Samppasport  Futurez

California 740 Turbo Estate

  • 306 Vastauksia
  • 114233 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #180 : 11.06.2013, 21:58:15 »
Tuli tässä pikku iltapuuhasteluna käytyä jakopää purkamassa ja kansi tuli nostettua pöydälle. Kansipahvi jokseenkin mytevynyt josta varmaankin öljyn kosteus
kannen ja lohkon välissä johtui. Kannessa ei kuitenkaan yhtään hapettumia mistä koneistajaki puhu että hapettuvat volvoissa arvelle, mutta ei. Pytyissä näkyy
hoonausjäljetkin vielä 370tkm jälkeen. Vesipumppukin luultavasti tehdas-asenteinen, volvon valmistama ja letkulähdössä on sellaiset hampaat kuten jäähdyttimessäkin,
pari kiinnityspulttia katkesi kun ollut niin kauan paikallaan, eikä silikoonia ollut tiivisteessä ollenkaan ja pumpun paikka lohkossa ihan koneistuksen jäljiltä, ei ole ennen
tiivisteitä rappailtu pois.

Pikku osatarvettakin tuli taas. Kampiakselin jakohihnan hampikkaasta menny siivapyörän ohjuri huonoksi. Tarttis uuden joten tarjotkaa jos nurkissa pyörii ylimääräisiä!

Joilla kokemuksia tämmösestä rempasta niin kannatteeko tuota alakertaa lähtä purkamaan kun mitään sivuääniä ei kuulu, ei syö öljyä ja tehtaan hoonausjäljet näkyy
pytyissä, niin kannattaako esim männänrenkaiden vaihtoa ajatellen alkaa alakertaa purkamaan? Mitenhän nuo ruukaa näissä kulua.. n. 370tkm siis takana. Tällä ajeltu
nätisti.

Alkuperänen tarkotus olisi jättää lohko paikalleen, mutta alkaa näyttää niin tyhjältä että ehkä sen saattas nostaa poiskin, saisi kampuran takastefan ja laatikon stefan
vaihettua samalla ja lohkon maalattua.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2013, 22:01:02 kirjoittanut Customer »

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #181 : 17.06.2013, 23:13:56 »
Kansi tuli purettua kokonaan ja pestyä huolellisesti. Sehän on kuin uusi ja eipä tuossa mitään vikaa näy.

Sellanen homma jäi askarruttamaan että tuleeko nuihin pakovenojen varsiin jotkut tiivistekumet? Jotain epämäärästä kumimaista muhjua oli niissä että ei ottanut selvää
onko siinä joku tiiviste ollut. Imuvenoilla olikin sitten ehjät ja ne onkin tuossa tiivistesarjassa uudet. Sarjassa oli myös toiset 4 erinäköstä jotka varmaan sitten tulisi nuihin
pakovenoihin??

Vaimenninkumeja ei ollut sarjassa ja kaikki oli tohjona, ne pitää tieten kanssa hakea siniseltä?

Sarjassa oli myös kaikennäkösiä o-renkaita, muttei ole kyllä vielä tullut semmosia vastaan että mihin niitä sitten laittelisi. Vai onko ne sitten tarkoitettu johonkin eri vuosimalliin.

Tiedä sitten onko tuossa mitään koneistettavaa kun niin hyvännäkönen kansi, mutta käyn kuitenkin koneistajalle näyttämässä mitä tuumaa kun eipä ole aijempaa kokemusta
konehommista tällä tasolla. Suunnitelmissa olisi ohjurit vaihdattaa kisamallisiin. Kuulemma virtaa paljon paremmin.

Nokan stefakin oli hiukka huono. Kiristys oli kulunut lähes täysin pois ja kun kokeili miten joustava on niin sehän mureni käsiin.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #182 : 23.06.2013, 21:40:48 »
Pakopuolella ei ole venavarrenkumeja. Ei myöskään kannata haaskata aikaa ja vaivaa nitten paininkuppien alle tulevien vaimenninkumien kanssa, tarvikekumit kestää elastisina pyhättömän viikon ja siniseltä tiskiltä haetut kesti jo melki puoli vuotta. Säädät vaan välykset siihen .35mm ja annat mennä, ei se justkaan vielä tommosella välyksellä raksuta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #183 : 23.06.2013, 23:43:59 »
Joo tuohon on päädytty muidenkin kanssa että ei siellä niitä ole.

Ilmesesti tossa tiivistesarjassa olisi ne vaimenninkumit kun tarkemmin katto, sekotin ne aluksi "pakovenojen tiivisteiksi" mutta olihan niitä 8 kun pussia tarkemmin hypisteli. Olivat tosin erimallisia mitä entiset. Sarja on elringin valmistama. Meinaat että sama jättää pois?

Avittakaapa tätä päätöstä, purkaakko alakerta vai ei? 370tkm ajettu, tehtaan hoonaukset näkyy, auto ollut nätissä perhekäytössä, ei syö öljyä tai ääntele mitenkään. Laakeroidahan
se sitten pitäisi uudelleen jos kaikki kamat purkaa pois. Lohkon kumminkin ajattelin myös käyttää pois että saa kampuran taka-stefan ja turbiinin stefan varulta vaihetuksi. Ja samalla
öljypohjan tiiviste. Siinä voisi sitten ainakin vilkasta kiertokangen ja kampiakselin laakereiden kunto enempää purkamatta. Ekaa kertaa moottoria puran ja tiedä sitten tohtiiko esim
männänrenkaat jättää kattomatta.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2013, 23:45:36 kirjoittanut Customer »

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #184 : 24.06.2013, 00:14:50 »
En tiiä mitä apua tästä on, mutta mulla on saman vuotinen 512tkm ajettu avaamaton ft-alakerta. Ei ees kuulosta hirmu pahalta, käynnistettäessä yleensä pari minuuttia kolkuttelee mutta kesällä lämmettyään käy aika hyvin. Kauheesti ei huohota ja öljynkulutuskin on siedettävä kun ottaa huomioon että sitä valuu koneen kummastakin päästä, venttiilikopan välistä ja hieman kannen rakosestakin...

Omaa konetta tuskin lähtisin kunnostamaan, vaan etsisin paremman aihion. ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #185 : 03.07.2013, 23:41:13 »
Tuli kansi nakattua koneistajalle. Tuomio oli että hyvä aihio, nyt lähes huonossa kunnossa.

Venttiilit väljät ja siksi vuotaneet varmasti. Kansipahvin liekkirenkaat eläneet. Sipasun ottaa tiivistepinnasta, ohjurit holkitetaan, venttiilit koneistetaan ja hiotaan. Pitäs
tulla eri puhtia myllyyn sitten.

Alakerrasta oon nyt sitä mieltä että taitaa jäädä paikalleen. Takapään stefat vaihdettakoon alakautta sitten kun porsii.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #186 : 14.07.2013, 01:06:58 »
Kerkesi taas puuhasteleen merikontin parissa. Siellä ois nyt alakerta lähes irti, kiinni enään kolmella pultilla loota.

Mutta mutta miten ihmeessä saan ton japanin ihmeen erotettua vinokoneesta? Näistä pulteistako momenttimuunnin pitäs muka ränknätä irti? :idiot2:  :uglystupid2: Voi herrantähen.

Ei tosiaan alapuolen luukuista näkyny pultin pulttia :uglystupid2:

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #187 : 14.07.2013, 10:10:42 »
Eikös noilla pulteilla oo turbiini vetolevyssä kiinni? Eli ei tarvi irrottaa laatikon irrotuksessa.
No kun halvalla sai.

Paikalla JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #188 : 14.07.2013, 10:12:01 »
Kerkesi taas puuhasteleen merikontin parissa. Siellä ois nyt alakerta lähes irti, kiinni enään kolmella pultilla loota.

Mutta mutta miten ihmeessä saan ton japanin ihmeen erotettua vinokoneesta? Näistä pulteistako momenttimuunnin pitäs muka ränknätä irti? :idiot2:  :uglystupid2: Voi herrantähen.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ei tosiaan alapuolen luukuista näkyny pultin pulttia :uglystupid2:

joo lenkkiavaimella ja juurikin sieltä alaluukun kautta. sitten ku irrotat konetta niin jollain pidät tota turbiinia vastaan (paikallaan) ettei tuu vetolevyn perässä  ;) ( joskus voi olla vähän takertunu kiinni)

eli olikohan se niin että parhaiten sai avattua sillein että avattava pultti on alaluukusta katottuna just starttimoottorin pahkan alapuolella.

Eikös noilla pulteilla oo turbiini vetolevyssä kiinni? Eli ei tarvi irrottaa laatikon irrotuksessa.

siinä tulee melkosta sotkua ja voi olla hankala laittaa konetta paikalleen kun pitää turbiinin kanssa sihdata paikalleen.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2013, 10:14:44 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #189 : 14.07.2013, 11:41:37 »
Ongelma on että ei sieltä alaluukusta näy mitään pultteja. Tämä on semmonen missä 2 pikku luukkua, muttei sieltä mitään näy.

Ainoat on nuo mitkä näkyy startin aukosta, niitä on 4 ja hiukkasen hankalassa paikassa aukasta :idiot2:

Paikalla JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #190 : 14.07.2013, 12:26:00 »
Ongelma on että ei sieltä alaluukusta näy mitään pultteja. Tämä on semmonen missä 2 pikku luukkua, muttei sieltä mitään näy.

Ainoat on nuo mitkä näkyy startin aukosta, niitä on 4 ja hiukkasen hankalassa paikassa aukasta :idiot2:


siis tarkotan sitä alumiini möykkyä mikä on lohkossa kiinni 4kpl 14mm avainkannan pulteilla ja tulee lootaan kiinni sieltä alhaalta 2 pultilla  ;)

sen ottaa pois niin pultit tulee esiin.

E:

tässä kuvassa näkyy.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2013, 12:32:34 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #191 : 14.07.2013, 14:26:00 »
Aevan. No tuotakin aattelin että tulisko ne sitten esiin. Koitin sinne tiirailla ja tuntu että eei kun näyttää niin umpinaiselta. Onko nuo alumiinikorvat valettu yhteen että sinne tulee sitten iso huoltoaukko? Kiitos avusta!

Paikalla JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1000
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #192 : 14.07.2013, 16:00:01 »
Aevan. No tuotakin aattelin että tulisko ne sitten esiin. Koitin sinne tiirailla ja tuntu että eei kun näyttää niin umpinaiselta. Onko nuo alumiinikorvat valettu yhteen että sinne tulee sitten iso huoltoaukko? Kiitos avusta!

se on sellanen alumiininen möykky vaan. sen ottaa pois niin sen verran näkee että ne turbiinin pultit saa auki  ;)

niistä kahdesta muoviritilän peittämästä reiästä saa hyvin sitten kammettua sen turbiinin irti siitä vetolevystä, jos on takertunu  ;)

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #193 : 14.07.2013, 18:17:53 »
Noniin eikai siinä kuin oottaa turbiini ja irti ja kahtella moottorinostin valmiiksi ja ottaa vaikka päivämies kaveriksi että toinen voi pidätellä turbiinia aloillaan kun toinen alkaa erkaannuttaan lohkoa.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #194 : 14.07.2013, 22:02:11 »
Koita tosiaan pitää se turbiini kii lootassa, vähemmän sotkua ja ei mene hermot sitten paikalleen asentaessa on meinaa timmit boorit.

 

KL-varaosat  Race.fi