Kulkukoira  Proturbo

D5 ja kiihdyttely epätasaista. (Video)

  • 11 Vastauksia
  • 1837 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
D5 ja kiihdyttely epätasaista. (Video)
« : 30.06.2019, 13:54:04 »
Elikkäs 4-vaihteella painan kaasun pohjaan ja pidän sitä siellä 60 nopeudesta 100km/h asti. Mikä tämän notkahduksen aiheuttaa?
Kytkin ja vauhtipyörä on uusittu hiljattain kaikkineen pikkuhilujen kanssa.
Tuntuu että vanhalla kytkimellä ja vauhtipyörällä joka kalkatti niin ei ollut näin voimakkaasti samaa ongelmaa.

https://youtu.be/0-MR8_YgzvE

Edit: kyseessä pyörät ei menetä pitoa, vaikka sitä epäilisikin. (Ei sentään niin tehokas peli).
Vakio 163hp kone kyseessä.

Voiko uusi kytkin luistaa noin paljon?
« Viimeksi muokattu: 30.06.2019, 13:56:50 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2928
Vs: D5 ja kiihdyttely epätasaista. (Video)
« Vastaus #1 : 30.06.2019, 16:12:21 »
Kytkinhän tuossa taitaa luistaa hetkellisesti kun alavääntöä pukkaa.  :idiot2:

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 796
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja kiihdyttely epätasaista. (Video)
« Vastaus #2 : 30.06.2019, 19:13:14 »
Irrottaako kytkin heti ylhäältä, eli saattas kantaa jostakin syystä. (väärät osat, asennusvirhe ym).

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: D5 ja kiihdyttely epätasaista. (Video)
« Vastaus #3 : 02.07.2019, 15:40:55 »
Nostaessa kytkintä lähtee pehmeästi n.1cm jälkeen. Ja poljin pitää painaa alas asti et irroittaa.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja kiihdyttely epätasaista. (Video)
« Vastaus #4 : 02.07.2019, 18:18:38 »
Tässä mallissa taisi olla itsesäätyvä kytkinasetelma. Jos on laitettu ilman tuolle tarkoitettua työkalua niin kytkin ei kestä kauaa kun säätö ei toimi.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8991
  • Teiden tukko
Vs: D5 ja kiihdyttely epätasaista. (Video)
« Vastaus #5 : 02.07.2019, 20:04:08 »
Tässä mallissa taisi olla itsesäätyvä kytkinasetelma. Jos on laitettu ilman tuolle tarkoitettua työkalua niin kytkin ei kestä kauaa kun säätö ei toimi.

Uusi asetelma on lähtökohtaisesti oikeassa asennossa. Kun asennetaan uusi asetelma ja uusi kytkinlevy, ei tarvitse tuota erikoistyökalua jos asetelman pienet jouset on täysin kokoonpuristuneet.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 796
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja kiihdyttely epätasaista. (Video)
« Vastaus #6 : 02.07.2019, 22:12:14 »
Eikai kytkinlevy ole mennyt väärinpäin ?

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja kiihdyttely epätasaista. (Video)
« Vastaus #7 : 03.07.2019, 16:11:14 »
Täällä myös asennusvirhe tuli ensimmäisenä mieleen. Ei auton alle vuoda öljyä lohkon ja vaihteiston välistä? se olisi merkki lohkon tulpan irtoamisesta silloin voi mennä öljyä kytkin levylle.
Onko asennuksesta kauan aikaa?

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: D5 ja kiihdyttely epätasaista. (Video)
« Vastaus #8 : 04.07.2019, 06:12:55 »
Kytkinlevy on samanlaisesti kuin vanhakin eli oikeinpäin ja tämä mystinen muovitulppa on vaihdettu jo kauan aikaa sitten metalliseen Keskusautohallissa. Stefat on vaihdettu tässä saman remontin aikana joten en usko niidenkään vuotavan vaihteistosta saati moottorista.

Remontista on nyt jo n.6kk aikaa ja perusasetelma siel on, ei itsestään säätyvä.
Asennuskin tehty ohjeiden mukaan.

Voisiko ilmakupla vaikuttaa paininlaakerissa tällaisen?
Kun sokka oli pettänyt ja putki lähti irti kesken ajon.

Edit: muuten tuo toimii kuin unelma mutta raskaassa vedossa alkaa tekemään tuota.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2019, 06:15:53 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 796
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja kiihdyttely epätasaista. (Video)
« Vastaus #9 : 04.07.2019, 08:16:39 »
Onko se saatu ilmattua kunnolla ? Kaikissa autoissahan ei ole työsylinterissä edes ilmausruuvia ja samanlaisia ongelmia on kokoajan, eli kytkin irrottaa vasta ihan alhaalta ja ei ilmaannu itsestään.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: D5 ja kiihdyttely epätasaista. (Video)
« Vastaus #10 : 04.07.2019, 20:37:20 »
Täytyy kokeilla sitä ilmausta vielä uudestaan.

Mut jostain kumman syystä sitä samaa ongelmaa ei esiinny, kun lähtee paikoiltaan ja pitää kierrokset yli 3000 ihan 5 vaihteelle asti.  ???
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 796
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja kiihdyttely epätasaista. (Video)
« Vastaus #11 : 04.07.2019, 21:33:18 »
Täytyy kokeilla sitä ilmausta vielä uudestaan.

Mut jostain kumman syystä sitä samaa ongelmaa ei esiinny, kun lähtee paikoiltaan ja pitää kierrokset yli 3000 ihan 5 vaihteelle asti.  ???




Oho ! Nyt tais tulla tenkkapoo. Eli eikö luista ollenkaan ?

 

Kulkukoira  Proturbo