Moi!
Työstän tässä pikkuhiljaa meitin -65 amaa takaisin tieliikennekuntoon (auton ostimme n. 10 vuotta sitten ja viimeksi ehdin sen kanssa leimalle ~2015-2016). Tarkoitus on katsastaa Amazon taas ja sen jälkeen siistiä (ulkokuori) kohtalaiseen kuntoon. Tässä kuva kyseisestä kapistuksesta (
https://ibb.co/F6dNDpM):

Mutta, otsikon mukaisesti hieman visainen pähkinä purtavana, joten kyselen täältä, josko teille tulee hyviä ehdotuksia mieleen. Pikaisella haulla en löytänyt sopivaa ketjua, joten sellaistakin saa mieluusti vinkata, jos tämän tyyppistä aihetta on täällä jo puitu

Tähän mennessä tehtyä:
- Kaasuttimen täydellinen huolto (uudet suuttimet, tiivisteet ja mm. kaasuläppä ja sen akseli)
- tulpat ja johdot jo aiemmin, mutta ovat toimineet ihan jees
- puola
- kärjet ja pyörijä
- uusi imusarjan tiiviste (vanha vaikutti ehjältä ja tiiviiltä)
- vesiletkulla suihkuttelu joka väliin imu-pakosarjaa ja kaasutinta --> ei vaikutusta
Kone siis käynnistyy hyvin, käy tyhjäkäyntiä ja myös kiertää iloisesti, kun tuosta 'kuolleesta kohdasta' tyhjäkäynnin yläpuolella pääsee ohi. Esiintyy, kun kaasua painaa nopeammin kuin hyvin hitaasti ja kestää joitain sekunteja. Ajoittain tyhjäkäynti tuuppaa hieman vaeltamaan ja kone on myös aina hytkyttänyt hieman jännästi tyhjäkäynnillä -- silloinkin kun toimi hyvin.
Omaan korvaan vaikuttaa imuvuodolta, mutta en vain keksi mistä sitä voisi enää etsiä. Voisiko tätä kuitenkin lähteä miettimään sytkäpuolen suunnalta?
Kiitos jo etukäteen

PS. tuo motti on edellisen omistajan kummallinen konglomeraatti, jossa alkuperäinen B18 on korvattu B20, mutta esim. sytytys ja polttoainepuoli on siirretty vanhasta moottorista.