12:41 »
Kuormajouset ovat Progressiiviset jouset eli jäykistyvät sitä mukaa mitä painuvat kasaan.
Eli jousen painuessa se muuttu koko ajan jäykemmäksi.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa saban

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #62 : 03.11.2011, 20:59:11 »
Taitaa olla ilmatyynykin tossa? Puuttu varustelistauksestas...

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #63 : 05.11.2011, 12:11:25 »
Joo tosiaan, kyllä löytyy tyyny ratista. Ja ABS:it on.

Tämä selvä Volvomies89.

Tänään pitää tuo jakohihna vaihtaa.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #64 : 05.11.2011, 20:49:39 »
Vanteita tullut piristettyä

http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Volvo%20740%20Tic/

Jakohihna tuli vaihettua ja apulaiteremmejä.


Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #65 : 06.11.2011, 16:30:43 »
Kulutusta tuli tässä taas testattua hieman pitemmällä matkalla. Tankki melkeen tyhjäksi ja 40l 98:a tankkiin. Maileja mittariin saatiin kelattua 230 = 370km = 10,8l/100km. Ajosta 70% kyläpyöritystä ja loput matkaa 70-80kmh nopeudella. Aika kohtuullista, tästä olisi hyvä alkaa optimoimaan tekniikkaa ilmansaannin ja pakokaasujen poiston parantamisella, sen jälkeen ahtojen nostoa.

Kumpaa suosittelette tuohon paineiden nostoon, uusi kello vai turboruuvi?

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2019
  • Näpräilijä
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #66 : 06.11.2011, 16:34:11 »
Upeet vanteet! muutenkin asiallisen oloinen laitos  ;)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #67 : 06.11.2011, 16:37:06 »
veri thänks :hello:

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #68 : 06.11.2011, 20:13:32 »
Kulutusta tuli tässä taas testattua hieman pitemmällä matkalla. Tankki melkeen tyhjäksi ja 40l 98:a tankkiin. Maileja mittariin saatiin kelattua 230 = 370km = 10,8l/100km. Ajosta 70% kyläpyöritystä ja loput matkaa 70-80kmh nopeudella. Aika kohtuullista, tästä olisi hyvä alkaa optimoimaan tekniikkaa ilmansaannin ja pakokaasujen poiston parantamisella, sen jälkeen ahtojen nostoa.

Kumpaa suosittelette tuohon paineiden nostoon, uusi kello vai turboruuvi?
Ihan ok kulutus jos kerran kylän pyöritystä, mikä on salaisuus noinkin maltillisiin lukemiin ? Ajatko D:llä vai pelaatko pakkovaihteilla ?

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #69 : 06.11.2011, 20:59:42 »
Kylällä kepittelen D:n ja 2 välillä. Joskus tulee pistettyä vielä 2:lta 1:lle. Risteyksen lähestyessä ajoissa kaasu pois jo esim 100m päässä risteyksestä, lähempänä risteystä vaihtaa 2:lle. Näin ei jarrutkaan kulu tarpeettomasti. Välillä n. 60kmh vauhdeissa saa kytkeä nelosvaihteenkin pois kun liian innokkaasti pistää nelosta. Tasavauhdissa koittaa kattoa eco/turbo mittarista että ei tarpeettomasti paina kaasua liikaa.

Yksi ratkaseva tekiä on varmasti myös ettei täällä päin ole liikennevaloja niin ei juurikan tarvi pysähtyä ollenkaan.

Poissa Sipilä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 422
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #70 : 06.11.2011, 21:29:19 »
Hienon seiskan oot löytäny..  S*

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #71 : 10.11.2011, 14:18:51 »
Kyllä noi jenkkivolvot on niin pirun hienoja, jos on pidetty huolta  S*

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #72 : 10.11.2011, 19:24:03 »
Tuli eilen laitettua puna, valko, valko, puna takavalot, sopii oikeen kivasti tämän kultasen maalin kanssa. Melkeenhän ne pitäisi olla puna, puna, valko, puna kun on jenkistä kyse. Tuli myös pesastua käsin runsaalla shamppoolla niin ei nyt tiiä yhtään tohtisko käydä ajeleen kun heti sotkeentuu :-\

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #73 : 10.11.2011, 22:15:37 »
Hieno farkkuseiska, näyttää pirun hyvälle toi keula jenkkiparkeilla. Pitäis varmaa itekki investoida.  S*
S80 D5
740 "T6"

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic
« Vastaus #74 : 12.11.2011, 13:07:40 »
Kiitos vain :pomo: Joo tuo keula on kyllä tosi kiva, tuo mukavaa piristettä rumaan syksyyn. Eilen ylivieskasta kaupasta lähtiessä joku nykymuoviaudisti roikku perseessä kiinni kun ajelin rennosti sallittua 40/kmh kaupunkinopeutta. Jäi audi äkkiä taakse kun vanha perhevankkuri lähti risteyksestä luisun kera menemään :D Tienpinta oli nihkeän kostea, melkeen kuiva asfaltti.

 

RallyBaron  Samppasport