Kulkukoira  Proturbo

V70 mk2 moottorin vaihto, bensan ja dieselin erot

  • 3 Vastauksia
  • 1718 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Olen alkanut pohtimaan siirtymistä biokaasuautoon, oma kakkoskopan dieselini (4-veto autom) on kuitenkin alustaltaan niin helkutin hyvässä kunnossa ja osia vaihdeltuna että en siitä haluaisi luopua. Tästä tuli mieleeni kysymys että jos dieselikoneen tilalle vaihtaisi bensakoneen johon saisi kaasun syötön niin menisikö hommassa liika paljon muutakin uusiksi ettei se mene vain niin että moottoria vaihtamalla ja samaan automaattilootaan? Lienee ammattilaisten silmiin tyhmä kysymys mutta siksi kysynkin. ;)
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 951
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk2 moottorin vaihto, bensan ja dieselin erot
« Vastaus #1 : 27.06.2019, 12:31:05 »
Olen alkanut pohtimaan siirtymistä biokaasuautoon, oma kakkoskopan dieselini (4-veto autom) on kuitenkin alustaltaan niin helkutin hyvässä kunnossa ja osia vaihdeltuna että en siitä haluaisi luopua. Tästä tuli mieleeni kysymys että jos dieselikoneen tilalle vaihtaisi bensakoneen johon saisi kaasun syötön niin menisikö hommassa liika paljon muutakin uusiksi ettei se mene vain niin että moottoria vaihtamalla ja samaan automaattilootaan? Lienee ammattilaisten silmiin tyhmä kysymys mutta siksi kysynkin. ;)

Minä arvioisin tilanteen niin, että myy nykyinen ja osta tehtaalla valmistettu kaasuversio Ruotsista. Jälkiasennettuna jo kaasusäiliö on paljon pienempi kuin tehdastekoinen, moottorin ohjauslaitteet softineen pitää vaihtaa, sytytyslaitteet asentaa, polttoaineen pumppaus uusia, epäilen ettei nykyinen automaattikaan käy ja paljon viranomaishyväksyntää/dokumentteja.
Arvioni saattaa näyttää pessimistiseltä, mutta alustan nykyinen kunto ei rahallisesti vastaa niiden säilyttämisen kustannuksia toisaalla. Arvelisin vielä, että nykyisellä Volvolla on kohtuullisesti kilometrejä takana joten upgrade nuorentaa siinäkin mielessä.

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk2 moottorin vaihto, bensan ja dieselin erot
« Vastaus #2 : 01.07.2019, 17:31:29 »
Minä arvioisin tilanteen niin, että myy nykyinen ja osta tehtaalla valmistettu kaasuversio Ruotsista. Jälkiasennettuna jo kaasusäiliö on paljon pienempi kuin tehdastekoinen, moottorin ohjauslaitteet softineen pitää vaihtaa, sytytyslaitteet asentaa, polttoaineen pumppaus uusia, epäilen ettei nykyinen automaattikaan käy ja paljon viranomaishyväksyntää/dokumentteja.
Arvioni saattaa näyttää pessimistiseltä, mutta alustan nykyinen kunto ei rahallisesti vastaa niiden säilyttämisen kustannuksia toisaalla. Arvelisin vielä, että nykyisellä Volvolla on kohtuullisesti kilometrejä takana joten upgrade nuorentaa siinäkin mielessä.

No joo niin se taitaa olla realismia ja varsinkin kun tietää tämän maan byrokratian niin siihen se kaatuisi viimeistään.  ;D

Ehkäpä täytyy tyytyä ajamaan vielä muutama vuosi tuolla dieselillä niin josko maailmakin ehtii siinä vaiheessa jo pelastua.  ;)
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk2 moottorin vaihto, bensan ja dieselin erot
« Vastaus #3 : 01.07.2019, 17:58:43 »
No joo niin se taitaa olla realismia ja varsinkin kun tietää tämän maan byrokratian niin siihen se kaatuisi viimeistään.  ;D


Tosiaan, onko noita nelikoita kaasukoneilla mk2:ssa? Mikäli ei, leimaamisen byrokratia voisi olla jonkinlaista... Hieno projekti tosin olisi ja seurantaan menisi.
"If I die... I die..." <- joku

 

Elekma  Autoracing