Osittain jo vanhaa tietoa ja eikö tuo kuitenkin ole Volvon omaa suunnittelua, ei Geelyn osia.
Ei kai kukaan järkevästi asiaa ajattelevat ole luullutkaan tulevien Geely-Volvojen perustuvan
nykyisistä Geelyistä otettaviin osiin?
Se on vallan mielenkiintoinen kysymys, kuinka paljon vapauksia emoyhtiö Geely antaa Volvon insinööreille. Onko käytettävä suuressa määrin konserniosia, kuten kaikilla muillakin konserneilla (VAG, FoMoCo, GM) vai annetaanko tosiaan vapaa budjetti suunnittella vain Volvoissa käytettävää tekniikkaa. Pahimmillaan Volvoa on vain päällipellit ja sisustus, kuten esim. GM on Saab 9-3:n kohdalla toiminut. Vai tehdäänkö Volvosta koepenkki, jonka kautta tekniikkaa valutetaan muiden Geelyjen käyttöön? Käytetäänkö länsimaisia alihankkijoita vai onko kaikki made in PRC?
Paljon kysymyksiä, mutta vähän vastauksia.
Itse ainakin seuraan mielenkiinnolla tilannetta (paitsi nelisylinteriset koneet...) 
Mikäs vika näissä nykyisissä nelareissa? PSA:n dieselit ovat täysin kelvollisia, eikä Fordonin bensakoneistakaan kaiketi pahaa ole kuulunut.
Edit: Mersun 250 CDI on esimerkki nelosmoottorista, jonka rinnalla ei paljoa haikailla "menetettyä" sylinteriä.